Cât mai valorează un share. Gabriela Firea știe cel mai bine

Cât mai valorează un share. Gabriela Firea știe cel mai bine

Dacă se tot plângea lumea de campania prezidențială, că e prea călduță și plictisitoare (vedeți mai multe în seria Politice 2.0), Gabriela Firea a spus să schimbe lucrurile și să anime discuțiile pe Facebook. A fost de ajuns doar un Share pentru asta. În caz că se mai întreba lumea cât mai valorează un Share. Păi poate valora mai mult decât o campanie tradițională de milioane de euro. Dar ajungem și la asta. 

Zilele trecute, primarul capitalei a dat un share pe Facebook la postarea tulburată a Danei Budeanu. O postare urâtă, dar necesară, așa cum e orice oglindă a realității: de la ea a pornit o dezbatere despre publicitatea cumpărată de primăria capitalei, cât de etice sunt astfel de reclame, despre sistemul de sănătate blocat în ineficiență, donații și inițiativele ONG-urilor.

Postarea pe care a shareuit-o primarul capitalei arăta așa*: 

Explicația Gabrielei Firea pentru acest share a fost dată într-un interviu la Digi 24: „Este interzis like-ul sau share-ul pe Facebook?”

Într-o primă etapă, e trist că după 30 de ani de experimentare a democrației, politicienii din România sunt, încă, la nivelul acesta. Într-o altă etapă, însă, lucrurile au luat o întorsătură bună. Oamenii s-au revoltat și au taxat comportamentul Gabrielei Firea, iar efectele au apărut repede.

Europa FM a anunțat într-un comunicat că a decis să acorde spații gratuite de publicitate pentru promovare aproiectului “Noi construim un spital”, desfășurat de fundatia “Dăruiește viață”, care urmărește finanțarea din donații a primului spital public de oncologie pediatrică.

Decizia postului vine după ce, la începutul lunii octombrie, Europa FM suspendase deja campaniile publicitare cumpărate de Primăria Capitalei și difuzate pentru o scurtă perioadă de timp. 

Consideram că acceptarea generoaselor campanii de publicitate cumpărate de Primăria Capitalei pentru promovarea unor proiecte făcute din bani publici, nu pot avea nicio justificare comercială propriu-zisă și reprezintă în realitate publicitate electorală mascată în favoarea PSD și a Primarului General al Capitalei, Gabriela Firea

Europa FM invită și celelalte radiouri și televiziuni să se alăture demersului de a refuza campaniile din bani publici ale Primăriei Generale.

De altfel, Libertatea arăta, într-un articol recent, cum Gabriela Firea a dat televiziunilor, radiourilor și site-urilor 5,2 milioane de lei pentru a promova un spital unde Corpul de Control al Guvernului a descoperit fraude.

Trei campanii, toate cu Primăria Capitalei în prima frază, au fost difuzate de posturile TV de peste 5.000 de ori, arată Pagina de Media. Reclamele plătite de primărie au fost pe toate posturile de știri, plus Pro TV, Antena 1 și Kanal D.

Alte efecte ale share-ului în media. 

Interviul Gabrielei Firea de la Digi 24, comentat de CTP.

 

PRO TV a încheiat colaborarea cu Dana Budeanu:

 

Și cel mai bun efect al acestui share: Oana Gheorghiu și Carmen Uscatu au anunțat că au făcut un plan pentru a construi din nou de la zero tot spitalul Marie Curie. 

 

La final, câteva reacții culese de pe Facebook despre toate acestea:

 

 

Melania Medeleanu:

Ma iertati ca dau acest share dar simt nevoia sa-i spun doamnei Firea ca cineva i-a spart contul de FB. Nu-mi pot imagina ca o femeie, un primar, un om poate sa impartaseasca mesajul atasat. Va rog eu, daca exista un strop de demnitate, o picatura doar... intelegeti dumneavoastra. Gabi, te rog eu... pentru binele tau macar, ca presupun ca o sa mai candidezi si comunicatorul din tine stie ca nu poate sa-si bata joc de vreo 300.000 de mii de oameni care, prin donatiile lor, fac treaba statului...

 

**Acum, postările Gabrielei Firea arată așa: 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related