[De la prietenie la business] Adrian Preda, Mydesks.ro: Simt că aplicația va ajuta atât freelancerii, cât și antreprenorii din domeniul Horeca

[De la prietenie la business] Adrian Preda, Mydesks.ro: Simt că aplicația va ajuta atât freelancerii, cât și antreprenorii din domeniul Horeca

Freelancing-ul e un sport individual. Presupune disciplina de a te trezi la ce oră vrei și de a lucra, dacă vrei, din pijamale. Totuși, dacă simți că măsuța pe care îți întinzi picioarele nu se potrivește cu floarea din colț, înseamnă că ai un deficit de feng-shui în casă și trebuie să îți cauți inspirația în altă parte. Poți alege varianta spațiilor de coworking, despre care am vorbit aici. Sau poți folosi aplicația Mydesks.ro, pentru a alege cafenele, restaurante sau alte spații creative.

Adrian Preda a vrut să dea freelancer-ului ce-i al freelancer-ului: o masă cu priză, cafea și wi-fi. Ideea i-a venit după câțiva ani de joburi cu program fix.

Doar că nicio idee nu merită să rămână izolată. Așa că și-a sunat prietenii cu care mai lucrase, le-a câștigat încrederea, și-au pus planul pe o foaie și așa a început totul.

Adevărul e că ideile bune se discută la o bere, iar momentele cool între prieteni pot naște business-uri creative. Continuăm seria editorială alături de Ursus, dedicată business-urilor deschise de prieteni. Așa cum e Mydesks.ro.


U-Talks

 

Joburi precedente

Am lucrat aproape 11 ani în domeniul bancar, apoi în energie electrică și consultanță bancară. Cumva job-urile mele anterioare au presupus multă disciplină și un program fix la birou. Nu îmi pare rău, mi-a plăcut tot ce am făcut până acum, dar Mydesks.ro este o provocare și o dorință personală, simt că va ajuta atât freelancerii din România, cât și antreprenorii din domeniul Horeca.

 

Echipa

Din echipa MyDesks.ro momentan fac parte două persoane și un colaborator extern, un freelancer. A fost relativ simplu să-i aleg pentru că mai lucrasem cu ei în proiecte anterioare. Așa că am început cu un programator, un manager de proiect și un consultant în comunicare.

Le-am prezentat ideea, am câștigat votul lor de încredere și apoi am plecat la drum împreună. Bineînțeles că totul a durat mult mai mult decât aș fi crezut, iar lansarea care era programată în iunie 2019 s-a mutat în octombrie 2019.

 

Ideea de business

Studiile spun că 48% dintre români își doresc să devină antreprenori sau freelanceri și să lucreze remote. Se observă o lejeritate și din partea angajaților care au început să introducă zile de lucru de la distanță, tocmai pentru a oferi tinerilor ceea ce caută, mai multă flexibilitate a programului.

În America tendințele deja arată că până în 2020 peste 50% dintre angajați vor lucra de la distanță. Chiar dacă, în România, piața este mai mică, există totuși și se dezvoltă de la lună la lună. Eu am urmărit acest trend și am vrut să le ofer freelancerilor o opțiune diferită față de cea de a lucra dintr-un hub sau birou închiriat. Opțiunea de a lucra de unde îți doresc ei, chiar și aproape de casă, fără să mai piardă timpul în trafic.

 

Primul pas

Am pus ideea pe foaie, am făcut o schiță a site-ului și apoi am sunat programatorul. O parte din buget și din timp s-au dus în programarea aplicației, pentru că mi-am dori să fie totul foarte intuitiv și ușor.

 

Motivații personale

Aplicația nu este o inovare personală. Ea există în multe țări din afară care au înțeles deja că o aplicație care să aducă antreprenorii și freelancerii în cafenele este și un mod de a susține antreprenoriatul local. Pe de o parte se ocupă locurile în cafenele pe timp de zi, pe de cealaltă parte, freelancerii aleg să lucreze din apropierea casei, reușind astfel să obțină mai mult timp.

 

Clienții

Ne adresăm freelancerilor, antreprenorilor și companiilor care vor să le ofere angajaților un altfel de beneficiu. Profilul sună cam așa, tânăr peste 25 de ani care a trecut de primul an în freelancing sau antreprenoriat și știe ce tip de birou i se potrivește cel mai bine. Are multe întâlniri pe timpul zilei, lucrează între ele și, de obicei, din cafenele sau restaurante.

Nu îi place să piardă timpul cu transportul în comun, așa că este mereu în căutarea unor soluții bune, care să-i ofere confort și să nu fie extrem de scumpe. Este o persoană activă în social media, mereu în căutarea unor noi spații de lucru neconvenționale, pentru că, de când și-a dat demisia, nu își mai dorește să lucreze doar dintr-un loc. Este un freelancer atipic pentru că nu îi place să lucreze de acasă, din pijamale, ci preferă zgomotul orașului și locurile noi în care se simte mai creativ.

 

Comunicarea

Am început mai timid cu promovarea pentru că încă lucrăm la creșterea listei de locații și la dezvoltarea aplicației. Am făcut o campanie de PR, un eveniment de lansare și am comunicat pe Facebook și Instagram. În fiecare săptămână organizăm o întâlnire de lucru cu freelancerii din București. Practic ei vin și lucrează gratuit în una dintre locațiile noastre și ne oferă feedback direct pe aplicație.

 

Provocări

Depinde foarte mult de tipul locației. Cafenelele înțeleg mult mai ușor această piață și nevoile freelancerilor. Înțeleg și că sunt un public activ pe social media și au viață socială. Că, dacă le place spațiul, sigur se vor mai întoarce să lucreze, să se întâlnească cu prietenii sau chiar să organizeze diverse eveniment.

Refuzuri directe nu am primit până acum, doar lipsa unor răspunsuri. Spațiile din București sunt majoritatea pregătite să primească freelanceri, au deja prize puse la fiecare masă, meniuri speciale gândite pentru ei, Wi-Fi bun, mydesks.ro nu face decât să creeze o punte de legătură între freelancer și spațiile freelance friendly.

 

Lansarea oficială

Lansarea am gândit-o ca un brunch tomnatic. Am invitat freelancerii și presa la Exile, un restaurant aflat deja în aplicația MyDesks.ro. Le-am prezentat cum funcționează aplicația, apoi le-am cerut feedback direct la brunch. A fost un eveniment mai mic, ca într-o comunitate care se află într-o continuă creștere. După eveniment au apărut câteva menționări în presă și pe social media, semn că le-a plăcut.

 

Planuri

În București ne dorim să ajungem în cat mai multe locații din cartiere, pentru a le oferi freelancerilor mai multe posibilități de a lucra din apropierea casei. Tot în 2020 aveam planuri să extindem aplicația MyDesks.ro în Brașov, Cluj, Iași și Timișoara, în orașele mari în care antreprenorii călătoresc și lucrează.

Totodată plănuim să începem comunicarea și în limba engleză către expații sau digital nomazii care ajung să călătorească în România. Sperăm ca până la anul, mydesks.ro să aibă și o variantă de aplicație pentru sistemul IOS, momentan aplicația fiind disponibilă pentru Android sau în varianta web.

Freelancer sau angajat cu normă întreagă, vine momentul la finalul zilei când închizi laptop-ul și deschizi agenda să vezi pe cine suni ca să ieși la o bere. Şi prietenii îți răspund, și nu rămâne decât să vă intalniți și să povestiți. Despre voi, despre planurile voastre. 

Alături de Ursus, celebrăm astfel de momente și spunem poveștile celor care le împărtășesc. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Sectiune



Branded


Related