Line Agency devine agenția de comunicare pentru Made in RO, muzeul pop-up de publicitate și branduri românești, aflat la a treia ediție

Line Agency devine agenția de comunicare pentru Made in RO, muzeul pop-up de publicitate și branduri românești, aflat la a treia ediție

O călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie: Made in RO-muzeu de publicitate și branduri românești te invită să descoperi ce era de bonton pe vremuri, explorând în avanpremieră peste 2500 de exponate care reprezintă povestea unor mărci celebre din viața cotidiană. Expoziția va fi găzduită de Mega Mall între 2-18 octombrie, deschizând seria de evenimente organizate sub umbrela muzeului temporar Made in RO, din perioada 3-18 noiembrie, la Arcub-Hanul Gabroveni, proiect fiind inițiat și organizat încă din 2018 de Asociația ESCU.

Line Agency a început colaborarea cu Asociația ESCU pentru acest proiect din postura de agenție de comunicare integrată, oferind servicii de creație pentru întreaga comunicare a evenimentului din online și offline, cât și pe partea de PR și organizare de evenimente a celei de a treia ediții, în toate etapele acesteia. Totodată, agenția se va implica în efortul Asociației ESCU și al tuturor colecționarilor prezenți de a construi primul muzeu virtual de publicitate și branduri românești, cu galerii care se pot vizualiza online și cu care publicul poate interacționa într-un mod inedit.

Prima expoziție Made in RO sub formă de muzeu pop-up va avea loc între 2-18 octombrie la Mega Mall, povestea fiind continuată între 3-18 noiembrie la Arcub-Hanul Gabroveni, unde vor avea loc multiple alte activități educative - conferințe, tururi ghidate și ateliere creative pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalitați și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau amator al mărcilor naționale.

Evenimentul reprezintă o introducere cu parfum retro în casele românilor din trecut, printr-o expoziție care va îngloba “anunciuri” amuzante și cu o grafică spectaculoasă, precum și obiecte marcante din creația publicitară și din evoluția mărcilor emblematice autohtone, care vor prinde viață, oferind o experiență culturală fascinantă. Expoziţia este o ocazie unică pentru publicul din București de a explora peste 2500 de obiecte autentice de memorabilia și artefacte, precum ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de publicitate și antreprenori români, reclame din arhive și multe altele.

Selecţia cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul de produs de larg consum al acestor vremuri. Decorurile autentice și colecțiile prezentate vor purta vizitatorii într-un tur fascinant al amintirilor, dar vor și radiografia felul în care România a trecut prin schimbările de consum, de mentalități, de lifestyle și economice de-a lungul vremii, prin câteva branduri și campanii publicitare care au făcut carieră.

Evenimentul de anul acesta va marca, de asemenea, și construirea primului muzeu virtual de publicitate și branduri românești, care reprezintă o cronică digitală a memoriei industriilor creative din România, cuprinzând tururi virtuale, articole, analize, fotografii de arhivă, fragmente din presa din țară, dar mai ales digitizarea unei părți din colecțiile expuse din expoziție pe website-ul dedicat proiectului.

Strategia de comunicare se va axa pe identificarea și optimizarea celor mai eficiente canale și instrumente care pot ajuta la crearea de awareness și engagement, precum și pe partea de suport pentru muzeul virtual, ce va fi înscris și pe platforma Google Arts&Culture.

 

 “Ne-am bucurat tare mult să ne alăturam anul acesta proiectului Made in RO, a fost și este în continuare un challenge, dar și o experiență educativă, ce ne-a permis să aflăm mai multe despre istoria propriei noastre industrii și să ne implicăm ca agenție de comunicare într-un mod cât mai creativ, pentru că avem șansa de a colabora cu un partener extrem de receptiv, care ne oferă ocazia să dăm frâu liber celor mai neobișnuite idei și abordări. Cu toate că ne aflăm încă într-un context mai puțin prielnic, sperăm totuși ca vizitele la muzeu să aducă o experiență inedită pasionaților de publicitate, dar și publicului larg, căruia i se oferă ocazia de a evada pentru câteva momente din cotidian în universul publicității. Sperăm ca și muzeul virtual să se bucure de un adevărat success și prin prisma lui să facem cât mai cunoscută industria și istoria sa către un public cât mai larg și diversificat.” a declarat Ruxandra Micșunescu (fondator Line Agency).

 

Proiectul propus de noi este în fapt o călătorie de (re)descoperire a brandurilor naționale, dar și a tipologiei publicității românești, continuând practic strategia abordată și eforturile din timpul primelor două ediții din 2018 și 2019, iar, pentru a realiza acest lucru, am considerat că Line Agency este în măsură să aibă o abordare deopotrivă creativă, dar și jovială și contemporană a acestui subiect totuși retro. În acceași măsură, am ca mediile digitale să fie principalul mijloc de comunicare al acestei ediții, pentru că se adresează unui segment de public pe care ni-l dorim ca vizitator direct al acestui muzeu unic. Am gândit, alături de Line Agency, cea de-a treia ediție a proiectului nostru Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești în acest setup atipic al anului 2020, ca un punct de întâlnire între generații, reprezentând un tunel în trecut, dar și în prezent, către ultimii 150 de ani, văzuți prin prisma creației publicitare și mărcilor naționale care au făcut carieră.”, Andreea Dănescu (Președinte Asociația ESCU).

 

Colecții și colecționari principali: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Românești 1840-1995, Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric „Suntem România” și Cristian și Mihai Dumitru // Asociația Muzeul Jucăriilor, Val Iacob // Muzeul Parfumului powered by Beautik Haute Parfumerie și multe alte colecții private. 

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:

Inițiat și organizat de: Asociația Escu
În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall și ARCUB
Co-finanțat de: AFCN
Sponsorizat de: Mega Mall, Lidl România, Farmec, Arctic, Pepsi
Comunicat de: Line Agency

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related