Reclame si Afise din perioada interbelica

Reclame si Afise din perioada interbelica

Fundatia Calea Victoriei va invita miercuri 25 Mai, ora 19:00 la evenimentul Reclame si Afise din perioada interbelica, sustinut de Florin Dumitrescu, un pionier al publicitatii in Romania si textierul trupei Sarmalele Reci.

Evenimentul face parte din Festivalul Luna Bucurestilor, editia a IV-a, 2016 si se va desfasura la Palatul Cercului Militar National.

Lumea reclamelor interbelice ne poate parea o planeta indepartata. Consumatorul de azi recunoaste in ele unele branduri, regaseste si denumiri comerciale intrate in uzul comun al limbii romane, precum „flit” sau „linoleum”. In rest, descopera o viata urbana bine statornicita, cu doamne si domni care poarta palarie si batista cu monograma. O lume a consumului fara consumerism, a placerii fara dezmat, a sincronismului fara globalizare.

Ce va propunem, la aceasta conferinta, este o incursiune rapida in istoria publicitatii in Romania. Vom afla cum s-au dezvoltat primele anunturi si cum au aparut, la noi, primele agentii.

Cine reprezenta, pe-atunci, publicul caruia i se adresau aceste reclame si cum consuma? Cine erau creatorii acelor mesaje superbe care se adresau, uneori, strict oamenilor ce locuiau pe strada pe care comerciantul isi desfasura activitatea? Pe-atunci, reclamele nu se adresau maselor, asa cum se gandeste publicitatea azi.

Vom face, asadar, un portret rapid al consumatorului de atunci, ca sa intelegem mai bine contextul. Vom vorbi, desigur, si despre perioada de industrializare, despre migratia de la sat la oras.

Ne mira, ne amuza si, uneori, ne induioseaza discursurile acestea ce te indeamna, mai direct sau mai pe ocolite, sa devii clientul unui singur palarier, sa bei numai un anumit sortiment de apa minerala, sa apelezi cu incredere la o cana de „socolata” marca „X” pentru redobandirea bunei dispozitii. Ne punem problema cat de receptivi am mai fi azi la un mesaj comercial formulat in acel stil si cata disponibilitate am avea pentru a parcurge si decripta, intr-o revista, o reclama compusa din 25% imagine si 75% text.

Nu vom uita nici de micii negustori care colindau cu cobilitele pe strazi sau in piete prezentandu-si zgomotos si creativ produsele. Poate ca mai degraba in mesajul lor ne putem regasi azi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related