Pauză de reclame și produse Made in RO: în premieră va fi lansat primul muzeu temporar de publicitate și branduri românești

Pauză de reclame și produse Made in RO: în premieră va fi lansat primul muzeu temporar de publicitate și branduri românești

Made in RO: muzeu temporar de publicitate și branduri românești, inițiat și organizat de Asociația ESCU, va avea loc între 8-24 noiembrie, la ARCUB (Hanul Gabroveni), proiectul fiind o oglindă retrovizoare către ultimii 150 de ani, văzuți prin prisma creației publicitare, a obiectelor de larg consum și a antreprenoriatului 100% Made in RO. Laitmotivul proiectului este oportunitate de documentare și delectare, printr-o expoziție principală de artă publicitară și obiecte produse sau fabricate în România, dar și printr-o componentă educativă și aplicată prin conferințe, tururi ghidate și ateliere creative, pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic care îndrăgește mărcile naționale. Proiectul-manifest spune de fapt povestea unui veac de creativitate și prezintă o inițiativă singulară în momentul de față în peisajul ofertei culturale din țară, la nivel de complexitate.

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor, fiind o retrospectivă ilustrată a pieţei noastre de publicitate și de consum din trecut și prezent. Continuând strategia abordată cu ocazia primei ediții a acestuia, din anul 2018, care s-a intitulat Made in RO: 100 ani de branding românesc, în prezent muzeul temporar are o perspectivă mult mai aprofundată și multidisciplinară.

Ambiția expoziției este să expună o radiografie onestă mărcilor autohtone și a publicității românești cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de promovare/agenții de publicitate premiate și antreprenori români. Toate acestea povestesc în primul rând despre apariția și dezvoltarea industriilor creative în România, apoi despre evoluția bunurilor de larg consum, despre uzanța cumpărăturilor oamenilor din țară pe parcursul mai multor decenii, despre inovațiile tehnice și industriale, cu schimbările aferente de stil, modă și mentalități. Aceste însemne publicitare pot fi privite mai ales ca urme antropologice și sociologice lăsate de societatea românească în diverse momente ale sale.

 

"Proiectul propus de noi este o călătorie de (re)descoperire a brandurilor naționale, dar și a tipologiei publicității românești. Muzeul temporar de publicitate și branduri românești ne testează receptivitatea de a fi atenți, curioși și răbdători cu un mesaj comercial venit din alte timpuri, care era compus de multe ori dintr-un raport interzis în prezent în manualele de publicitate: 25% imagine și 75% text.

Ne dorim ca această inițiativă să devină în viitorul apropiat un proiect de sine stătător, cu o “casă” a lui, care să aducă împreună, printr-un efort pe termen lung, colecționari, documentariști, practicieni și pasionați deopotrivă, dar și trenduri și asemănări ale acestui domeniu cu manifestările din alte țări din Europa Centrala și de Est, cu un parcurs comun cu al nostru. Iată o inițiativă care ar merita cel puțin dezbătută, pentru că publicitatea poate fi un microcosmos cultural, o istorie în miniatură, iar o incursiune în această lume colorată și plină de imagini, sloganuri, contururi, logorame și personaje felurite ne poate face să ne reîndrăgostim de tot ceea ce înseamnă cu adevărat Made in RO.”,Andreea Dănescu (Președinte Asociația ESCU, inițiator al proiectului).

 

Colecții și colecționari principali: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Românești 1840-1995, Cristian și Mihai Dumitru // Asociația Muzeul Jucăriilor, Eduard Peter // Berceni – Cartierul Copilăriei Noastre, Alexandru Stoian // Revista-magazin online “Suntem România”

Programul evenimentului:

1. Expoziția principală de artă publicitară și branduri românești va putea fi vizitată în perioada 8-24 noiembrie, în intervalul orar 14.00-20.00, la ARCUB (Sala Cafenea, Bolților și Librărie). Vor fi organizate ocazional și tururi ghidate ale expoziției, anunțate în prealabil. Intrarea este liberă.

2. Programul conferințelor & brand talks. Invitați - specialiști și pionieri din industriile creative, publicitari, jurnaliști, reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul academic și universitar, artiști, sociologi și antropologi.

  • Să ne imaginăm viața fără publicitate. Exercițiu de expunere a rolului publicității în societate. Luni, 11 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub)

Invitați:
Dragoș Vasile, Producător al emisiunii Apropo TV, moderator
Șerban Alexandrescu, Fondator al agenției Headvertising
Robert Tiderle, Fondator Papaya Advertising
Lucian Georgescu, Fondator al agenției GAV
Vlad Tăușance, Strateg Creativ Fitness Studio

 

  • Oamenii nevăzuți: graficianul și regizorul reclamelor. Despre afișul și grafica românească înainte de anii '90, dar și după anii 2000 // Reclame de arhivă

Marți, 12 noiembrie, ora 18.00, Sala Cafenea (Arcub)

Invitați:
Marius Constantinescu, jurnalist și prezentator TVR - moderator
Puiu Manu, Grafician și realizator de benzi desenate
Alexandru Maftei, scenarist și regizor de reclame publicitare
Ciprian Isac, Cofondator Atelierul de Grafică și cooperator GraphicFront.ro
Mihai Tudoroiu, documentarist, specialist în marketing și comunicare (*în curs de confirmare)

  • Mărci vechi, branduri noi: povești de antreprenoriat 100% Made in RO

Miercuri, 13 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub)

Invitați:
Claudiu Pândaru, jurnalist Digi24, fondator Republica.ro – moderator (*în curs de confirmare)
Codruț Nicolau, Director General Adjunct Patria Bank
Răzvan Orbulescu, Director Marketing FrieslandCampina, brandul Napolact
Mihai Simiuc, Director General Fru Fru (*în curs de confirmare)
Andrei Botescu, antreprenor Pegas (*în curs de confirmare)

  • Publicitatea trece mai întâi prin stomac. Antropologie culinară prin campanii publicitare

Joi, 14 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub)

Invitați:
Florin Dumitrescu, publicitar, autor și antropolog – moderator 
Florin Dumitrescu, chef și autor, prezentator emisiunea Chefi la Cuțite
Mihai Costache, Group Creative Director MullenLowe România
Silviu Antohe, Group Creative Director MullenLowe România
Horia Ghibuțiu, jurnalist

 

3. AntiManual de publicitate românească: workshop intensiv de branding românesc susțiut în trei licee de profil economic, tehnologic și artistic din București – de la teorie la practică, de la idee, la ambalaj și poziționare pe piață. Atelierele de branding și grafică publicitară susținute de Cosmin Chiriță și Adrian Ierulescu vor lua forma unor incubatoare de idei și practici care pot ilustra viziunea a peste 80 de tineri participanți asupra felului în care se pot reinventa anumite branduri românești.

 

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală tânără, independentă, apolitică, non-profit, înființată în anul 2005, cu obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcţie de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spaţiul public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale.

Proiectele noastre de referință, axate pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate și branding, sunt World Experience Festival, NATO Youth Academy, Diplomatic Backstage Program și Made in RO: muzeu temporar de publicitate și branduri românești, ediția a doua a Made in RO:100 ani de branding românesc.

 

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:

Inițiat și organizat de: Asociația Escu
Co-finanțat de: Primăria Sectorului 3
Cu sprijinul: Primăriei Municipiului Bucureşti, prin ARCUB
Sponsor principal: Lidl Romania
Sponsori: Patria Bank, Napolact
Parteneri media: IQads, SMARK, Igloo media, Alist Magazine, Agerpres, Festivalier, Radio România Cultural, Modernism.ro, Știri ONG, România Pozitivă, Feeder.ro.
Partener de monitorizare: Media Trust
Parteneri: Ursus Retro, Domeniile Sâmburești

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related