[Romanismul si publicitatea] Bogdan Branzas, mandru ca e roman in creierii muntilor, unde imparte o slana cu ceapa si o palinca cu prieteni buni

[Romanismul si publicitatea] Bogdan Branzas, mandru ca e roman in creierii muntilor, unde imparte o slana cu ceapa si o palinca cu prieteni buni

Mandria nationala in publicitate e mai mult in vorbe, crede Bogdan Branzas (Creative Director & CEO, B R A N Z A S), care, din acest motiv, nu poate nominaliza cel mai mandru ca e roman brand. Cand ajungem la produse predispuse catre romanism, gasim ciocolate si beri internationale.

IQads a pornit o serie de articole despre mandria nationala. Cum se manifesta in publicitate? Care e cel mai roman personaj din reclame si cel mai mandru brand ca s-a nascut in spatiul carpato-danubiano-pontic? Ce strategii de marketing ne fac sa tresarim romaneste? Cand e prea mult?


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Ma indoiesc ca am inventat noi mandria nationala. Doar trebuie sa aruncam o privire peste ocean la american si o putem vedea in toata splendoarea marketing-ului sau. Sau in Franta, ceva mai aproape de noi. Spania este un alt bun exemplu. Nu am inventat noi roata.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Nici unul. Majoritatea brandurilor care se prevaleaza de acest atribut o fac doar din vorbe. Faptele nu sustin vorbele.

Branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Poate anumite produse traditionale din carne, lactate sau alcool. Insa acestea, hellas, nu prea sunt prezente in peisajul "romanist", mai degraba gasim ciocolatele si beri. Care oricum sunt demult internationale toate.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Marketing-ul si branding-ul sunt, sau ar trebuie sa fie, discipline pragmatice. Daca analiza spune ca mandria nationala poate fi fundamentata real cu efecte benefice si pe termen lung asupra unui brand, atunci avem puncte forte. Invers, daca aceasta strategie e falsa, e doar advertising, atunci avem puncte slabe.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Pentru anumite categorii de produse ar putea fi foarte actuala. Dupa cum se observa, se inmultesc brandurile fara aspiratii nationale, cele care doresc sa fie prezente in inima oamenilor la nivel regional, cele care renunta la distributia si vanzarea prin canalele key accounts.

Doar aceste doua aspecte, fara sa spuna explicit "sunt mandru ca sunt roman", de fapt apeleaza la dorintele marturisite sau nemarturisite a consumatorului care isi doreste produsul lui, din regiunea sau orasului lui si de care sa se simta mandru.

Cat de mandru te simti ca esti roman? :)

Foarte mult, cand sunt undeva in creierii muntilor si impart o slana cu ceapa si o palinca cu prieteni buni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related