Panică și nu prea în vremea coronavirusului

Panică și nu prea în vremea coronavirusului

Îndemnurile la calm din perioada aceasta sunt atât de multe și insistente încât, chiar dacă ai fi cel mai liniștit om de pe pământ, tot ai începe să ai dubii. Mai ales când autoritățile ne spun să nu ne facem griji că totul e în regulă, iar Patriarhia Română face excepție de la pupat icoane. Plus titlurile despre epidemie care te întâmpină oriunde ai ateriza pe net. Până și meme-urile sunt pregătite de apocalipsă. Și apoi sunt cei care adună toate apelurile la liniște, în timp ce vă spun să nu vă panicați. Adică noi. Am adunat tot ce se putea despre coronavirus: lucruri serioase, sfaturi, glume, branduri și activări. Un micuț kit de supraviețuire online.

 

Lucruri serioase

Începem cu informații: ce este COVID-19, ce nu este, ce trebuie să faceți în caz de orice. Cei de la ScreenNative au făcut un site care se cheamă chiar așa, Despre Coronavirus, și unde puteți găsi toate informațiile necesare. Inclusiv situația globală a numărului de cazuri în timp real.

Un ghid scurt de trecut coronavirusul a făcut și Vlad Mixich, care este bun de urmărit în vremuri de epidemii și isterie.

 

Dacă e prea mult de citit, doctorul Mihail Pautov a făcut un video:

 

Iar doctorul Mihai Craiu a dat un interviu la Morning Glory:

Ministerul Sănătății are o secțiune specială pe site, dedicată virusului nou. Ca de obicei, oficialii au declarat că România este pregătită pentru virus și avem de toate, dar totuși, spălatul de mâini nu ar strica pe viitor (sau în continuare). 

 

 

Glume

Să nu trecem ușor pe lângă glume, pentru că unele au fost chiar foarte bune. Ca de obicei, necazul e bună inspirație pentru haz.

 

 

 

 

 

  

 

  

 

Consumerism, capitalism

Mai întâi, au fost cei care s-au panicat și au început să cumpere din magazine munți de făină. Apoi, au fost cei care au făcut glume pe seama lor. Apoi, cei care au început să facă socoteala la cumpărături: dar săpun de ce nu cumpără oamenii înainte de Apocalipsă? Dar pastă de dinți? Dar cărți? Ne prinde sfârșitul așa murdari și necitiți?

 

 

 

Un motiv mai serios de supărare a fost și încercarea de a face profit după frica oamenilor și miile de reclame la soluțiile minune împotriva virusului, care au împânzit internetul și pe care Facebook și celelalte companii încearcă să le închidă.

Și dacă nu sunt leacuri anti-coronavirus, sunt măști la suprapreț. Ocazie bună pentru Emag să se remarce: compania a anuntat ca va suporta diferenta dintre pretul de achizitie a mastilor medicale si cel la care clientii il pot cumpara, astfel incat tariful final va fi de 3 lei/bucata. Emag a anuntat, de asemenea, ca doneaza un milion de masti populatiei.

Au aparut si oferte speciale:

 

Branduri și activări

Brandurile și companiile s-au prezentat la datorie. Dacă e virus în lume și panică în oameni, trebuie să fie și în comunicarea brandurilor. Și nu numai în online. Un ziar din Grecia se vinde direct cu mască de protecție:

McCann și brandurile pe care le îngrijește se asigură că oamenii se spală pe mâini:

 

 

 

 

 

 

Colega Tatiana a strâns exemplele din Republica Moldova:

 

 

 

 

Glume cu autoritățile și în Moldova, că de aia suntem frați de Prut:

 

Cam așa am petrecut, până acum, isteria. Va urma. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related