Cum să agravezi o criză de PR. Biscuiții, Hitler și More than Pub

Cum să agravezi o criză de PR. Biscuiții, Hitler și More than Pub

Într-o seară, cei de la Ro Star aveau chef să ronțăie un biscuite și să vorbească despre Hitler, lucru care a rezultat cu supărare și multe semne de întrebare. Ronțăitul pe fundal nazist nu a amuzat pe nimeni, din contră, a enervat foarte multă lume, ajungând până la Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului în România. În urma acestor reacții, postările au fost șterse de pe pagină și în locul lor a rămas o explicație lungă și complicată. (De menționat că agenția care se ocupă de acest cont pe Facebook este More than Pub, intrată în atenția internetului cu mai multe ocazii):

 

Pentru a nu scoate ceva din context, redăm explicația în întregime:

Societatea RO STAR SA deține o pagina de Facebook, care este administrata de societatea MORE THAN PUB SRL, pagina care se adresează clienților noștri si tuturor persoanelor care doresc sa se aboneze la aceasta.

Una dintre rubricile pe care dorim sa le aducem la cunoștința celor care ne urmăresc pagina de Facebook se numește „CULTURA GENERALA”. In cadrul acestei rubrici, care datează încă de acum 8 (opt) luni, încercam pe cat posibil sa antrenam publicul căruia ne adresam in discuții culturale, care conduc la dezvoltarea de noi orizonturi. Astfel, punem diverse întrebări despre persoane din istorie, literatura, muzica, despre orașe, tari, construcții ieșite din comun etc. alături de imagini referitoare la subiectul/obiectul întrebării respective, imagini încadrate de un template cu denumirea societății/produs.

Prin publicarea celor doua articole in care apar fotografii cu Adolf Hitler, in niciun moment, societatea RO STAR SA nu a urmărit promovarea altor interese decât cele strict legate de cultura generala si nu am încercat niciodata sa creăm o asociere intre RO STAR SA si acel sinistru personaj din istorie.

In realitate, intenția noastră era, așa cum am precizat si anterior, știința/cultura, provocarea unor dezbateri care conduc la acumularea de noi cunoștințe, nicidecum promovarea unor astfel de însemne sau a ne asocia imaginea cu greu dobândită, in 22 ani de activitate, cu numele unor persoane ce au săvârșit crime împotriva umanității.

Prin scoaterea din context a celor doua întrebări referitoare la Adolf Hitler s-a ajuns astăzi la o interpretare eronata făcută de publicațiile care au dezbătut acest subiect.

Ne delimitam in totalitate de acțiunile mai tinerilor colaboratori ai administratorului paginii de Facebook care, fără vreo rea intenție nu au realizat consecințele sau interpretările care pot fi date unor astfel de postări.

RO STAR SA, acționarii si administratorii acesteia sunt persoane care condamna cu vehementa antisemitismul, rasismul, xenofobia precum si orice alta forma de discriminare.

Extragem câteva concluzii: întrebările despre ”sinistrul personaj” au fost scoase din context și din acel motiv s-a ajuns la interpretarea eronată, dar chiar și așa, compania se delimitează în totalitate de tinerii colaboratori ai paginii de Facebook care nu prea le știau cu Hitler. 

Postările arătau așa:

Gafa cu Hitler a fost întrecută în popularitate și enervare de modalitățile agenției More than Pub de a gestiona situația de PR. Cei de la Adevărul, care au scris despre postări, au fost bombardați cu notificări și cerințe de a șterge informații din articol:

În timp ce pe pagina More Than Pub, Mihaela Petrovan, managerul agenției, explică agresiv situațiunea:

Postare care a enervat și mai mult lumea:

 

 

 

E greu în lumea aceasta, a consumatorilor care nu mai gustă glume cu naziști. Nici măcar o ironie cu Hitler nu mai poți să faci când promovezi biscuiți. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related