Două trofee de aur pentru „Romanians Adopt Remanians” la Ad Stars, festivalul internațional cu cele mai multe înscrieri după Cannes Lions

Două trofee de aur pentru „Romanians Adopt Remanians” la Ad Stars, festivalul internațional cu cele mai multe înscrieri după Cannes Lions

România câștigă două trofee de aur la Ad Stars International Advertising Festival, unul din cele mai importante festivaluri de creativitate ale momentului cu campania „Romanians Adopt Remanians”, realizată de GMP Advertising și Webstyler. 

Anul acesta, juriul reunit în Coreea de Sud, care a avut printre membrii executivi și un român, Adrian Boțan, (McCann Worldwide Londra), a selectat doar 1.802 campanii finaliste din cele 21.530 de înscrieri din întreaga lume.

GMP Advertising și Webstyler, singurele agenții românești premiate la festival au avut două campanii shortlistate în patru categorii. Campania care a adus românilor prima zi liberă din Uniunea Europeană dedicată părinților și copiilor, pentru clientul Itsy Bitsy FM, și respectiv “Romanians Adopt Remainians” cea mai viralizată campanie românească în principalele publicații din întreaga lume în 2016.

Cea din urmă a obținut la Ad Stars două trofee de aur alături de campanii internaționale istorice precum “The Bullet Pen” și “Correcting History” în categoriile “Diverse Insights” și “Public Service Announcements”.

Campania de adopție virtuală a votanților Remain a luat naștere imediat după votul referendumului pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană. După Brexit, sute de atacuri xenofobe au fost lansate pe stradă și în mass-media împotriva imigranților din Marea Britanie. Imigranții români au fost o țintă importantă a discursului de ură promovat de tabloide.

Unul dintre principalele ziare românești, Gândul, a decis să lupte împotriva ostilității cu empatia. Printr-un mecanism interactiv pe Facebook, în doar 48 de ore de la rezultatul Brexitului, Gândul i-a invitat pe britanici și pe români deopotrivă, să rămână împreună în Europa.

Românii s-au oferit voluntar să adopte pe britanicii care erau contra ieșirii Marii Britanii din UE, prin intermediul platformei online RomaniansAdoptRemainians.EU. Aplicația a oferit cetățenilor britanici cărți de identitate românești virtuale prin care, de exemplu, John Smith devenea John Smithescu cu părinți adoptivi români.

Răspunsul în timp real a fost rapid viralizat pe întreg globul din Marea Britanie până în Statele Unite, din Franța până în Australia și Noua Zeelandă. Cele mai importante canale de știri printre care CNN și France24 au menționat inițiativa românească iar câțiva jurnaliști britanici și-au făcut astfel buletine românești în semn de susținere pentru gestul de toleranță arătat de români.

"Când se ajunge la o astfel de criză mi se pare important să vezi dincolo de ea, să fii capabil să schimbi mentalități, să descrețești frunți într-o situație tensionată, să surprinzi, să unești. Când ai o astfel de oportunitate, tu ca publicitar ești responsabil, nu doar pentru un brand anume, ci ești responsabil pentru comunitatea în care trăiești", a spus Bogdan Nițu (director general Webstyler).

 

Din echipa care a contribuit la realizarea campaniei fac parte:

Clarice Dinu – Redactor Șef, Gândul
Mihai Gongu - Executive Creative Director, GMP
Bogdan Nițu - GM & Head of Digital Strategy, Webstyler
Andrei Bălan - Head of Communication Strategy, Webstyler
Carmen Marinescu - Project Director, Webstyler
Sasha Tănase - Art Director, Webstyler
Dan Neciu - Web Developer, Webstyler
Cosmin Panait - Web Programmer, Webstyler
Răzvan Stângă - Web Programmer, Webstyler
Andreea Lazăr - QA Tester, Webstyler
Ștefan Georgescu - Strategic Planner, Webstyler
Ionuț Raicu - Graphic Designer, Webstyler
Andreea Cristea – Copywriter, Webstyler
Elena Cîrîc – Social Media Manager, Webstyler

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related