Cele 5 tipuri de audiență din social media

Cele 5 tipuri de audiență din social media

Obiectivul principal într-o campanie reușită de social media este construirea vizibilității. Oamenii trebuie sa afle despre brand, să le câștige încrederea și să fie convinși că produsele sau serviciile aduc beneficii reale, spune Alexandra Cerbu, specialist în social media și social media manager al agenției re7consulting Romania.

În cadrul cursului de Social Media Optimization, care va începe în data de 25 august, Alexandra vorbește despre cele 5 tipuri de audiență din social media și stabilirea acestor.

Vizibilitatea în social media poate fi influențată de factorul emoțional și depinde de cele 5 tipuri de audiență prezente pe rețelele de socializare online: audiența rece, audiența caldă, audiența din funnel, potențialii clienți și clienții pe care îi ai, cărora brandul le poate oferi ceva în plus.

Fiecare om de social media trebuie să localizeze audiența pentru a crea o imagine clară asupra audienței care are cele mai mari șanse să cumpere produsul sau serviciul.

Cum stabilim tipul de audiență într-o campanie de social media?

Primul pas este analiza produsul sau serviciului.

Câteva întrebări a căror răspunsuri sunt importante în această etapă sunt:

  • Este un produs necesar sau satisface doar un moft?
  • Cărei categorii sau cărui interval de vârstă se adresează?
  • Ce tip de audiență își permite produsul sau serviciul meu?
  • Poate acesta să le ofere o experiență pozitivă sau sa le schimbe, prin utilitate, viața? Cum anume?

De ce sunt necesare aceste întrebări?

Pentru că vor oferi insight-uri pentru construirea profilului clientului – Buyer Persona.

Un alt pas important este stabilirea stadiului în raport cu audiența. Este posibil ca un profil foarte bine realizat al audienței să nu convertească. În acest caz, brandul nu atrage încrederea publicului țintă.

În această etapă trebui stabilit punctul de plecare pentru campanie, care pornește de la următoarele întrebări:

  • Este brandul cunoscut în piață?
  • Este produsul sau serviciul cunoscut in piață?
  • Exista clienți care deja l-au cumpărat?
  • Daca există astfel de clienți, au fost ei mulțumiți de ceea ce au primit?
  • Daca au fost mulțumiți, au ajutat ei în vreun fel la popularizarea brandului sau a produsului/serviciului oferit de mine?

 

Următoare etapă este identificarea audienței. Cele 5 tipuri de audiență pe care orice om de social media trebuie să le aibă în vedere sunt:

  1. AUDIENȚA RECE

Acest tip de audiență este total străin de brand sau de produs/serviciu. Acești oameni nu cunosc brandul, nu au încredere în produsul sau serviciul oferit.

Principala provocare în acest caz este „încălzirea” acestei audiențe.

Obiectivul principal este construirea vizibilității, care se realizează prin livrarea conținutului de calitate. Oamenii trebuie să afle de brand, sa vadă că este de încredere, sa se convingă de faptul ca produsul/serviciul le aduce beneficii reale.

Cum? Livrând conținut de calitate.

  1. AUDIENȚA CALDĂ

Audiența caldă este reprezentată de grupul de oameni care a reacționat pozitiv la conținutul (like, comentariu, vizualizări la clipurile video, click pe link, share, etc.) și a deprins o părere pozitivă despre brand și produs sau serviciu.

Această audiență a făcut deja primul pas în funnel-ul de vânzări.

În acest moment este ideală prezentare în detaliu a beneficiilor produsului sau serviciului, prin conținut menit să trezească dorința audienței de a afla mai multe despre ofertă.

  1. AUDIENȚA DIN FUNNEL

Acest tip de audiență este în plin proces de explorare a ofertei și caută pagina de vânzări pentru a afla mai multe despre produs. Acest tip de audiență se apropie foarte mult de statutul de „potențial client”, căutând în acest moment sa vadă care sunt avantajele pe care produsul le are.

  1. POTENȚIALI CLIENȚI

În acest moment, aceste persoane au ajuns deja pe pagina de vânzări, însă nu au făcut o achiziție, ci caută un motiv determinant care să îi facă să cumpere. În acest moment este ideal să le fie prezentată o ofertă sau reducere sau afișarea de testimoniale, în care foști clienți și-au manifestat satisfacția în legătură cu produsul sau serviciul.

  1. CLIENȚII PE CARE ÎI AI, ÎNSĂ CARORA LE POȚI OFERI CEVA ÎN PLUS

Acest client reprezintă cea mai fierbinte audiență, ceea ce înseamnă că șansele ca el să cumpere din nou sunt foarte mari, desigur, daca acesta primește cel puțin același nivel de calitate a produsului sau a experienței de care a beneficiat la prima achiziție. Acest client trebuie ținut aproape și trebuie încurajat, prin experiențe pozitive, să recomande brandul, produsul sau serviciul în cercul lui de cunoștințe.

 

Cei care vor să aprofundeze metodele de promovare în mediul online pot participa la cursul Social Media Optimization organizat de Creative Business Management, deținătorul platformei Cursuri-creative.ro, în parteneriat cu agenția Re7consulting.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related