Dana Andrei, Kooperativa 2.0: Auditul în Social Media este linia de start pentru noi direcții de comunicare

Dana Andrei, Kooperativa 2.0: Auditul în Social Media este linia de start pentru noi direcții de comunicare

Există momente în parcursul unui brand în care își dorește să îmbunătățească sau să schimbe direcția de comunicare urmată până atunci. Asta ne poate duce cu gândul la o modificare a strategiei. Ei bine, până acolo mai este un pas, deosebit de important, pe care orice brand ar trebui să-l facă înainte de a adapta strategia de comunicare: auditul în Social Media.

 

Ce este un audit în Social Media?

În sens general, un audit reprezintă un control, o analiză a corectitudinii și a performanțelor, termenul fiind folosit cel mai des în domeniul financiar-contabil. În Social Media, auditul presupune o analiză amănunțită a comunicării realizate de către un brand până la momentul prezent. Pentru a fi relevant și a surprinde cât mai mult din activitatea în online a unui brand, perioada analizată ar trebui să fie între 3 și 6 luni, pentru a lua apoi deciziile corecte în vederea schimbării direcțiilor de comunicare sau actualizarea după caz a acestora.

 

De ce ar trebui realizat un audit în Social Media?

Prin intermediul unui audit brandul obține o privire de ansamblu asupra comunicării realizate până la momentul actual, precum și o analiză din partea specialistului. Acesta din urmă va puncta atât aspecte și direcții de comunicare performante, ce merită păstrate pe viitor, cât și aspecte mai puțin performante sau benefice pentru brand. În ultimul caz, specialistul oferă brandului o serie de recomandări pentru a asigura o prezență cât mai corectă în Social Media și, nu în ultimul rând, o performanță cât mai bună.

 

Ce poți observa prin intermediul unui audit Social Media?

Atunci când realizează un audit în Social Media, un specialist urmărește 5 puncte-cheie:

 

1. Corectitudinea configurării tehnice a conturilor analizate
Acesta este unul dintre primele aspecte cu care un utilizator interacționează atunci când întâlnește prezența online a unui brand: informațiile tehnice. Un bun exemplu este reprezentat de informațiile de contact. Specialistul verifică statusul și corectitudinea informațiilor tehnice prezente pe platformele sociale și oferă brandului recomandările necesare. Un cont social setat corect din punct de vedere tehnic oferă potențialilor clienți atât informații precise, cât și încredere în brand.

2. Calitatea conținutului foto și video
Un alt aspect deosebit de important de care un specialist în Social Media ține cont în realizarea auditului este calitatea conținutului vizual utilizat de un brand, fie că vorbim despre fotografii sau clipuri video. Un specialist poate observa dacă brandul are sau nu o identitate vizuală bine definită, dacă fotografiile și clipurile video alese sunt potrivite pentru direcțiile de comunicare, dacă acestea corespund din punct de vedere al calității etc. De ce este atât de importantă calitatea fotografiilor și a videoclipurilor? Deoarece un brand poate dori să se poziționeze (sau este deja poziționat) pe o platformă unde acest tip de conținut este mult mai important decât textul (cum ar fi Instagram sau YouTube). Astfel, calitatea superioară a conținutului de tip foto-video va avea un impact pozitiv asupra imaginii brandului.

3. Stabilitatea planului de postări
Pentru a-și menține prezența în Social Media, comunicarea constantă este esențială. Ce înseamnă mai exact comunicare constantă? Răspunsul este simplu: publicarea de conținut la un interval de timp potrivit pentru brand și activitatea sa, în funcție de un plan editorial. Astfel, postările se pot lega între ele și pot spune o poveste relevantă pentru brand, datorită clarității oferite de un plan de postări. De asemenea, planificarea din timp a postărilor poate ajuta un brand să nu rateze niciun moment important din sau pentru activitatea sa.

4. Relevanța direcțiilor de comunicare
Nu este suficient ca postările din Social Media să aibă o frecvență stabilă; acestea trebuie să fie și relevante pentru brand. Prin intermediul auditului, brandul poate observa cu exactitate care au fost direcțiile de comunicare predominante din perioada analizată și, de asemenea, cât sunt de potrivite și relevante pentru obiectivele propuse. De asemenea, auditul mai scoate în evidență cât de performante au fost direcțiile de comunicare, astfel încât specialistul poate recomanda implementarea unor noi idei de postări, campanii etc.

5. Cât de receptiv este brandul la public
Nu în ultimul rând, un alt aspect deosebit de important pe care un specialist îl ia în calcul atunci când realizează un audit în Social Media este receptivitatea brandului față de public și comunicarea brandului cu acesta (cunoscut în termeni de specialitate drept community management). Timpul și modul în care un brand răspunde la comentariile și mesajele publicului pot oferi o imagine clară asupra gradului de receptivitate față de nevoile comunității. Un community management rapid și calitativ va apropia și mai mult comunitatea de brand.

 

Am ajuns până aici și constat că am nevoie de un audit. Ce ar trebui să fac?

Cel mai bine ar fi să apelezi la ajutorul unor specialiști care oferă astfel de servicii, întrucât un specialist în Social Media privește conturile sociale ale brandului tău din două perspective: cea de utilizator (întrebându-se cum ar reacționa el/ ea dacă ar accesa contul brandului tău) și cea de specialist, care observă ceea ce este bine realizat și ceea ce merită îmbunătățit, prin prisma marketingului digital. Poți găsi acești specialiști fie printre freelanceri, fie în agenții. Garantat, cu ajutorul unui om sau al unei echipe specializate în Social Media, vei merge la sigur către cea mai bună imagine a brandului tău.

 _______________________
Dana Andrei – Social Media Editor la Kooperativa 2.0 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0 este o agentie de Social Media, PR si Marketing Digital infiintata in 2012 de antreprenori cu experienta de peste 10 ani in online. Dupa mai bine de 8 ani si cu o echipa de peste 25 de angajati,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related