Puteti da hide, dar nu puteti fugi. Va vedem

Puteti da hide, dar nu puteti fugi. Va vedem

Oare parlamentarii lenesi freaca menta si pe net sau numai in offline? Ce intrebare! Doar faptul ca nu stiu cum se foloseste un telefon i-ar putea opri. Din fericire, ultimii ani ne-au facut sa avem grija cand ii punem pe toti in aceeasi oala, ca s-ar putea sa gresim. Iar zilele trecute, cand iar s-a muncit pe branci la Casa Poporului (saracii), senzatia ca unii-s muma si altii-s ciuma s-a consolidat. 

Reactia noastra la faptul ca alesii freaca menta n-ar trebui sa fie prea vehementa, totusi. De fapt, ar trebui sa fie aceeasi pe care o au parintii cand isi vad copiii ca stau prea mult pe net: "Codrine, nu-i problema ca stai pe telefon, dar barem fa si tu si altceva decat jocuri si porn". Ca nu-i putem suspecta pe oamenii astia ca citesc ceva util, pentru a se perfectiona in folosul celor care i-au ales. 

In fine, de astazi, parca-parca scrollul pe Facebook nu mai e 100% nociv pentru noi cand il fac ei. "Niste simpli participanti la proteste carora le pasa de ce se intampla, ajutati de CRPE" au inceput sa stranga bani pentru ca parlamentarii sa stie ca ii vedem cand stau degeaba si dau din deget pe ecran. [UPDATE] Potrivit Paginademedia, in spatele acestor participanti se afla Alex Negoescu, Group Creative Director la Cohn & Jansen JWT.

El raspunde la cateva intrebari pentru IQads in randurile de mai jos:

Campania "vavedem" s-a intamplat din frustrarea si neputinta pe care am simtit-o cu totii lunile astea. Vroiam sa ne implicam mai mult decat prin iesitul in strada – nu ca n-ar fi important – ci si cu ceea ce stim mai bine sa facem, adica publicitate.

Ideea a fost a mea, insa m-au ajutat foarte multi oameni din industrie (carora le multumesc foarte mult cu ocazia asta), dar si din societatea civila. Fara ajutorul logistic si strategic a celor de la CRPE ea n-ar fi fost posibila, de aceea ideea le apartine in egala masura si lor. Noi, publicitarii, nu am vrut sa iesim in fata mai mult decat este necesar, ca sa nu implicam agentiile in care lucram. Pe de alta parte vrem sa fim cat mai transparenti cu putinta – de aici si randurile astea.

Evident nu credem ca ii vom influenta in mod direct pe parlamentari, dar am vrut sa dam strazii inca un instrument prin care sa puna presiune pe ei. Mai important, insa, este sa ii energizam pe protestari pentru ca fiecare gest civic conteaza.

Pana la urma, speram ca am inventat un canal nou de comunicare intre cetateni si alesii lor, pentru ca ne dorim sa rulam si alte mesaje, ori de cate ori va fi nevoie.

In privinta rezultatelor, ele sunt afisate pe site si updatate foarte frecvent. Succesul va veni cu satisfactia ca am contribuit si noi la oprirea asaltului impotriva justitiei, sau ca, asa cum am scris si pe site, le vom produce macar niste anxietate.

Vavedem.ro au in plan, deci, sa faca cheta pentru niste aduri de bun-simt (pentru ca stim ca bunul-simt si vorba buna functioneaza cel mai bine cu actuala coalitie de guvernare).

De cate ori vor vedea parlamentarii aceste ad-uri? Cu 12-17 RON cumparam aproxmativ 1.000 de afisari pe Facebook. Deci de multe ori. Ce se intampla daca parlamentarii dau “hide ad”? Facem altele si vor continua sa le vada.

Suntem sceptici, dar aplaudam initiativa. 

Pana acum, s-au strans 5.990 de lei, iar daca vreti sa contribuiti, o puteti face aici. Este bine ca, din cand in cand, sa ne finantam singuri demersurile, ca nici agenturile straine nu sunt saci fara fund. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Cohn&Jansen JWT

We're always looking for relevant and visible ideas that take into account the cultural and social context of the world we’re in. Strategy & planningWe turn insights into relevant communication strategies.... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related