[Turism de soi] Pastel Chalet, pensiunea din Vama Buzaului care colaboreaza cu bloggerii din zona parenting

[Turism de soi] Pastel Chalet, pensiunea din Vama Buzaului care colaboreaza cu bloggerii din zona parenting

Pastel Chalet, pensiunea din marginea rezervatiei naturale a Muntilor Ciucas, a inceput cu o echipa de 8 oameni. Despre primul dintre ei, nea Comanita, cei doi proprietari - Enisa si Bogdan Burtan - au numai cuvinte frumoase. 

Impreuna cu el, oaspetii nostri descopera secretele padurii, afla legendele si povestile zonei.

Astazi, numarul angajatilor de la Pastel s-a dublat, iar serviciile oferite oaspetilor s-au extins. Pentru partea de comunicare, echipa a apelat la bloggeri specializati pe parenting si turism. De altfel, profilul clientilor cuprinde in special familiile cu copii mici, alaturi de companiiile mari, ”care cauta un loc retras, unde se pot concentra pe obiectivele propuse”.

Vorbind despre partea de business si investitiile initiale, sotii Burtan spun ca proiectul initial era de 400 de mii de euro, insa ca, pana la final, aceasta suma a ajuns la 800 de mii. Evident, cu momentele dificile prezente pe parcursul oricarei constructii. De exemplu, spune Enisa, acoperisul unuia dintre corpuri a fost construit si dat jos de 3 ori pana a fost finalizat.

  

 

Despre fondatori

Noi, Enisa si Bogdan, am inceput Pastel Chalet in 2013 cand am decis sa cumparam acest proiect de la primul investitor. Ne-am propus sa construim un loc linistit intr-un colt retras de natura, un loc in care oaspetii nostri sa-si incarce bateriile, sa-si odihneasca sufletul, sa fie rasfatati si sa traiasca un moment atemporal, in care sa lase in urma tot si sa se bucure cu cei dragi.

Enisa Burtan: Am absolvit cursurile Academiei de Studii Economice din Bucuresti – Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, cursurile Universitatii din Orleans – master in control de gestiune si finante si am finalizat examenele din cadrul certificarii ACCA.

Am lucrat in audit financiar, control financiar in corporatii mari si visam sa devin un viitor Director Financiar intr-o multinationala, insa ceva imi spunea ca va veni un moment in care voi face ceva mai creativ, in care ma voi apropia mai mult de oameni si mai putin de cifre. 

Bogdan Burtan: Am absolvit cursurile facultatii Universitatii Romano - Americane – Facultatea de Relatii Comerciale si Financiar-Bancare Interne si Internationale. Fiind o persoana cu abilitati tehnice, pasionat de precizie si tehnologie, am evoluat in domeniul telecomunicatiilor, pornind de la activitati de service de telefoane mobile si ajungand sa conduc proiecte majore de instalare de retele de telecomunicatii pentru operatorii de telefonie mobila din Romania si strainatate.

Inca din adolescenta, din dorinta de a-mi genera propriile venituri, am fost atras de antreprenoriat, am demarat primele proiecte pe cont propriu si am simtit ca acesta este drumul in care ma regasesc. Pana la momentul proiectului, amandoi am interactionat cu turismul doar in calitate de clienti, de turisti.

 

Ideea businessului

Enisa: Sotul meu, Bogdan, mi-a propus in 2013 sa construim impreuna un loc cald, cu suflet, in care oaspetii isi vor incarca bateriile cu un nou val de energie, se vor odihni, vor zambi, un loc pe care si noi l-am cauta pentru o vacanta perfecta. Visa la o pensiune in inima naturii, intr-un loc cu pace in care sa privesti cerul instelat si sa respiri aerul curat de munte.

Bogdan si-a dorit foarte mult acest proiect, mi-a propus sa lucram impreuna ca si parteneri, iar eu am simtit ca era acea sansa in care puteam sa ma dezvolt intr-un domeniu cald, aproape de oameni si sa creez experiente, sa parcurg drumul de la o idee noi la rezultat.

 

Primul pas

Bogdan: Impresionati fiind de frumusetea zonei Vidra, a domeniului schiabil recent deschis la acea data, am dorit sa construim acolo o pensiune in mijlocul naturii, insa din pacate in zona nu se putea construi. Universul avea alte planuri pentru noi.

La cateva luni dupa ce abandonasem ideea constructiei in zona Vidra, am cunoscut un investitor care incepuse de putin timp dezvoltarea unui proiect si dorea sa-l vanda. Zona: Vama Buzaului, in judetul Brasov, la limita rezervatiei naturale a Muntilor Ciucas, intr-un loc pitoresc, retras, unde parca omul nu a pasit pe aceste meleaguri. Un loc exact asa cum ni-l imaginasem – de poveste.

Ne-am indragostit de zona, de proiect si nimic nu a mai contat, nici macar faptul ca era intr-o zona putin cunoscuta din punct de vedere turistic si mai mult, intr-o zona fara utilitati.

 

Primii clienti

Au venit datorita unui eveniment organizat in zona pentru care era nevoie de asigurarea unei nopti de cazare. Am vazut farurile primelor masini intr-o duminica seara dupa ce tot week-end am pregatit fiecare detaliu pentru a fi perfect. Ne-a inghetat inima. Au venit!

Nu stim cum a trecut acea seara. Eram numai zambete, impresionati de tot ce ni se intampla. Oaspetii (romani si straini) au innoptat si a doua zi dupa micul dejun au plecat. La micul dejun am pregatit preparate demne de un bucatar de 5*, am vrut sa dam totul. Cand au plecat oaspetii, am rasuflat usurati pentru ca feedback-ul a fost mult peste asteptari. Oaspetii au plecat incantati si noi entuziasmati. Am deschis !

Era luni dimineata, incepea o noua saptamana si am fost surprinsi pentru ca au inceput sa sune telefoanele legat de subiecte administrative (furnizori, banci, etc). Dupa o saptamana de munca, nu urmeaza week-end-ul ? De atunci am inteles ca vom petrece altfel week-end-urile :)

 

Evolutia echipei

Primul membru al echipei care a fost mana noastra dreapta in timpul santierului este nea Comanita care este si astazi alaturi de noi. Impreuna cu el, oaspetii nostri descopera secretele padurii, afla legendele si povestile zonei.

La inceput echipa a fost formata din 8 angajati, conform cerintelor din programul de finantare cu fonduri europene, iar astazi avem 15 angajati permanenti.

Schimbarile semnificative s-au petrecut in bucatarie si restaurant. Din dorinta de a oferi o experienta culinara si servicii deosebite, am angajat un bucatar cu 25 ani de experienta, un ospatar pregatit impreuna, cu care am creat  meniuri, retetare si am invatat despre gestionarea unui restaurant si a unei bucatarii. Astazi avem patru bucatarese si sase ospatari.

Echipa noastra este formata din :

  • patru bucatarese pricepute din zona Vamii Buzaului
  • sase ospatari zambareti si atenti din zona Intorsurii Buzaului, Piatra Neamt si Bistrita Nasaud
  • doua cameriste atente la detalii din zona Intorsurii Buzaului
  • un responsabil administrativ iubitor de natura
  • si noi doi care ne ocupam de vanzari, marketing, comunicare, coordonarea activitatii si orice alte activitati necesare pentru o buna functionare

 

Recrutarea in turism

Noi consideram ca lucram nu doar in zona turism ci mai degraba in zona de ospitalitate. De aceea pentru noi este mult mai importanta atitudinea, dorinta sincera de a crea un moment, de a oferi servicii de calitate, de a-l face pe oaspetele tau sa se simta bine. Aceste calitati primeaza in fata abilitatilor tehnice.

De aceea am cautat sa recrutam oameni care rezoneaza cu valorile noastre, carora le pasa de ceea ce fac, pentru care conteaza confortul si starea de bine a oaspetilor, sa fie atenti la nevoile lor.

 

Numele pensiunii

Enisa: Am lasat un concurs printre prieteni si membrii familiei in care i-am invitat sa ne dea idei de nume. Am primit sute de idei, insa nici una nu rezona cu ceea ce simteam.

Intr-una din zilele in care mergeam pe drumul dinspre comuna Vama Buzaului spre pensiune, fascinata de culorile florilor de camp, am exclamat : «WOW ! Ce culori pastelate» si mi-a placut cum a sunat acest cuvant PASTEL. Era perfect! Usor de pronuntat in orice limba, scurt, sugestiv pentru tot ceea ce creasem, pentru natura frumoasa care ne inconjura in fiecare anotimp.

Cand am ajuns pe santier (caci atunci Pastel Chalet era inca un santier) am intrat in agitatia activitatilor de constructie si am uitat de numele Pastel. Insa, intr-o seara, insirandu-i lui Bogdan toate ideile de nume la care m-am gandit, intr-un final... mi-am amintit : «si... m-am mai gandit la Pastel». Iar Bogdan a spus : «Cum adica te-ai mai gandit? Acesta este numele !»

Chalet a venit din motive birocratice. Fiind obligatoriu sa respectam toate datele din proiectul initial, am clasificat proiectul ca fiind cabana turistica. Astfel, am decis sa folosim varianta in franceza a termenului cabana «Chalet» care am simtit ca exprima mult mai bine confortul si designul pe care urma sa-l oferim oaspetilor nostri.

 

Factori de diferentiere

Am dorit de la inceput sa oferim un pachet complet: un nivel ridicat de calitate a serviciilor, confort, preparate gustoase pregatite si cu ingrediente locale, un program variat de activitati. Ne dorim ca oaspetii nostri sa traiasca o experienta bogata si sa plece de la noi cu amintiri frumoase.

Pe langa camerele cu design deosebit, mobilier pictat din lemn, dusumea din lemn masiv, saltele premium, lenjerie din bumbac satinat, cosmetice de camera (ca de altfel toate produsele de curatenie) ecologice, un meniu variat care se schimba zilnic, ne-am dorit ca oaspetii nostri sa aiba parte de un program zilnic de activitati care sa contribuie la relaxare si deconectare.

Ne bucuram de drumetii impreuna cu ghidul nostru in Rezervatia Naturala a Muntilor Ciucas, de mese campenesti, ne oprim la stana unde gustam preparate traditionale si aflam despre viata ciobanilor, facem plimbari cu caruta trasa de cai, mergem impreuna cu un ghid la Rezervatia de Zimbri si la Cascadele Urlatoarele.

In fiecare zi organizam ateliere de creatie pentru adulti si copii. Am creat taberele Timeless Story care in prezent au ajuns la a 20-a editie. In cadrul taberelor lucram cu artistul Alice Birca, cu psihologul Anda Gavenea si cu colegul nostru, ghidul nea Comanita. Impreuna cu ei organizam ateliere de creatie, de dezvoltare personala, drumetii si experiente in natura.

 

Comunicarea serviciilor

Pentru noi, cea mai importanta comunicare este cea directa, fata in fata cu clientul. Este spectacolul pe care un artist il presteaza in fata publicului. Oaspetii nostri sunt ambasadorii nostri, ei au transmis mesajul nostru mai departe.

Am colaborat foarte mult cu bloggeri in zona de parenting si de turism si credem in aceasta colaborare care ne aduce mai aproape de targetul nostru de clienti.

Inca din primele zile am comunicat prin Facebook unde ne tinem la curent oaspetii cu pachetele pregatite, cu experientele traite de oaspetii nostri, comunicam cine suntem, ce oferim. Comunicam si prin Instagram unde prezentam momente din experienta Pastel Chalet.

 

Pana in prezent nu ne-am propus o anumita frecventa a postarilor in mediul online, am comunicat doar cand am simtit ca este momentul si ca avem ceva de transmis.

Ne propunem insa pentru viitor sa comunicam mai mult despre ceea ce le pregatim oaspetilor ca si experienta si despre micile detalii la care suntem atenti in fiecare zi pentru a putea oferi un pachet deosebit.

Colaboram de 2 ani cu Alexandru si Diana Grigorescu care au creat compania Toud si care ne-au ajutat cu un nou site, cu realizarea materialelor de prezentare, cu identificarea cailor de promovare care sa ne reprezinte.

 

 

Continut in comunicare

Combinam momentele imortalizate din activitatile noastre cu prezentari/introduceri in serviciile pe care le oferim. Fie ca vorbim de un pachet de servicii, fie ca punctam o anumita activitate pe care o facem toate aceste detalii sunt analizate atent inainte de a fi postate. Selectia de fotografii si textul in sine il cream astfel incat sa genereze emotiile pe care ni le dorim, sa ajungem la clientii pe care ii dorim.  

 

Investitii

Proiectul initial a fost de 400.000 euro, insa in final am ajuns la peste 800.000. Momentan nu putem evalua recuperarea investitiei. Probabil undeva la 16 - 18 ani. Ne aflam intr-un colt de natura, la marginea Rezervatiei Naturale a Muntilor Ciucas. O zona retrasa, fara utilitati publice, cu exceptia apei.

Astfel, ne producem majoritatea utilitatilor singuri, asigiram transportul angajatilor care vin zilnic de la distante intre 10 si 45 km, avem surse de aprovizionare a materiilor prime aflate intre 15 si 55 km. Toate acestea genereaza costuri mari care implica o recuperare a investitiei mult mai lente decat ne asteptam.

 

 

Cui va adresati?

Ne adresam familiilor cu copii care cauta un loc linistit, unde copiii pot alerga in siguranta, se joaca, se distreaza in timp ce parintii pot sa se bucure de un moment de relaxare.

Tintim corporatiile care cauta un loc retras, unde se pot concentra pe obiectivele propuse: fie ca este vorba despre o sedinta de strategie, un workshop, un teambuidling sau o petrecere. Prin spatiile pe care le avem, prin design-ul interior si mobilier punem la dispozitie pentru aceste evenimente un mic univers aparte.

Vizam de asemenea cuplurile care cauta o vacanta aproape de natura, in care sa se deconecteze si sa se reincarce cu energia padurii, sa-si traga sufletul si sa se odihneasca cu adevarat.

Si nu in ultimul rand ne adresam celor ce doresc sa-si sarbatoareasca un eveniment din viata lor intr-un cadru deosebit.

 

 

Momente de povestit

Cele mai grele momente le-am trait in timpul construirii proiectului cand pe fondul intrarii in insolventa a antreprenorului general, a fost foarte dificil de gasit constructori.

Acoperisul unui corp a fost construit si dat jos de 3 ori pana a fost finalizat. In fiecare zi ne intrebam daca astazi vor veni constructorii pe santier. S-au perindat 25 de echipe de constructii din diverse zone ale tarii. Veneau unii, apreciau ca cei dinainte au lucrat inaintea lor au gresit si ca trebuie sa refaca, ceea ce ducea la intarzieri si cresteri de costuri in timp ce termenele erau ferme.

Momentul cel mai frumos a venit dupa doi ani intensi de constructie, cand au sosit primii oaspeti, cand am vazut zambele si bucuria lor, cand am vazut primele petreceri, primele spectacole de dansuri populare.

O amintire impresionanta a fost cand am apasat pe primul intrerupator si am avut lumina, cand am pornit primul robinet si a curs apa, cand am primit primul telefon. Din nimic, intr-un loc in care cu ceva timp in urma era doar pamant si iarba, dintr-o data a aparut lumina, au aparut utilitatile fara de care nici nu ne putem imagina viata de astazi. Aproape ca parea un miracol :)

 

 

Turismul romanesc

In ultimii 5 ani s-au dezvoltat pensiuni si hoteluri frumoase, cu un design deosebit si servicii de calitate, iar turistii romani si straini au mai multe optiuni dintre care pot alege. Incep sa apara tot mai des serviciile conexe oferite alaturi de cazare si masa, ceea ce ii face pe clienti sa aprecieze si sa revina in locatiile ospitaliere.

Credem ca acest tendinta este in crestere si ca vor aparea tot mai multe proiecte frumoase. De asemenea, credem ca vor fi din ce in ce mai multi doritori de o vacanta in natura, de o experienta intr-o zona linistita, departe de agitatia urbana, cotidiana, de produse naturale, pregatite dupa retete traditonale.

 

Planuri de dezvoltare

Ne dorim sa ne extindem spatiul de activitati in aer liber, sa putem oferi oaspetilor nostri un loc in natura unde sa petreaca cat mai mult timp, sa se bucure de aerul curat si de energia naturii. Ne dorim sa cream cat mai multe experiente in natura, in orice anotimp, indiferent de vreme.

Intentionam sa extindem gradina, sera si livada pentru a oferi cat mai multe produse ecologice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related