VMLY&R câștigă două premii Silver Drum la Festivalul Golden Drum 2022

VMLY&R câștigă două premii Silver Drum la Festivalul Golden Drum 2022

Campaniile #ParkingBookmarks - Cărturești și Teleenciclopedia Horizon Forbidden West - Playstation create de VMLY&R România au câștigat 2 premii la cea de-a 28-a ediție a Festivalului Internațional de Publicitate Golden Drum, cel mai important eveniment de acest tip din Europa Centrala și de Est, ținut anul acesta în Rovinj, Croația.

Campaniile au avut 4 shorlisturi în cadrul competiției și au câștigat 2 premii Silver Drum: #ParkingBookmarks, 1 Silver Drum la secțiunea Creative Business Excellence Drum, Inovation, categoria Communication and Media Innovation, iar Teleenciclopedia Horizon Forbidden West, 1 Silver Drum la secțiunea Craft Drum, Digital Craft, categoria Storytelling.

"Suntem extrem de bucuroși de primele premii pentru VMLY&R România la un festival iconic din regiune care ne validează abordarea și competențele noastre de fiecare dată când primim un brief nou: inovație, relevanta culturala și commerce driven. Suntem onorați că avem alături de noi clienți curajoși și mai motivați ca niciodată să facem și mai bine în edițiile viitoare!", Mircea Pascu, CEO VMLY&R.

Anna Floarea, copywriter in cadrul agenției, a câștigat alături de Mario Francisco premiul de Young Drummer pentru brieful I feel Slovenia din partea Ministerului de Turism din Slovenia și Golden Drum.

"Am găsit brief-ul de la Golden Drum - Young Drummers într-o seară când eu și Mario căutam inspirație și, spre surprinderea noastră, am găsit un proiect în care să ne implicăm împreună. Am citit brieful, ne-a plăcut foarte mult și ideile au venit de la sine. Nu ne-am înscris cu gândul să câștigăm, dar, după câteva luni, am fost surprinși de un mail de la Polona Simšič (CEO and Program Director Golden Drum) anunțându-ne că suntem noii Young Drummers. Pentru mine este cu adevărat o reușită important, pentru că lucrez de un an în publicitate și este fix confirmarea de care orice junior are nevoie. Recomand tuturor tinerilor creativi să se înscrie și să experimenteze tot procesul prin care am trecut noi!!",  Anna Floarea, copywriter VMLY&R.

În campania #ParkingBookmarks stâlpii din parcarea subterană a Veranda Mall au fost transformati într-un spațiu media inedit. Fiecare literă corespundea unui titlu de carte: A de la Abandon, de Abdulrazak Gurnah, B de la Bărbatul cu haină roșie, de Julian Barnes sau C de la Cartea cu Apolodor, de Gellu Naum. Șoferii au fost invitați să parcheze în dreptul cărții pe care ar vrea să o achiziționeze, să o fotografieze cu telefonul și să urce în librărie, unde, pe baza codului de bare din fotografia făcută, au primit cartea aleasă la un preț special. În urma campaniei, traficul în Cărturești a crescut cu 30%, numărul de cărți vândute cu 40% și a ajuns la peste 2 milioane  de români.

"Partea cea mai încurcată și pe alocuri amuzantă a experienței de shopping în mall este parcarea la subteran. Ni s-a întâmplat tuturor să nu ne aducem aminte foarte ușor unde am lăsat mașina. Care era numărul? La ce literă? Sunt multe detalii de ținut minte. Din acest motiv, majoritatea dintre noi și-au făcut un obicei din a fotografia stâlpul din dreptul locului unde au parcat. Când am gândit campania am zis să dăm un rol benefic acestui "struggle" al memoriei. Reflexul necondiționat de a face o poză la venire să fie mai mult decât un simplu ghid atunci când ne întoarcem la mașină, să se transforme într-un voucher. Așa că am transformat parcarea într-o mare bibliotecă cu titluri de cărți celebre, pe care le poți cumpăra la un preț special. Un twist simplu și memorabil de la utility la rewarding brand experience, dedicat încurajării lecturii."  Andreea Golban, Senior Copywriter VMLY&R.

TELEENCICLOPEDIA HORIZON FORBIDDEN WEST, proiectul creativ de lansare a jocului exclusiv PlayStation a fost vizualizat de aproximativ 1 milion de români.

Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Televiziunea Română, sub forma unui serial în 4 episoade dedicat universului unic al unuia dintre cele mai îndrăgite titluri PlayStation, care trezește nostalgia fanilor celei mai cunoscute emisiuni de documentare din România: Teleenciclopedia.

Căutăm relevanța culturală în toate proiectele pe care le gândim pentru PlayStation. Abia ce terminasem primul joc - Horizon Zero Dawn - când a intrat în Outlook brief-ul pentru Horizon Forbidden West. Ideea mutării Teleenciclopediei vreme de 4 episoade într-un univers distopic, post-apocaliptic, a fost urmată de un entuziasm sincer în toate etapele proiectului. Care sper că se vede în oricare dintre cele 4 episoade.  Și... ah, da: cumpărați jocul!, Mihai Țițirig, Group Creative Director VMLY&R.  

Credits:

Echipa VMLY&R Romania
#ParkingBookmarks
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Andreea Golban – Senior Copywriter
Bianca Dragu – Senior Art Director
Denissa Mic – PR Director
Mina Ionescu – Business Director
Raluca Dinu – Account Director
Irina Matei – Account Manager
Dorina Sandu – Senior DTP
Ionuț Iacobache – Production Manager
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Teleenciclopedia Horizon Forbidden West
Alex Petrescu – Creative Director
Mihai Țițirig – Group Creative Director
Victor Trifan – Senior Art Director
Octavian Aftanasa – Social Media Manager
Marius Simionescu – Digital Account Director
Mina Ionescu – Business Director

Echipa Carturesti
Iulia Teliban – Marketing Manager
Ana Niculescu – Manager Comunicare
Oana Stanescu – Online Marketing Specialist

Echipa PlayStation România
Daniela Ghimpeteanu – Balkans Marketing & Public Relations Manager
Alina Slapciu – Romania Marketing & Public Relations Manager

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related