Ana Necșulescu, Jidvei: Dorim să punem România pe harta viticulturii și vinificației la nivel mondial, un obiectiv ambițios pe care îl îndeplinim pas cu pas

Ana Necșulescu, Jidvei: Dorim să punem România pe harta viticulturii și vinificației la nivel mondial, un obiectiv ambițios pe care îl îndeplinim pas cu pas

La finalul unei zile grele, bei un pahar de vin bun și îți dai seama că lucrurile nu sunt chiar așa rele. La finalul unui an greu, ciocnești un pahar de vin bun alături de cei apropiați și îți dai seama că lucrurile cele mai importante nu ți le poate lua nimeni. La începutul unui an nou, închini un pahar de vin bun și speri la mai bine. Suntem ființe ale tabieturilor, iar vinul are loc de seama printre obiceiurile noastre, marcând atât momentele importante, cât și pe cele ale unor zile banale.

Vinul este un produs de confort, spune Ana Necșulescu, Marketing Manager Jidvei, un produs care îndeamnă la socializare. Iar în pandemie, când restaurantele nu au funcționat la capacitatea maximă, oamenii s-au orientat către zona de retail și magazine online pentru a cumpăra vin și pentru a se bucura de el alături de cei apropiați.

 Va continua tendința de orientare către produsele premium, deoarece consumatorii sunt mai atenți la ceea ce cumpără. Poate și nevoia de a călători ne împinge să explorăm mai mult zona de gastronomie și să descoperim, din confortul propriei case și doar la un click distanță, gusturi noi, vinuri deosebite, să creăm singuri experiențe speciale pentru noi și cei dragi, spune Ana

Pentru a aduce publicul mai aproape de povestea Jidvei, compania a lansat anul trecut campania Adevărul Jidvei, unde vorbește atât despre tradițiile de zeci de ani ale vinurilor Jidvei, diversitatea lor, cât și despre tehnologia și inovația ultimilor ani. În rândurile de mai jos, vorbim cu Ana Necșulescu despre adevărul vinului, cum a evoluat piața din România și în ce fel s-au schimbat obiceiurile consumatorilor, dar și despre adaptarea la situația neobișnuită a pandemiei și planurile pentru 2021.

 

2020: Adaptare & intensificarea e-commerce

2020 a fost un an cu totul atipic. Am pornit cu multe planuri, dar în luna martie a trebuit să evaluăm cât mai obiectiv situația și să regândim întreaga strategie de comunicare și nu numai. Majoritatea proiectelor pe care le-am gândit au continuat, însă pandemia ne-a forțat să schimbăm prioritățile. Exceptând perioada de carantină, 2020 a fost la fel de aglomerat ca anii trecuți și am reușit, în ciuda provocărilor, să finalizăm multe dintre proiectele pe care ni le-am propus.

Deoarece obiceiurile de consum și de cumpărare s-au schimbat, am considerat că este necesar să ținem pasul cu noile tehnologii și trend-uri pentru a fi cât mai aproape de consumatorii noștri. E-shop-ul nostru a devenit parte integrantă a site-ului www.jidvei.ro, iar pentru a facilita accesul utilizatorilor la produsele Jidvei am extins gamele prezente în magazinul online. De asemenea, am dorit să promovăm activitățile de oenoturism, vizitele și degustările la Castelul Bethlen-Haller și de aceea, am creat pe site o secțiune dedicată – Castel.

În această perioadă, ne-am bucurat de o prezență bună în retail, consolidată de-a lungul timpului și susținută de notorietatea brandului Jidvei, am intensificat parteneriatele cu alte site-uri de e-commerce și ne-am concentrat pe promovarea în mediul online. Dar ne-am dorit să facem mai mult, să aducem publicul mai aproape produsele noastre, să cunoască povestea și adevărul din spatele acestora. De aceea, în luna decembrie am lansat o campanie care pune accentul pe vin deoarece credem că vinurile noastre spun cel mai bine „Adevărul Jidvei”.

 

Comunicarea Jidvei: Adevărul vinului

Pentru Jidvei ultimii 20 de ani au însemnat investiții majore direcționate către tehnologizare și modernizare. Toate acestea s-au concretizat în perfecționarea procesului de vinificație, ceea ce asigură o calitate superioară vinurilor noastre. Începând cu 2018 am considerat firesc ca o parte din buget să fie direcționată pentru a dezvolta o comunicare mai consistentă, atât în zona corporate, cât și în zona de produs.

În anul 2019 am lansat prima campanie de anvergură națională, o campanie corporate construită în jurul mesajului „Primul loc e doar primul pas”, prin intermediul căreia am dorit să marcăm evoluția brand-ului Jidvei. Credem în depășirea barierelor și privim cu optimism către viitor și astfel, am creat un manifest pentru pasiune, curaj și dedicare, atribute care reprezintă valorile noastre, motorul care ne-a adus pe primul loc și care ne va purta mai departe.

2020 a însemnat o continuare a acțiunilor de comunicare cu o campanie care a adus în prim plan vinurile Jidvei, pentru că acestea vorbesc cel mai bine despre cine suntem acum. Conceptul acestei campanii a pornit de la proverbul latin „In vino veritas”, pe care am încercat să îl traducem în limbajul nostru: ce este adevărul pentru noi, care este adevărul despre noi – ce facem și cum facem, care sunt performanțele noastre și către ce tindem.

Jidvei deține unul dintre cele mai diversificate portofolii de produse de pe piața vinului din România, rezultat al investițiilor și al muncii unei echipe de oameni talentați, iar prin intermediul acestei campanii ne-am dorit să aducem în fața publicului câteva dintre vinurile desăvârșite de-a lungul timpului cu pasiune, dedicare și multă creativitate.

 

Protagoniștii acestei campanii au fost vinul liniștit, vinul spumant și vinarsul Jidvei, fiecare dintre acestea fiind prezentate într-un context care pune accentul pe acele caracteristici care le diferențiază de alte produse pe piață, pe adevărul intrinsec al acestora.

 

Vinul liniștit este un produs care surprinde foarte bine terroir-ul deosebit al Podgoriei Târnave, fiecare vin ales să facă parte din această campanie vorbește într-o anumită măsură despre legătura dintre vița-de-vie, pământul roditor și priceperea specialiștilor noștri.

 

Apoi, am vorbit despre un alt adevăr important pentru noi: Jidvei este cel mai vechi producător de vinuri spumante obținute prin metoda tradițională din România și suntem mândri să ducem mai departe această tradiție de peste 60 de ani. Nu în ultimul rând, dorim să încurajăm consumul de vin spumant în România pentru a răsplăti așa cum se cuvine munca de peste an necesară obținerii acestui vin cu totul special.

 

Nu puteam să nu vorbim despre Vinarsul Jidvei și despre o tradiție de secole a Transilvaniei - producerea distilatului de vin de către viticultorii sași. Ne bucurăm să ducem mai departe cu respect această tradiție și, mai ales, ne bucurăm că Jidvei este astăzi cel mai mare producător de vinars cu Indicație Geografică din România.

 

Reacții

Rezultatele acestei campanii au fost foarte bune, aș putea spune că, pe alocuri, chiar peste așteptările noastre, depășind indicatorii estimați de reach. Publicul a reacționat pozitiv atât la spoturile difuzate pe TV, cât și la acțiunile desfășurate în mediul online (Facebook, Instagram, YouTube, google ads etc.). Estimarea noastră a fost prudentă având în vedere că perioada 3 – 31 decembrie este una foarte competitivă în sfera advertising-ului, însă targetul vizat – all urban 25 – 65 de ani – a apreciat conținutul creativ și tone of voice-ul diferit al campaniei noastre, iar Jidvei a avut cea mai bună expunere din categorie în luna decembrie.

Prin întreaga noastră activitate dorim să punem România pe harta viticulturii și vinificației la nivel mondial, un obiectiv ambițios pe care îl îndeplinim pas cu pas pentru că avem curajul, experiența și pasiunea necesare pentru a ajunge acolo. Acesta este adevărul.

 

Consumatorii sunt mai atenți la ce cumpără

Consumatorii Jidvei sunt cei care cunosc deja brandul și cei care doresc să descopere povestea vinurilor noastre. Jidvei este un brand cu o notorietate construită de-a lungul deceniilor, iar noi ne dorim să arătăm că Jidvei înseamnă totodată inovație și curaj. Pentru a fi cât mai aproape de publicul tânăr avem în plan lansarea de noi produse adresate acestuia pentru care poziționarea creativă, povestea și istoria contează tot atât de mult ca produsul în sine.

Obiceiurile de consum s-au schimbat ca urmare a efectelor negative ale pandemiei asupra zonei HoReCa. Vinul este un produs de confort, un produs care îndeamnă la socializare și, cu toate că restaurantele nu au funcționat la capacitatea maximă, oamenii s-au orientat către zona de retail și magazine online pentru a cumpăra vin și pentru a se bucura de el alături de cei apropiați.

Piața vinului din România este într-o continuă dezvoltare și devine an de an tot mai competitivă, lucru care ne bucură și ne motivează să investim și să venim cu o viziune de comunicare mai îndrăzneață. Iar în ceea ce privește trendurile, cred că va continua tendința de orientare către produsele premium, deoarece consumatorii sunt mai atenți la ceea ce cumpără. Poate și nevoia de a călători ne împinge să explorăm mai mult zona de gastronomie și să descoperim, din confortul propriei case și doar la un click distanță, gusturi noi, vinuri deosebite, să creăm singuri experiențe speciale pentru noi și cei dragi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related