Colecție de prejudecăți drăgălașe

Colecție de prejudecăți drăgălașe

Cred că aveam în jur de 13 ani când am văzut pentru prima dată filmul “Memoirs of a Geisha”. Îmi amintesc că eram fascinată de lumea care mi se prezenta în fața ochilor, de la rujul roșu în formă de inimă care intra în contrast cu fața albă a geishelor, până la porțelanurile din care personajele își serveau ceaiul și pe care aș fi vrut să le am în propria bucătărie. Cu timpul, am mai găsit elemente de origine asiatică pe care le-am trecut pe lista lucrurilor care îmi plac și de care mă foloseam uneori ca să mă descriu: noodles instant, prăjiturile mochi, filmele de la Studio Ghibli, sosul de soia, să spun despre lucruri că sunt “kawaii” în loc de drăguțe. 

Dar cum se face delimitarea între cât anume din cultura unei comunități merită asumată și de alte popoare și cât la sută din ea devine clișeu, prejudecăți care stau la baza urii? Și, mai important, cine ar putea fi în măsură să emită astfel de judecăți? Cât de pregătiți suntem să recunoaștem că foarte mult din cine suntem se datorează contribuției altor oameni? Și cât de pregătiți suntem să le fim alături acestor oameni atunci când li se întâmplă o nedreptate? 

În contextul pandemiei provocate de virusul al cărui nume a devenit deja insuportabil, a apărut un fenomen foarte periculos, manifestat mai ales în spațiul american, definit prin ura îndreptată către comunitățile asiatice, privite ca răspunzătoare pentru criza sanitară globală folosită ca pretext de manifestare a xenofobiei. 

Vrând să atragă atenția asupra acestei probleme, asociația Against Asian Hate a creat o colecție vizuală NFT, profitul urmând a fi folosit în susținerea cauzei comunităților asiatice care se simt abandonate și au nevoie de sprijin. (NFT, noțiune extrem de populară anul acesta, este o un set de date care atestă o lucrare digitală și stă la baza febrei artistice a cryptomonedelor. Scena 9 are un material consistent de introducere pe acest subiect). 

Din colecție fac parte mai multe reprezentări vizuale diferite ale problematicii puse în discuție, printre care drăgălășeniile clișeice, politețea de plastic și o reinterpretare Sailor Moon.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related