Idei din Turnul Babel

Interviu cu Vlad Paslaru Creative Director "Babel Communications"

IQads.ro : Sa incepem cu numele: de ce "Babel Communications"? Aparent, acest nume te trimite cu gandul la o comunicare din care nimeni nu intelege nimic. Va plac paradoxurile?

Vlad Paslaru : Nu inteleg intrebarea… glumesc. Ne bazam pe o singura propozitie in cazul numelui Babel, o propozitie ce defineste exact scopul nostru ca agentie: "in cautarea limbajului comun".

IQads.ro : Care este diferentiatorul "Babel" in peisajul din ce in ce mai aglomerat al advertising-ului? Care este pozitionarea agentiei?

Vlad Paslaru : Peisajul advertising-ului permite inca multe agentii si multe abordari noi, parerea mea, nu dati cu parul. Din punctul nostru de vedere ne place sa credem ca nu suntem una dintre acele agentii care se bat cu pumnii in piept si ii reteaza clientului si ultima gura de aer. Ne place sa lucram cu acesta si sa gasim impreuna cele mai bune solutii, aici abia incepe sa capete sens problema cu limbajul comun.

IQads.ro : In ultima vreme, tot mai multe agentii se lupta sa obtina premii la festivalurile din strainatate, unele repurtand chiar victorii. Consideri ca aceasta "practica" este in avantajul clientului?

Vlad Paslaru : Ce sa zic si eu acum. Nu ii pot blama nici pe cei care vor premii si nici pe oamenii de marketing care vad lucrurile ceva mai "clasic". In cadrul unei conjuncturi corecte o lucrare poate fi si in avantajul clientului si in avantajul agentiei, dar din principiu imi pare gresit drumul direct catre premii. In mintea tuturor, oricata imaginatie ar exista, aceasta trebuie infranta prin ratiune, prin ideea clientului pe primul loc, nu muncim pentru a lua noi premii ci muncim pentru a promova cat mai curat si corect interesele celor care vin la noi.

IQads.ro : Exista un "tool Babel" pe care il folosesti in dezvoltarea conceptului creativ?

Vlad Paslaru : Exista un "tool" pe care lumea il recunoaste mai mult sau mai putin in publicitate. Acesta este unul singur si toti il stiu chiar daca uneori le e greu sa-l pronunte din cauza orgoliilor si dorintei de glorie... acest "tool" este numit ECHIPA.

IQads.ro : Cat de mult conteaza semnatura personala a unui creativ? E recomandabil ca oamenii din industrie sa-ti poata recunoaste "semnatura", sau acest lucru e mai degraba un deserviciu adus creatiei/clientului? Tu ai o semnatura personala?

Vlad Paslaru : Aici intervine o problema de-a mea mai veche. Semnatura unui creativ eu o vad ca pe un lucru rau. Ea exista si din pacate nu sunt multi cei care o pot evita. Diferit de fiecare data, original de fiecare data, cu o comunicare vesnic noua, dar in limitele bunului simt. Cu cat ies lucruri mai diferite din mana unui creativ cu atat e mai bine si nu ma refer aici bineinteles la nepastrarea unitatii unui brand sau a unei continuitati in comunicare.

IQads.ro : Care este cea mai buna idee "necontractata" pe care ai avut-o? Dar cea mai traznita idee contractata?

Vlad Paslaru : Pffffff...... grea intrebare. Au fost asa multe idei bune si necontractate dar in acest moment nu ma pot gandi decat la conceptul pentru anul trecut de la Ad'Or. Majoritatea oamenilor de marketing din Romania sunt inca conservatori... asa ca inca nu am avut ocazia unei idei traznite contractate. Nu radeti... caci si mie mi-a incoltit un zambet in coltul gurii cand am zis asta. Noroc insa ca mai exista si exceptii si se mai castiga si premii cu campanii coerente.

IQads.ro : Ai citit 199.000? Daca da, cum comentezi aceasta lectura? In ce masura aceasta carte face un serviciu sau un deserviciu industriei? Sunt lucrurile atat de socante pe cat vor sa para? Cat de departe este Romania de realitatile din Franta? Cat de departe este Babel de acea stare existentiala a creativului francez?

Vlad Paslaru : Din pacate sau din fericire, nu stiu inca, am primit 199.000 de motive de la 199.000 de oameni cu 199.000 de studii si 199.000 de ani de experienta sa nu imi pierd timpul cu aceasta lectura. Drept care nici nu am facut-o. Acum ca am gresit de 199.000 de ori se prea poate, dar recunosc de 199.000 de ori in caz ca am facut-o.

IQads.ro : Ce inseamna o "mare idee" in publicitate? Care consideri ca sunt cele mai mari idei ale publicitatii romanesti? Care este ideea "carte de vizita" a lui Babel?

Vlad Paslaru : O ideee mare in publicitate, asa cum zisei si mai sus e una care e in stare sa castige premii si in aceelasi timp sa ridice brand-ul pe care-l promoveaza. Cea mai mare idee a publicitatii romanesti de pana acum e ideea ce i-a venit primului om care s-a gandit sa deschida o agentie de publicitate pe plaiurile noastre.
Ceea ce ne defineste ca si agentie este chiar usp-ul nostru: Creativity that sells. Adica o creativitate care nu a fost gandita sa castige premii ci care a fost gandita sa ridice clientul.

IQads.ro : Cat de mult mit sau realitate exista in acreditarea ideii ca cele mai bune solutii iti vin in minte in cele mai neasteptate situatii? Care este cea mai noncomformista ipostaza creativa a ta?

Vlad Paslaru : Ca cele mai bune solutii iti vin in minte sunt de acord, dar ele vin in urma unui brainstoarming si in urma discutiilor din cadrul echipei. Rare sunt cazurile in care vin idei geniale asa pe loc, fara un teren pregatit inainte. In serile lungi in care cautam toti un concept si ne loveste uneori frustrarea, pentru destinderea atmosferei si placerea pur personala ma prostesc ingrozitor, lucru ce ii sperie si ii bucura in aceelasi timp pe colegii mei de suferinta.

IQads.ro : Exista aboradi creative pe care le urasti? De ce?

Vlad Paslaru : Nu urasc nici o abordare, le iubesc pe toate in mod egal, fara diferentiere de varsta, sex si culoare. Cum as putea sa imi spun director de creatie daca nu as fi in stare sa fiu deschis in fata oricarei provocari si abordari.

IQads.ro : E bine ca un creativ sa aiba un mentor? Tu ai sau ai avut unul?

Vlad Paslaru : Singurul meu mentor a fost si este Bugs Bunny.

IQads.ro : Participi la interviuri de angajare pentru pozitiile de junior de la Babel? Daca da, care e cea mai mare aberatie pe care ai auzit-o la un interviu?

Vlad Paslaru : Bineinteles ca particip, dar nu dintr-o sadica placere de a auzi aberatii ci dintr-un real interes in descoperirea noilor talente si in promovarea ideilor marete ce ar putea propulsa publi...... sper ca nu luati in serios ce zic acum. Aberatii nu am prea auzit, cel mult pronuntari gresite, le multumesc si pe aceasta cale celor care m-au ajutat la trierea cv-urilor.

IQads.ro : Pe cine n-ai angaja in departamentul tau, indiferent cine l-ar recomanda sau ce CV ar avea?

Vlad Paslaru : Aaaaa… ma pierdurati aici. Recomandarile nu prea tin la mine, decat daca vin din partea unor oameni cu experienta, iar daca un cv ar spune multe nu vad ce ar putea sa stea in calea fericirii noastre. Om sa fie si sa vorbeasca...

IQads.ro : Daca ai pleca maine din Publicitate, ce ai face?

Vlad Paslaru : Ceva simplu... pescar sau agricultor... sau musafir si trantor in aceelasi timp. Inca nu ma vad parasind publicitatea, prea ne tragem de bracinari ca sa ne despartim.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related