Ioana Mocanu, MTH Digital: Ghidul tău în Social Media - 9 idei care să te ajute să-ți crești businessul organic

Ioana Mocanu, MTH Digital: Ghidul tău în Social Media - 9 idei care să te ajute să-ți crești businessul organic

Gândește-te așa:

Sunt peste 5,27 miliarde de utilizatori globali de telefoane mobile (deci peste 67% din populația lumii). Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut în ultimul an cu aproape 10 milioane de utilizatori în fiecare lună.

Sunt peste 4,8 miliarde de utilizatori globali de internet (deci peste 61% din populația lumii). Numărul de utilizatori de internet a crescut cu mai mult de un sfert de miliard în ultimul an.

Sursa: datareportal.com

Sunt peste 4,48 miliarde de utilizatori de social media în întreaga lume (deci peste 57% din populația lumii). Numărul de utilizatori ai rețelelor sociale a crescut cu peste jumătate de miliard de utilizatori în ultimul an.

Sunt peste 6.000 de postări pe Twitter, în fiecare secundă, echivalentul a 200 de miliarde de tweets pe an.

Sunt peste 500 de ore de conținut video încărcat pe YouTube în fiecare minut.

Sunt peste 500.000 de comentarii postate pe Facebook în fiecare minut.

Sursa: datareportal.com

Care este motivul tău să nu îți promovezi businessul în online?

Dacă datele de mai sus ți se par surprinzătoare la prima vedere, ei bine, acesta este doar începutul unei noi „decade digitale”, după cum o numește chiar Comisia UE, care și-a stabilit un set de obiective clare și concrete pentru următorul deceniu. În acest sens, până în 2030, cel puțin 80% dintre adulți vor avea cel puțin abilitățile digitale de bază, iar toate serviciile publice cheie vor fi disponibile online. 

Sursa: audiovisual.ec.europa.eu

Așadar, având în vedere direcția înspre care se îndreaptă societatea și mediul digital, Social Media e un element vital pentru afacerea ta. De ce? Pentru că, într-o lume în care toate brandurile își intensifică din ce în ce mai mult campaniile de marketing, Social Media reprezintă ceea ce este brandul tău, dincolo de bannere și reclame: postările nesponsorizate, tone of voice-ul brandului tău, interacțiunea cu membrii comunității tale, audiența căreia te adresezi, regularitatea postărilor și tot ceea ce face însuflețește imaginea brandului tău.

Deși este un domeniu pe alocuri ignorat, pentru că presupune timp, continuitate și prezență permanentă, fiindcă rezultatele nu vin imediat, Social Media este esența businessului tău și este gratuit! Uneori, lucrurile gratuite sunt cele care ne costă cel mai mult. Mai ales atunci când nu le avem sau nu știm că nu le avem.

De aceea, trebuie să rămânem conștienți de faptul că cele două elemente - Digital Marketing și Social Media - sunt extrem de importante pentru imaginea unui brand, atât timp cât conlucrează. Pentru a face reclamă la ceva anume, trebuie ca, mai întâi, acel ceva să existe și să aibă o identitate pe care să o poți promova prin campanii de marketing.

Pentru a-ți fi mai ușor, ți-am pregătit o listă cu 9 puncte esențiale pe care să le atingi dacă vrei să-ți îmbunătățești engagementul în Social Media în mod gratuit:

1. Definește-ți brandul!
Cine ești? Cu ce vii nou pe piață? Cum te diferențiezi?

Pentru a putea deveni un brand de succes, trebuie ca, mai întâi, oamenii să știe cine ești și ce anume te diferențiază de alte branduri similare sau chiar concurente ție.

Creează-ți un tone of voice! Pune accentul pe povestea ta, pe cum ai început acest drum, pe beneficiile pe care le aduci, pe principiile care te definesc. În acest fel, publicul va ști să rezoneze cu tine.

2. Identifică-ți consumatorul!
Cui te adresezi? Care e publicul tău țintă?

Nu alerga după 100 de rase de iepuri deodată, dacă pe tine de interesează doar iepurii belgieni!

În Social Media e perfect ok să alergi după mai mulți iepuri, atât timp cât sunt iepurii care interacționează cu domeniul tău!

Așadar, identifică cine e Buyer Persona (sau Buyer Rabbit), între ce vârste se încadrează, ce pasiuni are, ce job și, foarte important: ce platforme de Social Media frecventează.

Dacă tu vinzi pachete de servicii ce se adresează companiilor, în sistem B2B, e foarte puțin probabil ca un potențial client să frecventeze Tik Tok. Deci nu îți face cont pe platforme care nu te interesează, doar pentru că sunt în vogă.

Hint! Te-ar ajuta chiar să-ți construiești profilul clientului ideal și să migrezi în jurul lui.

De exemplu, dacă ai un magazin cu produse de înfrumusețare, Buyer Persona ar putea arăta așa pentru tine:

3. Postează regulat!
Fă-ți urmăritorii curioși care va fi următoarea ta postare!

Dacă deja ți-ai creat o comunitate fidelă de oameni care te urmăresc și apreciază contentul postat de tine, nu te culca pe o ureche! Publicul trebuie întreținut. Mai mult, dacă postările tale încep să aibă engagement puternic constant, acest lucru te va stimula să postezi și mai bine, să fii prezent cât mai mult.

În caz contrar, riști să îți pierzi chiar și oamenii fideli care se vor îndrepta către concurență, dacă pe contul tău nu mai găsesc nimic relevant care să îi țină în priză.

4. Ce, cum, când postăm?

O postare în Social Media are, de regulă, două componente principale: vizualul (foto/video) și descrierea (copy-ul).

Ca regulă nescrisă, vizualul nu trebuie încărcat cu mult text, ci doar să se identifice cât mai bine cu imaginea brandului tău. Creierul uman are tendința de a procesa imagini de 60.000 de ori mai repede decât un text.

Cel mai bun test este atunci când cineva vede o postare și știe că este a ta, fără să aibă logo sau fără să vadă că e postată de tine. Pentru a face asta, cel mai simplu e să-ți creezi un template în care să integrezi, alternativ, fie produsul pe care îl vinzi, fie un sfat, fie o imagine sugestivă, un serviciu ilustrat, câteva beneficii pe care le oferi, un citat legat de businessul tău, o glumă sau chiar și o imagine simplă, cu echipa ta, din atelier sau de la birou.

Alege să postezi de 3-4 ori/săptămână, pentru a ține publicul aproape și fă-ți un calendar al postărilor. Alternează GIF-urile cu fotografiile și încearcă cele mai noi update-uri ale conturilor de Social Media, cum ar fi reels-urile de pe Instagram.

Fii coerent și dinamic în postările tale, atât în feed, cât și la story, astfel încât contul tău să fie un spațiu plăcut în care să-ți placă să revii.

Hint! Sinkers a fost foarte smart și creativ când a inclus genul acesta de postări, prin care atrage comentarii & share-uri fiindcă e amuzant și te face să empatizezi cu ceea ce transmite: 

Dar… e ceva ce nu e ok, nu? Exact! Dimensiunile postărilor. 

5. Ajustează dimensiunile postărilor, în funcție de platformă

Pe cât pare de simplu, pe atât este de important! După cum vezi în exemplul de mai sus, postarea Snikers Math apare decupată în feedul de Instagram, ceea ce creează o estetică dezordonată.

În 90% dintre cazuri, ai nevoie de o singură dimensiune pentru postările pe Facebook sau Instagram: 1080x1080.

Pentru Story, ar fi recomandat să respecți dimensiunile 1080×1920, dar să ții cont ca elementele importante să se încadreze în 1080×1420.

Pentru imaginea de cover pe Facebook, dimensiunea ideală este de 820x360.

6. Nu alerga după like-uri!

...decât dacă ești Nike și vrei să organizezi un maraton sarcastic în care atleții au în loc de FINISH un mare buton de LIKE!, pentru a ilustra viața în Social Media.

Dacă prin postările tale, transmiți că tot ceea ce te interesează e ca utilizatorii să îți dea like-uri și să cumpere de la tine, cu atât mai mult îi vei îndepărta. Nu alerga după followeri, fiindcă îi vei obosi.

Utilizatorii sunt oameni și oamenii vor să creadă că ei sunt cei care aleg ce le place și ce nu.

Chiar dacă nu mereu e așa și totul are psihologia sa în spate, dă-i măcar impresia asta.

7. Nu fi perfect!
...fiindcă perfecțiunea este obositoare.

Într-o lume în care perfecțiunea e atât de frumos ambalată și, atunci când, totuși, nu e suficient de frumos ambalată, folosește un filtru, oamenii caută autenticul.

Tu ce ai alege dacă ai vedea două branduri mari, dintre care unul „se laudă pe toți pereții” Facebook-ului că e cel mai bun și mai frumos și un altul care recunoaște că a greșit într-un anumit context, dar că se bazează pe tine, client fidel, că înțelegi că în spatele oricărui brand există oameni, iar oamenii mai și greșesc?

8. Nu uita să fii de neuitat!
Ca să fii viral în Social Media, trebuie mai întâi să fii real dincolo de Social Media.

You cannot fake authenticity. Fii real și vorbește cu utilizatorul ca și cum ați fi cei mai buni prieteni. În calitate de cel mai bun prieten, răsplătește-l pentru fidelitatea lui, amintește-i, din când în când, că apreciezi prezența lui în comunitatea ta și că motivația din spatele calității serviciilor pe care le oferi este aceea că vrei să-i oferi tot ce e mai bun.

Vei vedea că, dacă îi comunici astfel, 2 zile în plus de transport nu vor mai conta la fel de mult.

P.S.: Îți las aici un exemplu în care LEGO a devenit viral în 2 zile cu peste 41K engagement, arătând că până și jucăriile înțeleg oamenii:         

9. Păstrează o evidență: Social Media Report

Trebuie să ai un jurnal al businessului tău, tocmai ca să știi de unde ai plecat, cât ai crescut, în ce perioadă ai procedat bine și de ce, dar și ce acțiuni nu au fost tocmai cele mai de succes pe contul tău.

Pentru a-ți atinge targetul, trebuie mai întâi să îl stabilești, apoi să urmărești parcursul!

Sprout Social te ajută cu câteva idei prețioase în acest sens, aici.

10. Citește, documentează-te, fii mereu la curent cu ultimele noutăți în Social Media, cu ultimele trenduri în domeniul de interes al businessului tău, testează-le, explorează, greșește, depășește-ți greșelile, învață din ele, fii a doua zi un pic mai bun și, cel mai important, nu-ți pune limite și nu te opri niciodată doar la o listă cu 9 idei care să te ajute să-ți crești businessul, atunci când vrei să fii de 10!

 _______________________
Ioana Mocanu, Digital Marketing Manager MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related