Impresii de la Golden Drum. Uneori, maidanul și haosul made in ro pot genera și un pic de armonie

Impresii de la Golden Drum. Uneori, maidanul și haosul made in ro pot genera și un pic de armonie

Întors recent de la Portoroz, unde a avut loc a 26-a ediție Golden Drum, Mihai Costache, Group Creative Director Mullen Lowe, povestește ce s-a întâmplat anul acesta la festival. De la lucrările românești la cele din Turcia, de la why la what și de la asemănări culturale la diferențe exotice.

 

M-am întors de la Golden Drum, Slovenia, Portoroz așa cum nu m-am întors niciodată dintr-o călătorie. Destul de încântat că sunt și eu din România. Românii au work, au chef și au nerv față de vecinii lor, care, cu excepții notabile, sunt ori prea călâi, ori prea osificați, prinși în structurile greoaie ale unor branduri care nu vor să mai încerce nimic creativ. Iar asta n-o zic eu, ci directori de creație din centrul Europei, și ei deseori cu ideile captive într-o lesă din aceea extensibilă, silențioasă și hidraulică pe care o țin strâns în mână brandurile.

Se pare că, uneori, maidanul și haosul made in ro pot genera și un pic de armonie, dar mai ales work amuzant ori interesant, într-o grămadă de stiluri.

Altfel, din regiunea apropiată, mi se pare că Turcia face treabă excelentă, cu idei simple și ușor de îndrăgit, pe care le bubuie la scară foarte mare. Apropo de asta, un soi de compliment și o întrebare recurentă față de diverse lucrări românești era „whoa, what kind of budgets do you guys have in Romania?!” Am încercat să răspund în timp ce mă gândeam ce am fi putut face cu bugete cu adevărat mari.

...

Deși am glumit destul de mult pe tema titulaturii „Why” pe care o avea juriul nostru, a fost extrem de reconfortant când ne-am dat seama ce poate însemna cu adevărat, și mai ales că îl putem defini chiar noi. Am căzut repede și unanim de acord că rezultatele de la final de case sunt mai degrabă făcute din material gonflabil, nu din date care dau măsura proiectului.  

Așa că găsitul unui gând de creație deliberat, unei intenții pure, unui „Why” articulat și elegant, a devenit singurul focus și o experiență firească precum căutarea micului cotor crocant în inima de salată. La fel de sănătos mi s-a părut să văd și honest, day to day work premiat cu metal. Suntem onorați că am putut fi și noi acolo cu două arginturi cinstite pentru seria Legende Urbane de la Lidl, la celălalt juriu, zis „What”.

...

Ce face foarte bine Golden Drum e spotlight-ul veritabil pe care reușește să-l pună pe spiritul local aka Genius Loci, care are și o categorie de premii dedicată. Chestia asta relativ exotică face toată jurizarea mult mai interesantă și cred că îi dă o perspectivă mai vie. Descoperi multe lucruri foarte asemănătoare cultural cu ce avem acasă, dar și altele parcă worlds apart.

Pun aici două proiecte Genius Loci care mi se par interesante pentru că au rezolvări aparent gimmicky, dar care vin cu insight-uri foarte profunde, chiar din rădăcina sentimentului pe care vrea să-l exprime ideea.

I (dis)own my child:

 

Red ribbons:

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De peste 25 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se... vezi detalii »

Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related