21 de file completate in carnetul de bloodFLUENCER

21 de file completate in carnetul de bloodFLUENCER

Vorbeam iarna trecuta cu Andreea Timofte (General Manager, MVcom) despre evolutia proiectului N-avem Sange?! si despre cum nevoia ramane constanta, dar procentul romanilor donatori ramane sub 4% (asta fiind media europeana). Nu insistam acum asupra cauzelor pentru care romanii nu doneaza, ci tocmai invers, discutam despre toate motivele pentru care merita sa donezi.

Unul dintre donatorii motivati este Claudiu Scutaru, fost politist de frontiera si director adjunct la o multinationala, actual consilier la Oficiul National pentru Jocuri de Noroc. Claudiu are notat in carnetul de donator 21 de vizite la Centrul de Transfuzii Bucuresti. Vizite pe care le face la fiecare 4 luni. Nici el nu doneaza dintotdeauna; a inceput dintr-o nevoie personala, insa, iata, nu s-a mai oprit. Astazi, face parte din grupul bloodFLUENCERILOR, format in cadrul campaniei N-avem Sange?!, unde se desfasoara diferite cursuri si workshopuri pe teme precum fiziologie, psihologie aplicata, nutritie, legislatie, fundraising, pentru cei care vor sa fie corect informati si pregatiti cu argumente. 

 

Despre Claudiu omul si donatorul

Am studii postuniversitare in Drept, am fost politist de frontiera, director adjunct la o firma multinationala, iar in prezent sunt consilier la Oficiul National pentru Jocuri de Noroc.

M-am intalnit cu proiectul N-avem Sange la centrul de Transfuzii Bucuresti, unde dnul Marian Costache mi-a prezentat toate detaliile despre el. Mi s-a parut de la inceput o initiativa foarte buna si bine conturata. Donarea de sange mi-este cunoscuta si orice modalitate de a putea ajuta mi se pare bine venita, atat timp cat va fi facuta cum trebuie. Avand in vedere situatia urata in care ne aflam, in care chiar nu avem suficient sange, proiectul este foarte important pentru societate.

Cand avea copilul meu o luna si jumatate, a avut nevoie de sange. A avut noroc, cineva donase pentru el, am gandit. Asa ca de atunci am decis sa donez regulat, pana-n prezent avand 21 de donari. Merg la centrul de transfuzii la aproximativ 4 luni si niciodata nu e nimic diferit, ci aceeasi stare de bine. Fizic, imi simt organismul revigorat. Avand o grupa mai rara, adica Rh negativ, am donat de-a lungul anilor in special pentru copii. Cand vezi cum sangele tau curge intr-o punga speciala pentru copii, simti o bucurie ce nu poate fi explicata in cuvinte.

 

 

Observatii

De-a lungul timpului am studiat fara sa vreau, in timp ce asteptam sa donez, oamenii de langa mine. Si am observat ca se impart in 3 categorii:

- sunt aceia care vin din convingere, au un sentiment cultivat in familie, in scoala etc, spre a ajuta pe cei aflati in dificultate; acestia sunt cei care vin regulat sa doneze.
- sunt aceia care vin pentru ca au o ruda, un prieten sau un coleg care are nevoie de sange, si doneaza doar in situatia asta; din pacate, putini dintre acestia continua sa doneze.
- sunt aceia care vin pentru beneficii (da, stiu ca suna ciudat), dar sunt si din aceasta categorie; pentru ei, acele bonuri de masa si 50% reducere la o luna de transport inseamna ceva; aici se poate lucra prin marirea plafonului de recompensare, sau macar marirea la o luna gratuit pe transport.  

Am incercat de-a lungul timpului sa-i conving pe cei apropiati sa mearga la donat, prin a le explica si a le da ca exemple beneficiile donarii de sange, atat pentru ei, cat si pentru cei pentru care doneaza. Si de cateva ori am avut succes.

 

N-avem SANGE este un program national de stimulare a donarii voluntare de sange. Partenerii din acest program sunt, pana in acest moment, Institutul National de Hematologie Transfuzionala, Crucea Rosie Romana, Fundatia Universitara AISTEDA, MACROMEX, Smith&Smith, IQads, Universal Solution, Getica OOH, Radio Romania, Itsy Bitsy, Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange, Smart Society si Motion Vision Communication, care se ocupa si de strategia de comunicare. 

In Bucuresti, proiectul este sustinut din Decembrie 2017 si de Primaria Capitalei, prin Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, care pune la dispozitie spatii de afisaj in spitale, licee, teatre si mijloace de transport in comun.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

MVcom

Motion Vision Communication sau pe scurt MVcom este prima companie de Marketing Experiential din Romania. Sub deviza “Experiences On The Move” ofera atat strategie cat si implementare pentru... vezi detalii »

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related