[INSIDER | Business-ul 2Parale in 2015] Dorin Boerescu: Anul acesta, vor fi peste 1.000 de magazine online, mici si medii, care vor testa marketingul afiliat

[INSIDER | Business-ul 2Parale in 2015] Dorin Boerescu: Anul acesta, vor fi peste 1.000 de magazine online, mici si medii, care vor testa marketingul afiliat

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul 2Parale ne spune Dorin Boerescu (CEO).


Cifra de afaceri 2Parale in 2014

In 2014 am avut cifra de afaceri de cca. 6.9 milioane lei, fara TVA, ceea ce inseamna o crestere de cca 40% fata de 2013. In cifra de mai sus nu sunt incluse bugetele de Google Adwords gestionate – care se ridica si ele la peste 6.5 milioane lei (tot fara TVA). 

Evolutia pietei de affiliate marketing in 2015

Toata piata de performance marketing creste rapid – marketerii (indifferent daca sunt agentii sau clienti) au inteles ca este singurul mod de a aloca bugetele de marketing care sa le aduca rezultate masurabile.

Tendinta ca retailerii mari cu magazine online sa-si deschida un program de afiliere va continua si in 2015. In plus, vor fi peste 1.000 de magazine online, mici si medii, care vor testa marketingul afiliat. Focusul tuturor magazinelor va continua sa fie pe a cauta solutii prin care sa atraga afiliati performanti in programele lor prin participarea la intalniri offline, conditii preferentiale si stabilirea de relatii de parteneriat. 

In 2015, vor fi cateva mii de romani care vor inregistra primul comision in afiliere pentru un magazin romanesc sau pentru unul global. In 2015 vom avea primul afiliat care va inregistra comisioane in valoare mai mare de 50.000 de Euro intr-o singura luna, facand vanzari pentru magazine romanesti. Sumele vor deveni suficient de atractive si pentru afiliatii cu experienta pe piata globala care vor incepe sa promoveze magazine din Romania.

Daca largim sfera discutiei catre performance marketing, cu siguranta bugetele alocate campaniilor Pay Per Click (Google si Facebook in special) vor creste spectaculos la clientii mari – care vor cauta din ce in ce mai mult sa lucreze cu agentii specializate in performance marketing.

In plus, YouTube va atrage bugete importante din cele destinate TV-ului – reach-ul este deja similar, iar masurabilitatea este incomparabila – pe YouTube platesti doar pentru userii care au vazut un numar minim de secunde din spotul tau, poti face targetari demografice sau pe interese, inclusiv retargeting.

Cum suna sa poti arata spotul 1 catre userii care ti-au vizitat site-ul de luni pana vineri, si spotul 2 catre cei care au intrat in weekend? Spotul 3 catre cei care intra dimineata, iar spotul 4 seara. Spotul 5 pentru cei care au vizitat pagina de produse pentru bebelusi, iar spotul 6 catre cei care s-au inscris la promotia pentru detergentul X (altul decat cel obisnuit, evident). Posibilitatile sunt efectiv nelimitate.

Domeniile din e-commerce care vor creste in activitatile de marketing afiliat

Fashion, IT&C, carti, home&deco, copii, hypermarket/groceries, telecom, financiar. Oricine poate vedea aici comisioanele pe care le castiga afiliatii 2Parale si categoriile aferente.

Feature-uri dezvoltate in ultimul an

Am implementat multe imbunatatiri, insa cele mai importante/vizibile au fost probabil:


Cat din business-ul vostru vine din afara?

Momentan suntem prezenti pe piata din Bulgaria – unde avem cifre care reprezinta cam 15% din business-ul romanesc.

Cota de piata estimata in .ro

O estimare relativ prudenta - mai mult de 50% ca numar de clienti, vanzari generate, comisioane.

Ponderea celui mai mare client din total business in .ro

Noi credem in marketingul democratic – in care oricine, indiferent de dimensiune, buget sau experienta, are acces la ecosistem si este evaluat exclusiv pe baza performantei obtinute.

Asta este valabil atat pentru clienti cat si pentru afiliati – lucram atat cu multinationale sau lideri locali, cat si cu startupuri – la fel cum avem top publisheri printre afiliati laolalta cu superafiliati sau oameni la inceput de drum.

In acest moment lucram cu cca. 500 de clienti (430 pe afiliere) si cu peste 37.000 de afiliati.

Publicam topul tuturor clientilor in realtime aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related