Alexandra Radu: Ce nu pot face oamenii decat daca se simt fericiti si increzatori? Pai... danseaza

Alexandra Radu: Ce nu pot face oamenii decat daca se simt fericiti si increzatori? Pai... danseaza

Dansul e mereu o idee buna, asa credem noi. Asa ca ne-am bucurat sa il vedem pe tricou, intr-una din lucrarile inscrise de Alexandra Radu la glo™ Urban Pairs & Art Flairs. Alexandra a propus doua viziuni pentru viitorul Break Binary: Dazzle, inspirată arhitectura brutalistă, și „Dancing into the unknown”. 

Incepusem tot de la ideea de fericire, de speranta si incredere in sine si in orice ar urma, si mi-a trecut prin minte intrebarea „Ce fac oamenii cand sunt fericiti, cand sunt increzatori?” sau mai degraba „Ce nu pot face oamenii decat daca se simt fericiti si increzatori?”. Pai... danseaza

Nu stim ce face juriul competitiei noastre cand e fericit, dar sigur are o perioada dificila zilele acestea, cand trebuie sa aleaga finalistii dintre lucrari atat de bune. Bine ca nu suntem in locul juratilor si putem doar sa ne bucuram de art workurile inscrise si sa vorbim cu creatorii lor despre arta, viitor, dans si fericire:

 

Bio pe scurt

Numele meu este Radu Alexandra Georgiana, am 20 de ani si sunt studenta in anul doi la Mincu, la arhitectura generala. Povestea mea cu arta a inceput de cand eram mica si mazgaleam toate foile pe care le gaseam la ai mei acasa, sau oriunde altundeva ma duceau. Nu pot sa spun ca am avut o pregatire in acest domeniu, mereu am facut doar ce am simtit, ba un curs , un concurs pe ici-colo, dar nimic mai mult, am freestyle-uit mereu. Stiam in orice caz ca pe desen ma voi baza si in viitor, si ca sa imbin placutul cu utilul, mi-am bagat in cap de mica sa ma duc la arhitectura in Bucuresti cand o sa termin liceul, ceea ce s-a si intamplat.

 

 glo™ Urban Pairs & Art Flairs

Cand am ajuns la facultate, toti cunoscutii ma intrebau cum e, cum mi se pare, si de la inceput radeam si le ziceam ca e ca o secta care te atrage, o gloata de oameni care fac lucruri super cool mereu, oameni creativi, de la care ai ce invata si care te fac mereu sa vrei sa fii mai bun, iti dau idei, ei, vibe-ul, profii. De aici a pornit in ultima perioada, mai ales de cand a aparut in peisaj si pandemia, dorinta mea de a ma reinventa, de a-mi da seama ce vreau sa fac si cine vreau sa fiu, asta invatand si incercand cat mai multe lucruri, sa vad de ce sunt in stare, la ce sunt buna, etc.

Asta m-a si facut sa particip la glo™ Urban Pairs & Art Flairs, plus conceptul care mi-a parut foarte tare si de folos in aceasta perioada, aducand un val de mesaje optimiste incadrate in design-uri fresh si creative.

 

Procesul de creatie

In ceea ce priveste prima lucrare inscrisa, „Dazzle”, am vrut sa ma leg de ideea de stralucire  care sugereaza optimism, bucurie, liniste si pace. Imi facusem deja sloganul „be brutally dazzling” si il tot repetam, incercand sa ma gandesc la un design, sa fac o legatura intre ele. Repetand cuvantul „brutally” in continuu, mi s-a dus gandul la Brutalism, si de aici legaturile au inceput sa se faca singure.

Poza cu Habitat 67 a lui Moshe Safdie am pus-o fiindca e una dintre cele mai cunoscute cladiri din lume care se intampla sa se si incadreze in Brutalism, redand foarte clar toate acele caracteristici ale stilului pe care am vrut sa le evidentiez ca sa imi pot exprima ideea si face comparatia intre o cladire brutalista si societate.

A doua lucrare, „Dancing into the unknown” a fost ceva complet spontan. Incepusem tot de la ideea de fericire, de speranta si incredere in sine si in orice ar urma, si mi-a trecut prin minte intrebarea „Ce fac oamenii cand sunt fericiti, cand sunt increzatori?” sau mai degraba „Ce nu pot face oamenii decat daca se simt fericiti si increzatori?”. Pai... danseaza, poate nu e valabil pentru toata lumea, dar luand in considerare propria mea experienta, mi-a parut un raspuns potrivit, natural. Am vrut sa fie un design colorat, care sa surprinda doi tineri indragostiti care danseaza si strabat impreuna necunoscutul, cu mastile in continuare la ei in cazul in care dau pe drum de extraterestrii purtatori de SARS-COV-2, dar totusi fara sa fie speriati de ceea ce le rezerva viitorul.

 

Viitorul, arta și publicul

Cum vad eu viitorul? Incert, dar tind sa cred ca aceasta distantare care ne face pe toti sa tanjim unii dupa altii, chiar necunoscuti fiind, ne va apropia peste ani, cand lucrurile vor reveni la normal, si ne va face cetateni mai buni, si poate, devenind mai buni cu apropiatii si indepartatii nostri, vom dori sa fim mai buni si cu planeta noastra, si in multe alte situatii in care lasam de dorit in momentul actual.

Cred ca relatia dintre public si arta a devenit una mult mai stransa in ultima perioada, mi se pare ca oamenii au inceput sa o „vada”, sa-i inteleaga „rostul”, si sa o aprecieze din ce in ce mai mult, chiar daca nu lucreaza sau nu sunt familiarizati cu domeniul. Adolescentii, cred eu, devin mult mai devreme atrasi de latura aceasta, si sunt mult mai multi care fac asta in prezent decat in generatiile anterioare. Consider asadar ca lucrurile acestea nu vor aduce decat beneficii si aprecieri comunitatii de artisti din Romania.

Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related