[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de BTL] Nicolae Rotaru: Investitiile in BTL au ajuns sa cantareasca tot mai greu in bugetele de promovare ale companiilor din FMCG

[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de BTL] Nicolae Rotaru: Investitiile in BTL au ajuns sa cantareasca tot mai greu in bugetele de promovare ale companiilor din FMCG

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de BTL si al agentiei QB Promotion, Nicolae Rotaru (Deputy Managing Director). 

Tendinte in business-ul de BTL
Studiile  ne arata ca peste 70% din deciziile de cumparare sunt luate de cumparatori la punctul de vanzare. In ultimii ani, investitiile in BTL au crescut, ajungand sa cantareasca tot mai greu in bugetele de promovare ale companiilor din FMCG. Pentru a creste efortul de promovare la raft, companiile si-au regandit bugetele, ceea ce a insemnat o reducere a cheltuielilor din media in favoarea solutiilor necoventionale.

Relatia client - agentie
Tendinta clientilor de a eficientiza bugetele a facut ca relatia client-agentie sa fie intermediata in multe din cazuri de catre departamentul de procurement. Beneficiarul muncii agentiei fiind departamentul de marketing al companiilor, exista cazuri cand comunicarea este fragmentata, trecand in mod obligatoriu prin purchasing.

Evolutia cerintelor de BTL ale clientilor
Daca la inceputul perioadei vizate de aceasta analiza cerintele BTL din briefurile clientilor se concentrau preponderent pe activitati de tip events, in cea de-a doua parte, odata cu dezvoltarea marilor retele internationale de magazine dar si ca o consecinta a situatiei financiare la nivel global, focusul s-a mutat pe in-store promo.            

Evolutia modelelor de plata client - agentie 
Termenele de plata impuse de catre client agentiei  au crescut gradual. De multe ori agentia a devenit un finantator pentru implementarea proiectelor de marketing ale clientului. Insa partea buna a acestui lucru este ca agentiile serioase au rezistat inclusiv acestor cereri din partea clientului. 

Modul de interactiune cu targetul campaniilor BTL 
Implicarea tehnologiei si a componentei de social media au permis o interactiune prelungita cu targetul, nu doar "on the spot", oferindu-i acestuia o experienta de brand. 

Workflow-ul in agentiile de BTL
In ultima perioada, complexitatea proiectelor integrate implementate de noi au presupus si externalizarea unor activitati specializate: marketing direct, PR, media.

Evolutia business-ului QB Promotion 
Tinand cont de faptul ca 90% din portofoliul de clienti al agentiei este reprezentat de branduri internationale, parcusul financiar la nivel global a influentat evolutia business-ului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Related