Cinci designeri, o provocare si-un giveaway cat un fashion show. De la OLX si MoleculeF

Cinci designeri, o provocare si-un giveaway cat un fashion show. De la OLX si MoleculeF

Totul a inceput de la un e-mail cu o idee; de la OLX catre Molecule F. N-a durat mult pana sa vina raspunsul: o propunere, continuata intr-un brainstorming. La 2 zile distanta, se iveau 5 designeri selectati, confirmati si ambitionati. In 10 zile aveau de cotrobait prin marele dulap intretinut de OLX pentru a-si cumpara cate 3 articole vestimentare, tinte ale unui proces de reconditionare creativa rezultand in 5 colectii-capsula care sa-i reprezinte. Iar ziua 11 a venit odata cu toti cei 5 designeri gata de photoshoot si testimoniale. De la briefuirea Molecule F si pana la dezvoltarea colectiilor-capsula a trecut numai o luna.

Iar din colectiile create, mai ca se si vede cum Corina Boboc, Razvan Firea (Le Petit Indigent), Alina Cernatescu, Mihaela Gherlan si designerii Optimef s-au bucurat de provocare. Au avut libertate deplina in alegerea si transformarea pieselor si au ales sa foloseasca deopotriva piese basic de imbracaminte, dar si articole textile neconventionale (nu te-ai gandi, dar un sac de dormit poate oferi posibilitati nebanuite). A rezultat un fashion show eclectic, format din piese cu scopuri si functionalitati reinterpretate. 

Si, veste buna, fashion show-ul e la liber; mai exact, vorbim de un concurs care a fost lansat de OLX incepand cu data de 15 aprilie, iar astfel toate cele 15 articole vor ateriza direct in garderobele utilizatorilor. Dar, pe langa asta, inspiratia nu-i deloc de lasat deoparte.

Cu interventii din partea Cristinei Sauciuc (Communication Specialist, OLX Romania), parcurgem in continuare evolutia si ratiunile proiectului. 

Colectia-fulger OLX x Molecule F face parte din proiectul-umbrela How to OLX, lansat in luna decembrie 2018, in urma unei serii de cercetari ale brandului care au evidentiat nevoile userilor de a intalni mai multe anunturi de calitate si, chiar mai important, de a-i cunoaste mai bine pe oamenii din spatele anunturilor.

Se fac aproape 10 ani de cand OLX se afla in vietile romanilor, iar cresterea nivelului de incredere in platforma si spargerea oricaror bariere de utilizare ramane o preocupare continua. Astfel, a aparut in comunicarea brandului capitolul How to OLX, in care a fost adusa la lumina varietatea utilizatorilor platformei si multitudinea de contexte creative si antreprenoriale al caror liant este OLX:

 

In fiecare luna, am aratat povestile si produselor unor romani creativi din comunitatea OLX: arhitecti care decoreaza cafenele, birouri sau restaurante folosind obiecte cumparate de pe OLX, antreprenori care pun din nou in circulatie mobila vintage, ingineri care creeaza accesorii de mobila in stil industrial  sau tineri care au renuntat la job pentru a-si urma pasiunile si care vand pe OLX jucarii handmade, bijuterii sau chiar accesorii facute din busteni adusi de ape pe malurile raurilor.

Prin colaborarea dintre OLX si Molecule F, reflectoarele sunt acum indreptate pe categoria Moda si frumusete, inventarul vestimentar aflat pe OLX incluzand piese-unicat sau de colectie, articole vintage ori produse simple si calitative, care (iata) pot fi modificate si personalizate mai usor decat ne imaginam.

Campania a plecat, astfel, din dorinta de a evidentia inca o alta fateta a aplicatiilor platformei de anunturi:

Brieful a fost unul cat se poate de simplu: sa aratam un alt fel de a folosi OLX, din perspectiva de cumparator pasionat de moda, care e deschis sa caute si sa descopere articole de moda puse la vanzare pe OLX, si chiar sa testeze conceptul de up-cycle. Obiectivul este sa crestem audienta cu care noi am inceput sa comunicam mai targetat in ultimii 2 ani: femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 40 de ani, pasionate de moda si de shopping online.

Totodata, campania adreseaza si trendul refolosirii/upcyclingului; cu toate ca si noi, in Romania, cunoastem un avant in ce priveste repunerea in circulatie a articolelor vestimentare (pe fondul nevoii de exprimare si al dezvoltarii unui stil unic individual), pe o scara mai larga, refolosirea imbracamintii nu are intotdeauna conotatii pozitive, avand in vedere ecourile trecutului.

In Romania, inca exista o perceptie negativa asupra produselor pre-owned / second hand, chiar daca sunt uneori abia purtate. Cu cat mergi mai in Vest, cu atat este mai putin stigmatizata ideea de a repune lucrurile in circulatie si de a vinde ce nu mai porti.

Am vrut sa spargem aceste prejudecati si sa aratam ca merita sa arunci un ochi pe OLX, iar designerii au fost cei mai potriviti sa demonstreze asta, pentru a da si un twist nou campaniei How to OLX.

Online, ne vom intalni cu campania din jurul colectiei OLX x Molecule F in primul rand pe Instagram, intr-un mix de formate specifice, completate de o serie de executii gandite pentru Facebook, YouTube si, desigur, categoriile de interes de pe platforma. In acelasi timp, campania va fi prezenta in mai multe publicatii-cheie adresate targetului feminin.

Pe langa reach, views si engagement, asteptarile OLX vizeaza cresterea interactiunilor vanzatori-cumparatori in categoriile de interes pentru femei din platforma: Moda si Frumusete si, respectiv, Mama si Copilul.

Stati, am terminat? Parca am uitat ceva: capitolul "dificultati" (cunoscute si drept peripetii ori provocari), de care au parte aproape inerent proiectele de comunicare. Ei bine, uneori, se zice pas: 

Niciun proiect nu merge de obicei asa cum iti imaginezi, insa OLX x Molecule F este un proiect care a mers flawless. Orice problema aparuta pe parcurs a avut o rezolvare rapida: unele dintre produsele selectate de designeri au fost vandute inainte ca acestia sa le achizitioneze, insa designerii s-au descurcat sa gaseasca produse similare sau chiar pe aceleasi, la un alt vanzator.

Am avut un start plin de entuziasm si entuziasmul acesta a tinut pana la finalizarea proiectului. Absolut toti cei care au facut posibil proiectul au avut o chimie buna de la bun inceput. Cand stii ca te poti baza pe faptul ca fiecare isi respecta deadline-ul, atunci ai timp sa privesti totul in ansamblu, sa aduci imbunatatiri acolo unde este cazul si sa preintampini eventuale situatii de criza.

 

 

Echipele care au participat la campanie

OLX: Cristina Sauciuc, Communications Specialist; Marius Funie, Brand Manager; Paul Neagoe, Business Manager; Andi Stefan-Voicila, Head of Design.
Molecule F: Mirela Bucovicean, Master of The Molecules; Cerina Ratiu, The Golden Molecule; Sergiu Martinas, Stalker of The Molecules; Madalina Petcu, The www. of The Molecules.
MSL The Practice: Monica Jitariuc, Managing Director; Alexandra Teodorescu, PR Director; Alina Nechifor, PR Manager.
diud: Claudia Asanache, Producer; Florin Babei, Director, Editing; Zoran Simulov, DOP; Daniel Sandu, Sunet; Andrei Mandrescu, Colorizare; Raluca Chera, Scenografie; Andrei Martalog, Asistent camera.
Marian Adochitei, Photos; Ina Francis, Make-up & hair; Ina Taranu-Hofnar, Interviuri; Madalina Coropca, Model, MRA Agency.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related