8 legi pe care trebuie să le cunoști pentru a nu face greșeli de protocol

8 legi pe care trebuie să le cunoști pentru a nu face greșeli de protocol

Protocolul este mai mult decât un set de norme și cutume pe care trebuie să le cunoaștem atunci când organizăm o întâlnire formală. Când vorbim despre norme de protocol facem referire la setul de acte normative care guvernează acest domeniu și care ar trebui să fie cunoscute de toți profesioniștii în comunicare și organizarea evenimentelor cu caracter oficial.

Într-un demers menit să ajute persoanele care sunt implicate în gestionarea unor manifestări formale, agenția de training Creative Business Management a lansat singurul ebook din România care conține toate prevederile legislative în domeniul protocolului. “Ghidul actelor normative pentru reglementarea regulilor de protocol şi ceremonial” este o compilație de legi care guvernează relațiile între state și persoane cu funcții oficiale fiind un document util oricărei persoane care vrea să facă dovada cunoștințelor în domeniu. 

Ebook-ul este coordonat de trainerul cursului Eticheta si protocol in afaceri, Cristina Turnagiu Dragna. În cadrul acestui curs trainerul detaliază și explică toate noțiunile cuprinse în Ebook oferind participanților o perspectivă mai largă asupra modului în care aceste legi pot fi interpretate.

"Ghidul actelor normative pentru reglementarea regulilor de protocol si ceremonial" poate fi descarcat GRATUIT de pe pagina cursului Eticheta si protocol in afaceri.

Cele mai importante noțiuni cuprinse în cele 8 texte de lege ce fac parte din ghidul de protocol se referă la modul în care arborăm steagul național, afișăm însemnele oficiale și care este ordinea de precădere în comunicările oficiale.  Iată care sunt câteva dintre normele de protocol guvernate de lege în România care se regăsesc și în ebook:

  1. În cadrul ceremoniilor oficiale organizate la nivel local ordinea de precădere prevede ca primarul din localitatea în care este organizată ceremonia să vobească înaintea prefectului și a președintelui Consiliului Județean. “Această prevedere este legată de faptul că funcțiile alese au întâietate în fața funcțiilor numite” explică trainerul cursului de Etichetă și Protocol în Afaceri.
  2. Începând cu 2016 România are o instituție numită Consiliul Protocolului Național care are ca scop îndrumarea activităţilor de protocol desfășurate de autorităţile și instituțiile publice, în cadrul ceremoniilor oficiale.
  3. Drapelul României se arborează în partea stângă, privit din față, atunci când este arborat împreună cu un altul și în mijloc atunci când sunt arborate mai multe drapele, în număr impar. În cazul arborării drapelelor în număr par, drapelul României se aşează în dreapta celui cu care ocupă centru.
  4. În cadrul manifestărilor oficiale imnul naţional poate fi intonat în varianta scurtă cu strofele 1,2,4 și 11.

Unele dintre cele mai ignorate prevederi ale acestor legi sunt legate de intonarea imnului naţional și tipărirea acestuia în manualele școlare. 

“Unele prevederi sunt uitate chiar și de reprezentanții instituțiilor de stat. Dacă ar fi să aplicăm prevederile legii 75/1994, toate manualele școlare ar trebui să aibă la început tipărit imnul naţional, ceea ce nu se mai întâmplă în prezent.

Acesta este motivul pentru care la cursul de etichetă și protocol în afaceri învățăm să interpretăm aceste legi pentru a fi în concordanță cu bunul simț fără să creăm situații absurde prin respectarea unor legi încă neactualizate” a mai spus Cristina Turnagiu Dragna.

Următoarea ediție a cursului ”Eticheta si protocol în afaceri” va avea loc în perioada 27-28 ianuarie 2018, în Bucureşti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related