[Premiile FIBRA #1] Liviu Turcanu: Am simtit o jurizare matura, atenta, cu simt de raspundere a campaniilor inscrise. Nu s-a impartit podiumul “democratic” la toata lumea

[Premiile FIBRA #1] Liviu Turcanu: Am simtit o jurizare matura, atenta, cu simt de raspundere a campaniilor inscrise. Nu s-a impartit podiumul “democratic” la toata lumea

Luni de pregatire, o campanie de teasing, un Presedinte de la Droga5 si alti 7 jurati internationali minunati care au jurizat 724 de case-uri romanesti. Doamnelor si domnilor, au fost si Premiile FIBRA cu gantere in rol de premii pentru castigatori si karaoke spontan la after party. 

Ca sa exploram impreuna cele intamplate, cu bune si cu rele, am cerut feedback de la cativa dintre creativii de top ai industriei. Ca sa nu discutam asa, in gol, ci frumos, argumentat, cu notite pentru FIBRA #2.

Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360):

 

Contextul in care au demarat Premiile FIBRA

Dupa ceva ani in care am asteptat cu sufletul la gura sa reinvie traditia festivalului romanesc de publicitate, asteptarile legate de Premiile FIBRA erau destul de mari.

Cu totii ne aducem aminte dezbaterile iscate in cadrul defunctelor festivaluri de la noi, de competitia acerba care se isca din senin pe cele mai marunte teme de discutie, de orgoliiile inabusite care aveau sansa sa iasa la iveala, de emotiile de pe scena sau – sa nu uitam -  de petrecerile de dupa festival.

In ultimii ani, multe dintre agentiile locale au inscris la Golden Drum / Cannes Lions / NY Festivals samd si au obtinut performante excelente.

Era ciudat sa avem performanta la festivalurile din afara, sa avem recunoastere internationala, sa fim aclamati drept “brazilienii Europei” si sa nu marcam si acasa.

Competitia locala este intotdeauna benefica pentru toata lumea: anima spiritul de competitie intre agentii (dar si clienti), da sansa oamenilor din industrie sa se cunoasca mai bine si sa dezbata work-ul de comunicare executat in ultimii ani, da un vibe de incredere agentiilor in propriul work (hai ca putem si noi!”) si, nu in ultimul rand, este un test benefic pentru campaniile noastre inainte de a intra in bataliile internationale (Cannes Lions, Eurobest, NY Festivals, nu mai zic de D&D Awards).

E bine ca ne-am laudat pe afara, dar hai sa ne bucuram si acasa de reusitele campaniilor noastre.

Pe alta parte, un festival e prilej de intalnire a oamenilor din marcom si de reconectare la realitatea industriei.

Una e sa citesti un articol scris de un coleg din industrie, alta e sa il vezi live pe scena sau sa discuti cu el pe o tema de interes comun. Afli cum arata si cum gandeste cu adevarat omul aflat in spatele pozei de pe Facebook sau al articolelor din media.

 

Ce a fost bine

In primul rand, Juriul. No comment.

Un juriu international (de talia celui de la FIBRA) confera o credibilitate enorma unui festival. Era important sa incepem cu dreptul, pentru ca intotdeauna calitatea jurizarii a fost prilej de discutii aprinse printre publicitarii autohtoni.

Asa cum era de asteptat, am simtit o jurizare matura, atenta, cu simt de raspundere a campaniilor inscrise. Multe lucrari inscrise, destul de multe nominalizari si o selectare atenta a celor care merita un trofeu. Nu s-a impartit podiumul “democratic” la toata lumea, ci au urcat acolo cei mai buni, asa cum trebuie.

Felicitari agentiilor care au fost acolo, pe scena, si care au dovedit ca pot sustine acest nivel de performanta exceptional an de an, campanie cu campanie.

Am vazut acolo si agentii mici, noi, dar cu vana creativa, care ne-au surprins placut. Competitia a devenit si mai interesanta din acest punct de vedere.

Pe de alta parte, au lipsit din peisaj si cateva agentii de renume, care in trecut au facut performanta la nivel local.

Cu siguranta sunt multe agentii care abia asteapta sa inscrie la editiile urmatoare.

Campania de promovare a festivalului a deschis apetitul pentru festival si ne-a redat tonusul creativ. Bravo, GMP!

 

Dar mai putin bine?

E prima editie, deci nu am ce sa comentez. Bine ca se intampla, bine ca am urnit lucrurile din loc, ca avem din nou un Festival Local. Cred ca data viitoare va fi si mai bine.

Organizarea a contat si ea foarte mult, de la locatia aleasa pana la Panel-urile de discutie si Workshop-urile din program.

La Gala au fost mici deficiente pe alocuri, dar nimic grav. Poate ca as fi vrut sa vad lucrarile premiate cu Gold pe ecranul de pe scena, in momentul inmanarii premiilor, sau si pe ecranele din lobby. Le stim cu totii, dar ne prinde bine sa le revedem si sa ne bucuram de ele. 

 

----------------------------------------------------------------

Esti creativ? Ai participat la Premiile FIBRA #1?
Spune-ne parerea ta despre Premiile FIBRA #1, urmarind punctele:
>> Cum vezi contextul in care au demarat "Premiile FIBRA"?
>> Ce a fost bine la editia #1?
>> Ce nu a fost bine la editia #1?
>> Cum crezi ca se poate face mai bine #2? 
Trimite-ne opinia ta pe story[at]IQads.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related