Ce să faci și ce să nu faci în Email Marketing

Ce să faci și ce să nu faci în Email Marketing

Online-ul se schimbă din ce în ce mai des. Corporațiile investesc tot mai mult în bugetele de marketing, agențiile doresc să își ajute și mai mult clienții, iar marketerii încearcă să vină cu idei care mai de care, pentru a crește performanța brandurilor de care se ocupă. 

Însă un singur lucru nu s-a schimbat. Încă de la începuturi Email Marketing-ul a fost una din armele principale ale celor care au făcut primii pași în industria internetului. Utilizatorul online este din ce în ce mai bombardat cu tot felul de reclame, iar acum, atenția dar și interesul acestuia, sunt mai greu de acaparat.

De aceea email marketing este mult mai important decât în trecut, întrucât atunci când abonatul tău primește un email, mesajul îi va putea fi livrat acestuia fără să mai fie înterupt de popup-uri, ce apar ca de nicăieri. Însă a ajunge să deschidă acel email este doar un pas. A-l parcurge până la final și a-l accesa este, de asemenea, un alt pas ce trebuie gândit în cel mai mic detaliu.

 

Craft Interactive a pregătit pentru tine 10 aspecte de care trebuie să ții cont atunci când îți dorești performanță din strategia ta de Email Marketing, pentru ca mesajul brandului să fie transmis, înțeles și receptat ca atare de abonații la newsletter.

1. Baza de date

- DO’S
Așa numita bază de date este compusă din datele personale ale oamenilor care primesc email-uri. Informațiile sunt primite în urma unui acord pe care aceștia și l-au exprimat, pentru a beneficia de comunicări din partea ta. De aceea se recomandă ca această bază de date să fie crescută în mod organic, legal, etic și cu mare atenție.

- DON’TS
Nu putem fi siguri dacă informațiile sunt corecte și aparțin unor persoane reale. Pe de altă parte, legea 677 din 2001 spune că „orice prelucrare de date cu caracter personal [...] poate fi efectuată numai dacă persoana vizată și-a dat consimțământul în mod expres și neechivoc pentru acea prelucrare”. Iar reglementarea GDPR din 25 Mai 2018 stabilește clar care sunt tacticile prin care crești și păstrezi datele personale ale abonaților. Nerespectarea legislației îți poate aduce rezultate slabe și riscuri legale imense.

 

2. Abonarea

- DO’S
Un formular de înscriere bine gândit te ajută să obții datele necesare de la abonații tăi, pe care le poți folosi mai târziu. De aceea este recomandat să știi cât mai mult despre oameni, ce preferințe au aceștia și ce acțiuni au făcut în mediul digital.

- DON’TS
Lipsa datelor esențiale din formularul de înscriere la un newsletter precum nume și prenume, sex, oras sau vârsta… forțează Email Marketerul să trimita aceeași informație tuturor, iar pentru unii nu e absolut deloc relevantă, fiind imposibilă personalizarea conținutul, trimis pe email.

 

3. Emailul de confirmare

- DO’S
Email-ul de confirmare este dovada că abonatul va primi din acel moment informații de la compania la care s-a abonat. E bine să conțină confirmarea abonării, în care i se creează așteptările (tipul de informații, frecvența comunicării etc.). De aceea este indicat ca acest email să fie trimis imediat cum s-a făcut abonarea. Vorba bate fierul cât e cald se potrivește de minune în acest context.

- DON’TS
Lipsa unui email de confirmare trimis instant poate însemna pierderea atenției abonatului. Mai ales în momentul în care acesta dorește să achiziționeze de pe site un produs sau un serviciu și este nevoit să își facă cont în prealabil. În cazul în care nu primește email-ul de confirmare imediat, scad considerabil șansele ca acesta să se mai întoarcă la brandul la care s-a abonat.

 

4. Rapoarte Analytics

- DO’S
În momentul în care există suficiente date în urma rezultatelor obținute, e vital să fie analizate pentru a identifica oportunitățile de optimizare. A știi care sunt vârstele abonaților, care e momentul cel mai potrivit să trimiți newsletter, ce acțiuni au făcut pe site sau care sunt subiectele de interes cele mai accesate în newsletter… fac marea diferență între mediocritate și performanță. Și știm sigur că nu poți optimiza ce nu poți măsura.

- DON’TS
A nu analiza comportamentul abonaților la newsletter este o piedică în a înțelege cât mai clar evoluția strategiei de Email Marketing, raportată la performanța mixului de marketing digital, inclusiv cu riscul de a crește rata de dezabonare.

 

5. Segmentările bazei de date

- DO’S
Când există un număr considerabil de abonați este momentul pentru segmentarea audiențelor, după diferite criterii. În funcție de nevoi, baza de date poate fi segmentată în nenumarate moduri, aspect care te ajută să înțelegi comportamentul oamenilor. Recomandăm crearea de audiențe după: vârsta, sex, localizare, tip de abonat (client / non client), interacțiunea cu newsletterele (au deschis sau au accesat newsletterele).

- DON’TS
A nu segmenta baza de date este un exemplu că nu folosești la maxim toate opțiunile disponibile și va fi foarte greu de identificat care e reacția individuală a femeilor, a bărbaților, a grupelor de vârste sau reacția la anumite mesaje sau culori.

 

6. Personalizarea conținutului

- DO’S
Având în vedere că baza de date este segmentată în funcție de criteriile alese, se recomandă să fie trimise email-uri cu conținut personalizat. În ultimii ani studiile de marketing global au identificat că personalizarea subiectului și a conținutului poate aduce cu 760% mai multe creșteri de performanță.

- DON’TS
Un mare pas înapoi în atingerea obiectivelor este acela de a nu personaliza conținutul în corpul email-ului, iar interacțiunea cu abonații va rămâne una rigidă și prin adresări comune sau greșite, e imposibil să creezi o conexiune autentică, în mod special în limba română care are adresări diferită în funcție de sex.

 

7. Momentul potrivit pentru trimiteri

- DO’S
Testarea email-urilor trimise într-o zi anume și la o anumită oră este benefică atunci când dorești să trimiți informația potrivită, la momentul potrivit. Trăim într-o lume foarte dinamică și mobilă, chiar dacă toți abonații tăi sunt din București, de exemplu, ei se plimbă prin lume iar ora 14 în New York nu e ora 14 în București.

- DON’TS
A nu trimite newslettere la ore alese în funcție de fus orar, e ca și cum ai concepe o urare de “La mulți ani” trimisă unei persoane cu o zi înainte sau după aniversare. Știm că nu consumăm emailul la fel de des ca Social Media, iar un newsletter trimis când atenția abonatului e scăzută înseamnă rezultate slabe.

 

8. Automatizarea

- DO’S
Automatizarea este un proces prin care construiești un traseu al email-urilor astfel încât un om să primească informații la o anumită perioadă de la abonare sau în funcție de acțiunile făcute, identificate prin măsurarea rezultatelor newsletter-elor. Daca vei construi acest traseul așa cum trebuie vei ajunge să obții performanță cu efort minim. Customer Journey-urile cresc de până la 6 ori rezultatele de marketing la nivel global.

- DON’TS
Să nu construiești un proces de automatizare este un pas făcut înapoi în a duce procesele de marketing la alt nivel, iar energia și creativitatea depuse pentru crearea de newsletter recurente nu sunt valorificate la maximum, când vorbim de indicatori ca rata de deschidere sau de click.

 

9. Conținutul newsletter-ului

- DO’S
Înainte de a trimite un email abonaților, asigură-te că toate componentele acestuia arată și funcționează perfect. Spre deosebire de Social Media sau campanii Google, o campanie nu mai poate fi corectată odată ce a plecat spre audiențe, cu greșeli. Testează, testează, testează și repetă!

- DON’TS
A nu verifica un email înainte de a-l trimite poate să ducă la scaderea șanselor de a obține rezultatul dorit de pe urma acestuia și chiar rată mărită de dezabonare. Acest lucru este valabil în cazul în care o componentă a călătoriei digitale făcute de abonat nu funcționează cum trebuie (ex: pagina de destinație pe care ajunge abonatul după ce a accesat newsletter-ul).

 

10. Mobil, desktop, tabletă

- DO’S
Probabil unul din cele mai importante aspecte de avut în vedere înainte de a trimite un email este ca scalabilitatea pe toate dispozitivele și în mod special pe cele mobile. Acestă tendință vine în contextul actual al trecerii utilizatorilor de la desktop pe mobil, care se pare că va penetra 76% din consumul de internet în 2018, la nivel global.

- DON’TS
În cazul în care nu ai conceput un newsletter responsive nu vei reuși să scoți maximul din tot ce ți-ai propus în urma email-ului trimis, din simplu motiv că nu poate fi ușor vizualizat. Dacă un newsletter arată incredibil de bine pe desktop, dar 80% din abonații tăi acceseaza mailul de pe mobil, nu mai e relevant, nu!?

Suntem conștienți că dezvoltarea procesului de Email Marketing este una pe termen lung. Însă ca orice lucru sustenabil, îți oferă un impact mărit în marketing, deci implicit în business.

Dacă vrei să descoperi următorul nivel de Email Marketing, dă-ne un semn și gândim și pentru tine strategia digitală performantă, adaptată business-ului tău.



Craft Interactive

Salutare Suntem agenție interactivă cu nucleu digital. Personalizăm mixul ideal de soluții în marketing online cu care creștem performanța business-urilor, conectând brandurile cu oamenii. Suntem... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related