[fresh x design] Mihaela Marcovici (Salopetit): Zicem despre salopetele noastre ca sunt 100% naturale si 0,01% plictisitoare

[fresh x design] Mihaela Marcovici (Salopetit): Zicem despre salopetele noastre ca sunt 100% naturale si 0,01% plictisitoare

Cand faci salopete pentru copii, te gandesti si la fetita care merge mereu la gradinita cu papusa ei, si la baietelul fan Star Wars, dar si la parinti, spune Mihaela Marcovici. Hainele trebuie sa ofere libertate de joaca, dar sa fie si ajustabile la dimensiuni, pentru a fi purtate cat mai mult. Mihaela a pornit Salopetit, anul acesta, inspirandu-se de la baiatul ei, fiind atenta la preocuparile lui si ale prietenilor lui. Altfel, in creatie se ghideaza dupa un singur trend: preocuparea pentru mediul inconjurator. 

Nu avem o educatie a esteticii personale, dar cand nu avem educatie in general, cum as putea sa ma plang de asta? Risipa e de groaza, e obscena. 

Despre cum creezi pentru cei mici, gandindu-te si la parintii lor, despre frumos, urat si rau, simetrii, culoare, moda sustenabila si un business la inceput de drum, povesteste Mihaela in cele ce urmeaza:

 

De la origini

Imi place sa cos de cand ma stiu. Acum trei ani am inceput sa merg la cursuri de croitorie, apoi la cursuri de constructie de tipare si la diverse alte workshopuri in acelasi domeniu sau adiacente (social media pentru industria fashion, supply chain management, TR cutting – un workshop intensiv de tehnici de pattern design cu Shingo Sato).

La inceputul anului am pus laolalta cunostintele mele in domeniu, creativitatea lui Marius (n.r. Marius Rosu) si inspiratia venita de la baiatul nostru si a iesit „Salopetit”, brandul de salopete pentru copii. Declicul a venit probabil din disperarea care ne apuca pe noi toti pe la mijlocul vietii cand realizam ca am planuit prea mult si gata, trebuie sa si facem ce ne place. In cazul meu, sa cos.

 

Etape si evolutie

Dupa ce ne-am decis sa facem salopete pentru copii, am trecut printr-o lista lunga de nume si un hard de logouri, am cautat luni de zile furnizori de materiale textile de calitate, am vizitat multe ateliere de croitorie, am avut sute de schimburi de emailuri cu baietii de la Atelieru, care ne-au facut magazinul online, am participat la targuri, ne-am distrat la sedinte foto, ne-am facut prieteni printre clienti si inca suntem foarte la inceput.

 

Businessul

Familia mea este si echipa mea. Am avut multe idei pana la Salopetit si unele dintre ele sunt pending sau in pregatire. Odata decisi sa facem salopete pentru copii, problemele au aparut pe masura ce dadeam nas in nas cu o industrie nou-nouta pentru noi, cea a textilelor - subiect de „Romania, te iubesc”, n-are rost sa ne amaram acum si aici.

Ne-a fost greu sa gasim furnizori de materiale naturale si de calitate la noi, ne-a luat mult sa gasim un atelier care sa produca serii mici, dar la un nivel de calitate ridicat, sa semnam contracte cu furnizorii, in care sa se mentioneze clar niste standarde. Complicat. Nu stie stanga de dreapta in industrie, fiecare se descurca asa cum poate.

 

Primul proiect

In septembrie am fost parteneri la Minimest, sectiunea de filme pentru copii din cadrul Animest. A fost un prim proiect foarte simpatic, fara obstacole, pentru ca staff-ul festivalului este foarte profi si cool, iar publicul lui, adorabil. Cu ajutorul baietilor de la Heritage Media, am reusit sa construim un stand jucaus in ton cu magazinul online.

 

Inspiratia

Suntem foarte atenti la baiatul nostru, la preocuparile lui si ale prietenilor lui. Ei ne inspira in primul rand. Eu urmaresc moda strazii si mai fur tot felul de detalii ghiduse pe care le reinterpretez pe salopete. Marius deseneaza si el. E o munca de echipa, dar nu as putea descrie un proces de creatie pentru ca nu e cazul.

 

La nivel de amprenta personala, nu-mi plac simetriile si o sa intelegeti asta cand veti vedea salopetele.

 

Targetul

Facem salopete pentru copii cu varsta intre 3 si 12 ani si ne adresam parintilor lor sau bunicilor, matusilor ori prietenilor care vor sa faca un cadou simpatic unui copil. 

Zicem despre ele ca sunt „100% naturale si 0,01% plictisitoare”. Fiecare Salopetit are un copil in minte. De exemplu: pentru fetita careia ii este mai simplu la gradinita daca e insotita de papusa ei preferata, am facut o salopeta cu marsupiu in care poate sa o poarte pe Ana, Vaiana sau Sofia cu ea mereu; pentru baietelul fan Star Wars, am pus pe o bretea la spate o teaca, in care isi poate pune sabia de Jedi; pentru fetele care se schimba de zece ori pe zi, am desenat salopete care pot fi purtate in cel putin cinci feluri diferite.

Ne-am gandit si la parinti: cele mai multe modele sunt ajustabile atat pe lungime, cat si pe largime pentru ca cei mici sa le poarte cat mai mult timp si chiar sa le paseze la fratele ori sora mai mica, daca au avut suficienta grija de ele. Toate sunt facute din materiale naturale.

 

Relatia romanilor cu estetica personala

Romanii cumpara de la mall mult si ieftin, si arunca dupa fiecare sezon sau scump fiindca-i pe eticheta numele nu stiu carui designer, fara sa vada 100% poliester, pe aceeasi eticheta. Nu avem o educatie a esteticii personale, dar cand nu avem educatie in general, cum as putea sa ma plang de asta? Risipa e de groaza, e obscena. Daca macar i-am invata pe copii sa aiba grija de lucrurile lor ca sa ii tina mai mult si eventual sa le transmita mai departe!

Iar daca ne uitam inspre industria de textile pentru copii in Romania, va provoc sa spuneti cateva branduri romanesti de haine pentru copii. Exact. E chiar atat de rau. Incep sa se miste lucrurile, dar cu aceeasi viteza cu care se misca in orice alt domeniu.

 

Trenduri

Singurul trend care ma intereseaza este cel al preocuparii pentru mediul inconjurator si voi fi cu el mereu.

Da, afara se vorbeste despre price per wear, se fac mall-uri in care se vand produse reconditionate sau se inchiriaza haine. Dar noi suntem aici si la noi saracia face treaba asta, pentru ca ii trimite pe romani la second hand sa se imbrace. Despre moda sustenabila se vorbeste mult in bula, suntem cu totii de acord ca suna bine, dar nu arde, asa ca inca nu ne batem capul cu ea, avem probleme mult mai importante de rezolvat.

 

Moda "urata"

Moda rea este mai periculoasa decat moda urata. Si moda rea inseamna sa cumperi haine de plastic, pe care sa le porti de cateva ori dupa care sa le arunci sau sa cumperi haine obscen de scumpe pe care sa le porti doar un sezon, pentru ca ulterior se demodeaza. Pe de alta parte, uratul de azi poate fi maine frumos. Sunt multe exemple in acest sens in istoria modei.

 

Frumosul si cliseele lui

Frumos e un detaliu discret, realizat iscusit la o haina sau textura si atingerea unui material natural, de calitate, sa asortezi gri cu roz, inul vara, matasea tot timpul. As putea continua pana la primavara cand frumos ar fi un martisor clasic prins la reverul unei haine vintage purtate de o doamna de aceeasi varsta. Frumos e Salopetit pentru ca mie imi place de mor.

Frumos e cliseu cand cineva spune om frumos vrand sa zica de fapt, om bun.

 

Invataturi

Am invatat de la fiecare zi care a trecut, de la prieteni si familie, de la dascalii pe care i-am intalnit de-a lungul timpului, din experienta de peste 10 ani de client service si project management pe care o am, din carti si de pe net.

Invataturi importante? M-au ajutat foarte mult sa imi cunosc limitele si sa imi setez ritmul de lucru in concordanta pentru ca pe alocuri poate fi coplesitor. Eu inca am un job full time solicitant, si Salopetit creste dupa munca, inainte de munca si in weekend.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related