[Convinge Romania] Doua propuneri de la Andrei Nicolescu & Stefan Prigoreanu, una dintre ele bifata pe lista castigatorilor

[Convinge Romania] Doua propuneri de la Andrei Nicolescu & Stefan Prigoreanu, una dintre ele bifata pe lista castigatorilor

Cu Stefan Prigoreanu ne-am mai intalnit pe aici, cand ne spunea povestea devenirii OBLIC Studio din Bucuresti, un studio axat pe arhitectura de interior cu o ramura in branding si graphic design. Il revedem cu ocazia competitiei "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!", ai carei castigatori i-am si anuntat, conform programului, ieri. Si, surpriza, printre cele mai bune 5 propuneri adresate observatorilor se afla si  o lucrare inscrisa de Stefan, alaturi de Andrei Nicolescu, tanar graphic designer in cadrul OBLIC.

Vorbim despre lucrarea "Baga la vot (Ochii)", careia i se alatura si o a doua propunere, "Baga la vot (Cotul)", adresata potentialilor votanti. 

Stefan si Andrei ne-au spus ca au decis sa inscrie la ambele categorii, fiind la fel de relevante in contextul dat numit Romania; totusi, daca il intrebam pe Stefan, asumarea rolului de observator poate avea un impact major asupra noilor-veniti. Din experienta proprie de observator, Stefan spune ca realitatea pe care o intalnesti in sectiile de votare te izbeste la fel tare ca intrarea intr-un spital romanesc dupa 10 ani in care n-ai calcat pe-acolo.

Ii citim mai jos, nu fara sa le uram felicitari pentru participare, dar si pentru bibliotecile mai pline de care se vor bucura, via elefant.ro.

 

De cand cu ideile/creativitatea si sub ce forma?

Andrei: Ziua arhitect, iar noapte ilustrator si graphic designer de trei ani, creativitatea e astfel la 100%.

Stefan: Ziua arhitect, noaptea arhitect, de 5 ani am deschis OBLIC Studio in Bucuresti si de atunci ne incapatanam sa schimbam perceptii si sa aducem idei noi in spatiul romanesc. Activam foarte mult in zona de arhitectura de interior comerciala - si, de aici, ramura brandingului si a graphic design-ului prezenta in studio.

 

In competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!"

Andrei: Vazusem invitatia de pe IQads, si mi s-a parut foarte interesanta, in primul rand din punct de vedere al vizualului, apoi am decis ca este si o provocare pentru noi sa vedem daca putem imbunatati cumva situatia politica, sociala.

Stefan: Am tot iesit in piata si cred ca, la un moment dat, am pierdut entuziasmul; si mai mult dupa 10 August, ocazie in care am simtit pe pielea noastra panica, frica si neputinta. Ne tot intrebam in cercurile de prieteni si amici cum putem fiecare din noi sa aducem un aport la schimbare, cu skill-urile pe care le avem. Cred ca acest call s-a pupat foarte bine pe ce stim sa facem si am rezonat cu el. De aceea am si insistat sa ne alocam un timp din studio si sa participam.

 

Brieful competitiei. Primele reactii

Andrei: Cum ziceam, pentru mine in primul rand brieful e o provocare din punct de vedere al vizualului si al mesajului care deriva din acesta, pentru generatia Millennials. Am inscris la ambele categorii pentru ca cele doua merg mana in mana, fiind nevoie de incurajari pentru ambele ipostaze.

Stefan: Prima reactie la brief: "Cineva imi citeste gandurile?". Ambele categorii ale briefului sunt la fel de relevante, dar daca ma intrebati pe mine, mai importanta ar fi asumarea rolului de observator.

Eu am fost observator acum doi ani si realitatea care te izbeste e la fel de puternica ca aceea in care intri intr-un spital dupa mai bine de 10 ani pentru ca ai fost perfect sanatos pana atunci si nu ai avut nevoie de ajutor si nu te-ai lovit de "sistem". Abia atunci constientizezi ca trebuie sa te implici si sa fii parte din schimbare.

 

Abordare

Andrei: Am pornit de la faptul ca generatia Millennials prefera mesaje sarcastice, ironice care au un adevar in spate. Mesaje care te fac sa te gandesti un pic. 

Stefan: Am facut ceva research in jurul generatiei si cum percep mai bine mesajele, ne-a ajutat putin si un studiu de sociologie pe tinerii din romania de pe fes.ro pentru a constientiza mai bine situatia reala a nevoilor lor. Cel mai relevant a fost pentru noi un articol din Brandingmag pe millenials si, bineinteles, implicarea directa a celui mai tanar designer din echipa OBLIC Studio, Andrei. 

Am plecat de la cateva criterii si anume, Short is better (vizual, bineinteles), doua mesaje care sunt prezente in cotidian, fie ca este vorba de politic sau locul in care activezi, si Go where Millennials are (anume, pe social media). Canalele si personajele relevante lor credem ca au un aport mare in accesarea tinerilor.

Mie, personal, imi place lucrarea pentru campania de observator "Fii cu ochii pe ei" (n.r. si cea ajunsa pe lista castigatorilor din categoria observatori).

 

Politica locala. In ce masura urmariti actualitatile?

Andrei: Eu nu ma prea inteleg, in sensul in care cu greu ma pot identifica cu vreunul dintre partidele politice (poate ca e Millennialul din mine care vrea sa ia decizia corecta). Urmaresc si nu urmaresc, inca nu m-am implicat in vreun fel.

Stefan: Pentru pace-n suflet, in familie si in studio, urmarim cu masura in plan secund ce se intampla. Din ce in ce mai putin, as putea spune, but we stay informed!  

 

Participati la vot? Ati fost tentati sa nu participati?

Andrei: Asa si asa, eu. Am fost tentat sa nu particip in ultima vreme, din nou pentru ca nu ma identific cu peisajul mioritic politic in mare. 

Stefan: Particip, pentru ca o vad ca o responsabilitate nu neaparat ca un drept. Votez in primul rand pentru mine.

 

La final de competitie

Stefan: Felicitari juratilor pentru initiativa si pentru energia depusa. Credem ca mai multa implicare din partea fiecarei industrii ar ajuta enorm la schimbare. Altfel, stim ca nu va doare-n vot si imi doresc sa fim cu ochii pe ei cat mai multi. 

Andrei: Sper ca, pe langa impactul vizual, pe cei din public sa-i impacteze si mesajul, care le ofera o alternativa la tipicele mesaje de campanie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related