[Conferintele FIBRA] Oana Bulexa (MSLGROUP The Practice): Personalitatea brandurilor nu ar trebui sa se inspire din personalitatea celor care le administreaza

[Conferintele FIBRA] Oana Bulexa (MSLGROUP The Practice): Personalitatea brandurilor nu ar trebui sa se inspire din personalitatea celor care le administreaza

A treia zi a Conferintelor FIBRA a fost deschisa de panelul „Hello, I’m A Brand. Do I Need A Personality?”, iar prima care a luat cuvantul a fost Oana Bulexa (Managing Director, MSLGROUP The Practice). Oana a punctat faptul ca, deseori, oamenii din spatele brandurilor (client si agentie) sa isi imprumute din personalitatile proprii brandului, lucru profund eronat. 

A urmat trecerea in revista a trei dintre personajele din comunicare care isi pot lasa amprenta in mod negativ asupra unui brand, mesajelor sale sau intregii abordari in comunicare pe care o desfasoara:

- Chief Marketing Officer-ul. E omul care „imparateste” brandul si care face uneori greseala de a considera ca el dicteaza si defineste personalitatea brandului, crede ca are dreptul sa spuna ce e bine si ce nu, ce ar trebui sa spuna/sa transmita brandul sau nu, dincolo de orice alti factori de influenta.

- Brand managerul, care greseste prin faptul ca incearca sa introduca in brand si in actiunile de brand diverse elemente/activitati/vedete care ii plac lui personal. De aici poate rezulta o lipsa de coerenta a conceptului in ce priveste campanii de comunicare.

- Agentia. La acest nivel se pot produce greseli cand agentia are o idee fixa pe care se incapataneaza sa o impinga catre un anumit brand sau catre un altul, pentru ca e o idee pe domeniile in care brandurile activeaza. Apare aici siguranta ca demersul va iesi exact cum a fost gandit de agentie cand, in realitate, nu se intampla asa.

Oricare dintre aceaste personaje devin periculoase si pot influenta negativ brandul daca nu se renunta la confundarea viziunii personale cu cea de brand: „Brandurile nu suntem noi. Cei care le definesc nu sunt oamenii”, a atras atentia Oana. Comunicarea brandurilor nu ar trebui sa devina reflexia personalitatii unor oameni (ce le place oamenilor, starea lor de spirit etc.).

Cele mai multe greseli si efecte negative se produc cand oamenii din spate isi imprumuta propria personalitate brandurilor, a spus Oana – „Atunci cand facem cu brandurile aceleasi greseli pe care le-am face noi in viata personala, atunci se produc crizele”.

Oamenii din industrie trebui sa se detaseze de ei insisi si sa construiasca, separat, o personalitate de brand, apoi sa gaseasca o voce a brandului si sa le sustina pe ambele permanent, in fiecare zi. Din partea publicului, asteptarile sunt in permanenta foarte mari: un brand trebuie sa se comporte ireprosabil chiar si in situatiile in care greseste. 

Mesajul cu care Oana si-a incheiat prezentarea a fost: „Daca vreti un challenge personal pe care sa-l puteti duce si in viata profesionala, acela este sa fiti in fiecare zi niste oameni mai buni, incusiv in legatura cu cotidianul brandurilor pe care le aveti in grija”.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related