Cum e să înveți strategie la Miami Ad School

Cum e să înveți strategie la Miami Ad School

Bootcampul de strategic planning de la Miami Ad School constă în 3 luni de cursuri intensive în care afli tot ce-i de știut despre cum să fii un strateg bun în orice agenție din lume.

 

Cum am ajuns acolo?

Deși principala mea expertiză e în zona de digital, lucrez ca strateg de ceva timp și mereu m-a supărat acest sindrom al impostorului care nu mă lăsa să am încredere în work-ul meu. Sindrom care venea din faptul că n-am avut niciodată un mentor care să mă țină de mânuță și să-mi zică „vezi că insightul ăla e bullshit” sau „bravo, bombă prezentarea asta”. Așa că am zis că e momentul să-mi iau niște validare de la școala de strategi și să aprofundez ariile la care simțeam că nu mă pricep așa bine. La decizia de a merge au contribuit foarte mult și colegii de la MAINSTAGE | THE AGENCY care m-au încurajat să merg și m-au susținut pe toate planurile. 

 

Cum e structurat?

Programul are 12 săptămâni în care am avut cursuri sau sesiuni de feedback aproape în fiecare zi.

Cursurile au fost ținute de strategi de la agenții faimoase și fiecare se concentra pe un anumit subiect din toată aria strategiei. De exemplu, într-o zi puteai să ai un curs despre poziționarea de brand cu un strateg din Londra și a doua zi să ai o prezentare la sediul Google despre cum să folosești tot felul de tool-uri ca să găsești insight-uri.

Sesiunile de feedback există pentru că pe parcursul școlii trebuie să rezolvi alături de alți trei colegi două brief-uri reale pentru Nivea și Google. Tot procesul se întâmplă la modul cel mai ideal. Adică clienții vin și-ți prezintă problemele lor de business într-un brief, îți dau toate datele relevante de care ai nevoie și te lasă să lucrezi o lună până să vii să le prezinți soluțiile. Pentru cele două prezentări am lucrat constant cu doi mentori care ne-au stat la dispoziție de la primul slide până la prezentarea finală.

Aici detalii tehnice despre procesul de aplicație, preț etc.

 

Ce mi-a plăcut cel mai mult?

Colegii. Unul dintre cele mai tari lucruri la tot cursul ăsta e că am avut ocazia să învăț și să lucrez cu alți opt colegi din toate colțurile lumii: din Georgia, Columbia, India, până în Qatar. E incredibil câte poți învăța de la oameni din culturi atât de diferite și ce sentiment plăcut îți dă faptul că puteți fii pe aceeași lungime de undă indiferent că sunteți la școală sau la bere. Și apropo de bere, se organizau des ieșiri în oraș cu toți studenții din școală, deci se întâmpla de multe ori să ne strângem în grup de 20 de oameni, fiecare din altă țară.

Cultura școlii. Mi-a plăcut mult că totul, de la profesori până la angajații școlii, avea un non-bullshit approach. Adică nu te simțeai ca la facultate unde trebuie să stai drept când vine profu’, ci mai degrabă că erai cu niște colegi de industrie care îți dădeau sfaturi și te încurajau să-i contrazici dacă nu ești de acord.

Mentoratul. Chiar am simțit sentimentul ăla călduț că e cineva cu tine care îți zice sincer ce e ok și ce nu. M-a surprins că pe lângă feedbackul pe prezentări și sfaturile generaliste, cei doi strategi ne-au încurajat să discutăm cu ei orice apăsări avem, mai ales în discuții one on one. De exemplu, am ajuns să vorbesc cu una dintre mentore despre ce simțim fiecare în legătură cu toată industria asta care ignoră problemele reale din societate și să dezbatem soluții pentru mine și ce aș putea să fac eu în legătură cu asta.

Briefurile reale. Totul e construit în așa fel încât să înveți de la profesori pe parcurs ce ai nevoie să aplici în cele două brief-uri pentru Google și Nivea, astfel încât mentorii se pot concentra și pe chestii adiacente cum ar fi modul în care prezinți, designul prezentării, etica de lucru și așa mai departe. O altă chestie mișto a fost că  prezentările astea două le-am susținut în fața directorilor de marketing de la Google și Nivea și am primit încă o rundă de feedback direct de la ei/ele.

 

Cu ce-am plecat de acolo?

Mi-am dat seama că sindromul ăla al impostorului e de cele mai multe ori stupid și că nimeni n-are nevoie de două doctorate ca să găsească un insight.

Pe lângă asta, am văzut ce înseamnă strategia la cel mai înalt nivel, am rămas cu o gașcă de prieteni din toată lumea și mai ales sunt fericit că pot să aduc acasă tot ce am învățat. :)

Dacă vrei mai multe detalii despre program sau vrei sa participi, inboxul meu de Facebook e deschis.

_______________________
 Silviu Istrate este Strategy Director la MAINSTAGE | THE AGENCY

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Related