Naumovici si Basescu realesi castigatori la Gala Ad’Or

Agentia Leo Burnett a castigat trofeul "The Platinum Agency of the year" la Ad’Or, fiind pentru a cincea oara consecutiv cea mai buna agentie din festival.
A fost primul an in care s-au acordat patru mari premii. Pe locurile urmatoare s-au clasat GMP (“Gold Agency of the Year”), Propaganda ("The Silver Agency of the Year"), premiul "The Bronze Agency of the Year" revenind agentiei TBWAMerlin.

A fost un festival cu un presedinte de juriu de Golden Drum, John Pallant, cu un presedinte reales in extaz, care a urcat pe scena sa multumeasca industriei pentru ajutor, aplaudat de unii, “penibil”, dupa altii, cu acelasi Andi Moisescu pe post de prezentator si cu ghost-uri in aceeasi proportie ca in anii trecuti, dupa spusele participantilor. Doar ca acum nu pare sa mai intrereseze pe nimeni, pentru ca lucrarile “pe bune” ies intotdeauna in fata, dupa cum a declarat si Bogdan Naumovici.

Imediat dupa Gala Ad’Or, intre un strans de mana si o palma pe umar in semn de felicitare din partea unui englez care ii spunea “well done, you didn’t have any stolen works like the others”, Naumovici, Chief Creative Director pentru Grupul Leo Burnett, a declarat ca juriile iti pot face de multe ori surprize, asa ca singura solutie ramane sa inscrii suficient de multe lucrari, suficient de bune. “Juriul asta a fost unul corect, poate putin prea generos, mai generos decat in alti ani, a dat cele mai multe nominalizari si cele mai multe premii din toate editiile Ad’Or. N-a fost in nici un caz un juriu aleator ca anul trecut”. Anul acesta festivalul s-a desfasurat fara inscrieri din partea mai multor agentii importante de pe piata, fapt care nu i-a convenit lui Naumovici. “Ce nu-mi place la festivalul de anul asta e ca foarte multi au abandonat lupta, in loc sa incerce sa o castige. Pentru mine e inexplicabila absenta McCann-ului de la acest festival, in conditiile in care avea niste lucrari foarte bune cu care a castigat la Portoroz. Ce ar trebui sa inteleaga agentiile din Romania e ca daca nu avem aceasta competitie, eu nu cred ca cineva va mai face vreun fel de lucrari creative in Romania. Pentru ca intr-o economie in care business-ul clientilor nostri si al agentiilor creste extraordinar de la un an la altul, nu e nevoie de calitate si de creativitate”.

Directorul de creatie al Leo Burnett a tinut sa precizeze atunci cand a urcat pe scena ca “business-ul nu se face la tenis sau la cine”, ci prin munca. Referitor la ghost-uri, el spune ca “a fost aceeasi proportie de ghost-uri in festival ca in fiecare an, dar la fel ca in fiecare an, premiile au fost date pe bune. Cred ca juriile puternice se prind care sunt ghost-uri si care nu. Bergenbier, Boom, si celelalte, au fost campanii foarte vizibile. Campania pentru Bergenbier cred ca fi campania care va lua Grand Effie la anul”.

Festivalul de anul acesta a avut parte si de vizita presedintelui Traian Basescu, care a venit sa multumeasca agentiilor care au luat parte la guerrilla digitala pentru referenduum, dupa cum a declarat Felix Tataru, Managing Director GMP. “Lucrez cu ei de cand erau 3, 4 oameni in agentie, si pot spune ca acum sunt la fel de accesibili ca pret”, a declarat Basescu, referindu-se la GMP.

Cat despre festivalul de anul acesta, Tataru crede ca agentia anului trebuia sa fie McCann Erickson. “McCann nu a participat pentru ca acestui festival ii lipsesc multe. In primul rand ii lipsesc niste agentii care conteaza, pe langa McCann, Headvertising, Cap, Cohn&Jansen│Ashley&Holmes, Next si altele. Festivalul acesta e facut in 1999. De atunci nu s-a mai schimbat nimic, in afara de introducerea categoriei online, si asta pentru ca am insistat noi. E un festival invechit, procedurile de jurizare trebuie schimbate”.

La randul sau, John Pallant, presedintele juriului Ad'Or 2007 a declarat pentru IQads ca “standardele aici sunt foarte ridicate, lucrarile pe care le-am vazut inscrise mi s-au parut mai bune decat cele inscrise la Golden Drum anul trecut. Sunt impresionat de calitatea lucrarilor, unele pot ajunge usor pe shortlist la Cannes. Cred ca ar trebui sa existe un premiu pentru “Best use of sheep”, pentru ca e o obsesie nationala, si merita sa fie recunoscuta”.

In acest an, la festival s-au inscris 27 de agentii (fata de 21 anul trecut), care au prezentat 389 de lucrari (fata de 307 anul trecut). Agentiile care au ales sa nu se inscrie nu au ramas nementionate, chiar Adrian Dura, presedinte UAPR, declarand la inceputul Galei ca doreste sa-i multumeasca Alinei Gavrila, care considera festivalul unul “nelegitim”.

Juriul international Ad’Or a fost format din John Pallant - EMEA Regional Creative Director, Saatchi& Saatchi, London, Jurg Aemmer - Creative Director, Euro RSCG Zürich, Philip Borchardt - Creative Director, TBWA Berlin, Alexander Maisch - Managing Partner, U-P-C Hamburg si Niels -Peter Lovgren, Art Director/Freelancer

Festivalul Ad'Or 2007 este organizat in Romania de trustul de presa Business Media Group, care detine licenta locala a festivalului international, impreuna cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Related