Fabrice Gatien si Mihaela Voinea (Leroy Merlin Romania): "Asteptarile clientilor s-au schimbat, intarindu-se exigenta cu privire la relatia cu echipele de vanzari"

Fabrice Gatien si Mihaela Voinea (Leroy Merlin Romania): "Asteptarile clientilor s-au schimbat, intarindu-se exigenta cu privire la relatia cu echipele de vanzari"

In cei 7 ani de existenta pe piata din Romania, Leroy Merlin a ajuns de la un total de 281 de angajati, la peste 2.000 in cele 17 magazine din prezent. Evolutia companiei are loc pe o piata tot mai concentrata, ne-a spus Fabrice Gatien (East Regional Manager, Leroy Merlin Romania), in care diferenta o va face experienta completa, offline si online, oferita consumatorului. Experientele digitale din domeniul bricolajului sunt foarte la inceput in Romania, a adaugat el.

Totodata, experienta in offline nu trebuie neglijata, relatia consumatorilor cu echipele de vanzari fiind din ce in ce mai relevanta. Mihaela Voinea (Regional HR Business Partner, Leroy Merlin Romania) vorbeste, in contextul asta, despre cultura organizationala a companiei, una deschisa catre comunicarea cu angajatii, incurajandu-le totodata initiativele individuale. 

Pentru o mai buna cunoastere a contextului in care Leroy Merlin a decis schimbarea uniformelor echipelor de vanzari, va invitam mai jos. Iar pentru o mai buna cunoastere a competitiei de design atasata acestui context, haideti aici.

Pe scurt: regandeste cele 4 piese vestimentare care compun uniforma Leroy Merlin, dar atentie, nu cautam doar modele si cu culori. De citit pe indelete: brieful complet. De dat jos: kitul de inscriere. Te asteptam cu primul tau proiect de bricolaj vestimentar pana pe 2 decembrie.

 

Piata locala de bricolaj. Evolutia Leroy Merlin

Fabrice Gatien: Eu am ajuns in Romania in 2015 ca Director de Merchandising, iar din 2017 am preluat misiunea de director Regional pentru Regiunea Est a Romaniei. O perioada in care am observat faptul ca piata a inceput sa se esentializeze, sa se concentreze, prin disparitia anumitor actori din piata.

Asteptarile clientilor s-au schimbat, intarindu-se exigenta acestora cu privire la relatia pe care o au cu echipele de vanzari. Clientii se inspira mult si din ceea ce vad in strainatate.

In anii ce vor urma, vom continua sa vedem o reducere a numarului de actori din piata de bricolaj. Liderul de piata va fi cel capabil sa faca diferenta in experienta clientului in offline, dar si online; sa nu uitam ca, in domeniul bricolajului, Romania e abia la inceput in ce priveste experienta digitala a clientului.

Leroy Merlin Romania a crescut foarte rapid intr-un timp relativ scurt. Din acest motiv, este important sa ne intarim pozitia in orasele in care ne aflam, dar si sa gasim noi zone strategice in care sa ne instalam. Nu in ultimul rand, cum spuneam, avem nevoie sa acceleram digitalizarea companiei; dincolo de experienta, vrem sa oferim acces la produsele si serviciile noastre cat mai multor romani.

 

Numarul de angajati

Mihaela Voinea: In anul 2011, la deschiderea primul nostru magazin, eram in total 281 de colegi. Au urmat 4 ani de consolidare si pregatire a expansiunii noastre, urmand ca in 2015 sa achizitonam compania Baumax. Ulterior, devenisem un colectiv de 350 colegi; aveam in pregatire si deschiderea primului magazin din Craiova, urmand ca in luna septembrie a aceluiasi an sa fim aproximativ 1.500 de colegi.

Astazi, depasim 2.200 in magazinele din toata tara. Aceasta evolutie e, bineinteles, direct proportionala cu cea a magazinelor noastre, dar si a proiectelor pe care le implementam pe termen lung.

 

Leroy Merlin ca angajator

Mihaela Voinea: Angajam oameni, nu CV-uri. Avem o abordare orientata catre abilitatile si potentialul lor in viitor, perspective de cariera si dezvoltare, in acelasi timp incercand sa intelegem permanent realitatile cu care se confrunta fiecare coleg in parte si sa imbunatatim conditiile de lucru. Ne dorim oameni autentici, pasionati si dornici sa aiba un impact in comunitatea din care fac parte - oferim posibilitatea ca fiecare coleg sa se implice in proiecte transverse in care simt ca pot aduce valoare adaugata.

Cultura Leroy Merlin este centrata pe dezvoltare colectiva in modul de lucru de zi cu zi - prin spatiul oferit pentru intalniri de co-working, sharing si proiecte comune - dar si pe exprimarea individuala. Lucru pe care l-am observat interactionand cu candidatii; ei ne spun ca au venit la Leroy Merlin indemnati de prieteni de-ai lor (angajati deja) care povestesc cum au posibilitatea de a se exprima pe sine, de a propune proiecte noi si de a se implica in proiecte existente care ii pasioneaza.

Colegii ne spun ca la Leroy Merlin se simt ca intr-o familie, care iti permite sa gresesti si te acompaniaza in devenirea ta profesionala cu bunavointa si incredere in capacitatile tale. Se simt respectati, dar si in siguranta pentru a transmite feedback-uri constructive managerilor lor si, astfel, devin parte din progresul companiei, inclusiv la capitolul imaginii in fata clientilor, in cazul de fata. 

 

Recrutarea in sectorul retail

Mihaela Voinea: In acest moment, ca in toate domeniile, este foarte greu sa recrutezi, mai ales cand ai nevoie de un numar mare de colegi in timp scurt (pentru o deschidere de magazin, spre exemplu).

Eforturile au crescut considerabil atat pentru atragerea profilelor potrivite, cat si pentru securizarea semnarii contractului. Insa, avand in vedere filosofia noastra privind recrutarea individului si nu a CV-ului, am crescut diversitatea echipelor atragand colegi din medii diverse: productie, servicii, sistemul bancar, invatamant, restaurante si hotelarie, sistemul medical etc.

Pretentiile candidatilor au crescut in acelasi timp cu diminuarea somajului. Acest lucru este mai degraba pozitiv, deoarece ne-au fortat si pe noi sa fim mai rigurosi in crearea unei experiente placute de recrutare.

Exodul romanilor in strainatate si lipsa fortei de munca pe piata din Romania a determinat cresteri salariale, dar si propunerea de pachete de compensatii si beneficii mai creative decat in anii trecuti.  Evolutia majora o vedem la persoanele cu anumite calificari sau permise specifice necesare anumitor misiuni; ei au inteles ca munca lor a devenit si mai valoroasa.

 

Schimbarea tinutei Leroy Merlin

Fabrice Gatien: Cel mai important este sa gasim un echilibru intre o solutie simpla si usor de reperat de catre clienti, care in acelasi timp sa puna in valoare calitatile colegilor nostri. Ne dorim un design modern, care sa inspire profesionalism si incredere. Nu in ultimul rand, ne dorim sa se tina cont de confortul colegilor nostri, de care va depinde modelul propus de catre designeri.

 

Tocmai ti s-a rearanjat agenda de taskuri: ai timp pana pe 2 decembrie sa concepi redesignul uniformelor Leroy Merlin, cu cele 4 piese vestimentare pe care le includ: tricoul, hanoracul, geaca si pantalonii. 

Brieful e detaliat aici, iar kitul de inscriere e gata sa fie folosit; parcurge inainte si regulamentul, ca nu strica niciodata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Related