Peste 120 de profesori și cercetători în domeniul jurnalismului și comunicării din 13 țări participă la conferința științifică a FJSC

Peste 120 de profesori și cercetători în domeniul jurnalismului și comunicării din 13 țări participă la conferința științifică a FJSC

Peste 120 de profesori și cercetători în domeniul jurnalismului și comunicării din 13 țări participă la conferința regională „30 de ani de învățământ jurnalistic și de comunicare în fostele țări comuniste din estul Europei. De la cucerirea libertății de exprimare la comunicarea digitală”, care se desfășoară între 20 și 21 mai a.c., în format online, și care este organizată de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC), în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova, Departamentul de Comunicare și Jurnalism a Universității din Niš (Serbia) și Facultatea de Jurnalism și Comunicare de Masă a Universității „St. Kliment Ohridski" din Sofia (Bulgaria). Profesorii și cercetătorii participanți provin din Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Macedonia de Nord, Portugalia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Republica Moldova, Serbia, Statele Unite ale Americii, Turcia, Ungaria și România.

Participanții provin din 25 de universități, centre de cercetare (precum Academia Română și European Institute for Commercial Communications Education - Edcom) și organizații profesionale internaționale (precum International Advertising Association IAA - România).

Participanții provin din 25 de universități, centre de cercetare (precum Academia Română și European Institute for Commercial Communications Education - Edcom) și organizații profesionale internaționale (precum International Advertising Association IAA - România).

Lucrările conferinței vor aborda teme legate de învățământul de jurnalism și comunicare din ultimii 30 de ani și vor analiza evoluțiile profesionale din sfera comunicării publice. Printre temele abordate se regăsesc și cele dedicate comunicării în pandemie, influenței fenomenului fake news asupra publicului, relației dintre media și curentele populiste.

 

„Subiectele de cercetare propuse de colegii noștri din întreaga lume care se reunesc virtual la București sunt de mare importanță și actualitate mai ales acum, când lumea se confruntă cu o situație de criză la nivel medical, social și economic și care se dovedește, în același timp, o criză de comunicare. Jurnaliștii și specialiștii în comunicare și publicitate trebuie să-și îndeplinească bine și corect rolurile profesionale, iar momentele acestea de criză dovedesc încă o dată rolul esențial pe care presa și comunicarea îl joacă într-un stat democratic.

Prin conferința pe care FJSC o organizează vrem să arătăm că întreaga societate are nevoie de jurnaliști și de specialiști în comunicare și în publicitate și că fiecare din aceste domenii de studiu are nevoie de dezbateri științifice pentru mai buna înțelegere a misiunii lor și a practicilor profesionale, iar, astfel, a rolului pe care-l au în societate. Mă bucur să constat că numărul atât de mare de participanți, peste 120 de profesori și cercetători din întreaga lume, dovedește actualitatea temelor propuse de conferința noastră. Le mulțumesc tuturor cercetătorilor din cele 13 țări care, în aceste zile, se reunesc virtual la București și le doresc mult succes în prezentările lor pe care cu toții le așteptăm cu mare interes”, a declarat decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, conf. univ. dr Antonio Momoc.

 

O atenție deosebită se acordă industriei publicității pe data de 21.05.2021, în a doua zi a conferinței,  dedicată unor paneluri specializate, cu invitați internaționali din 4 țări, dar și din spațiul românesc. La aceeași masă virtuală se vor afla profesori prestigioși din Portugalia, Turcia, Anglia și România. În plus, președintele Edcom (The European Institute for Commercial Communications Education ), Paul Springer, va fi invitat de onoare, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării fiind membră de prestigiu a asociației încă din 2008. Din partea industriei românești, directorul executiv IAA România, Victor Dobre, va vorbi despre colaborarea dintre academic și mediul profesional, în panelul intitulat The relationship between academia and the advertising industry.

Victor Dobre, directorul executiv IAA România, declara cu multă convingere că: 

,,Prin tot ceea ce facem, la IAA Romania prioritizăm educația pentru MarCom în toate formele ei. În toate proiectele, indiferent de format, includem o componentă adresată mediului academic și implicăm cât se poate de mult  universitățile partenere. Effie, Conferința Globală Creativity 4 Better, IAA Young Professionals  sunt proiecte ce, an de an, se deschid din ce în ce mai mult către mediul academic. Iar de 4 ani încoace am lansat și susținem AcademIAA, un program complex dedicat integral mediului universitar ce pregătește viitorii profesioniști din MarCom. Aici avem programe dedicate cadrelor didactice universitare, studenților la licență sau la master, cercetări de piată, programe de mentorat, competiții, contribuții la curricula universitară etc. Suntem mândri de ceea ceea ce am realizat până acum si explorăm permanent noi direcții, în funcție de nevoile reale ale industriei. Credem în nevoia de apropiere și colaborare  permanentă între mediul academic de industria de publicitate așa cum credem că cel mai sigur mod de a prezice viitorul e sa-l creezi. Iar noi vrem să-l creăm împreună, bine de la  inceput.’’  

 

Publicul larg care dorește să asiste la lucrările conferinței o poate face la link-urile de acces.

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC) este prima facultate de jurnalism înființată după 1989 în România și este recunoscută pe plan național și internațional drept un spațiu al formării profesionale pentru domeniul Științe ale comunicării. Universitatea din București a fost fondată în 1864, numără, în prezent, 20 de facultăți și departamente și este prima universitate din țară din punctul de vedere al formării și al cercetării la nivel academic.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related