Ioana Mănescu, MTH Digital: Ce ar trebui să facem pentru rezultate bune ale campaniilor de comunicare în perioada sărbătorilor Pascale

Ioana Mănescu, MTH Digital: Ce ar trebui să facem pentru rezultate bune ale campaniilor de comunicare în perioada sărbătorilor Pascale

Este deja Aprilie, multe din rezoluțiile tale de început de an au fost de mult uitate, iar acum următoarea oportunitate bună de comunicare a anului este aici: Paștele. Cum sărbătoarea este doar la câteva zile distanță, acum e momentul perfect să parcurgi ghidul nostru cu bune practici, care vor aduce strategia ta de marketing la un nou nivel și te vor ajuta să te promovezi mai eficient.

Sărbătoarea Paștelui reprezintă prilejul ideal pentru a crește vizibilitatea brandului tău și rata de conversie din magazinul online prin campanii de comunicare atractive și strategii de Performance Marketing orientate către rezultate. Mai ales având în vedere că pe lângă timpul petrecut în familie, Paștele oferă cadrul ideal pentru foarte mulți cumpărători să achiziționeze cadouri pentru cei dragi!

În ultimii ani, comportamentul de achiziție s-a schimbat considerabil, iar magazinele online continuă să se bucure de acest fenomen: dacă înainte preferam să facem cumpărăturile de sărbători din magazinele fizice rapid, acum ne-am obișnuit să comandăm totul din confortul locuinței noastre. Fenomenul este susținut și de studiul IPC, care spune că peste 79% din cumpărători aleg să facă achiziții online cel puțin o dată pe lună.

Iată 6 dintre cele mai importante bune practici pentru o campanie eficientă de promovare în această perioadă, mixul perfect de marketing care va da un boost strategiei tale pentru a te ajută să vinzi mai mult și mai eficient! 

 

1.Setarea unor obiective SMART te ajută să creionezi o strategie eficientă de promovare

Așa cum bănuiesc că știi deja, în spatele oricărei campanii reușite de marketing stă o strategie bine pusă la punct, precum și o echipă de marketeri pasionați care par că sfidează legile fizice, iar pentru ei ziua nu mai are doar 24 de ore. Pentru ca această strategie să îți aducă rezultatele dorite, începe cu stabilirea unor obiective specifice, măsurabile și acționabile, care te vor ajuta să crești vânzările magazinului online, să ajungi la noi audiențe relevante sau să înregistrezi o nouă rata de engagement record pe profilul tău de Instagram.

Așadar, care este rezultatul pe care îl aștepți în urma campaniei tale de Paște? Asigură-te că obiectivul tău este SMART: Specific, Măsurabil, Abordabil (Realizabil), Relevant, având și un deadline clar. Acesta este un pas esențial întrucât toți membrii echipei își vor concentra eforturile către un scop comun, bine cunoscut, iar în final va fi mai ușor să evaluezi rezultatele campaniei, să decizi dacă strategia folosită a avut succes și să îmbunătățești ariile unde nu ai obținut cifrele dorite.

Vom discuta mai jos despre fiecare ingredient de care ar trebui să ții cont în strategia campaniei de Paște, explicând și obiectivele clare care stau la baza eforturilor de marketing.

 

2. Captează atenția cumpărătorilor și redecorează magazinul online în spirit de Sărbătoare

Peste 69% din utilizatori aleg să cumpere de la un magazin online pe baza experienței de navigare în site. Tocmai din acest motiv, actualizarea constantă a site-ului și includerea comunicărilor sezoniere sunt aspecte foarte importante atunci când vrem să păstrăm un vizitator fericit cât mai mult timp în magazinul online.

Primul lucru pe care îl poți face în magazinul tău online în perioada sărbătorilor Pascale este să actualizezi zonele grafice cu mesaje reprezentative de sezon. Înlocuiește bannerul Hero Image cu o grafică relevantă, cu motive pascale, respectând în același timp valorile brandului și TOV (Tone of Voice) din comunicarea acestuia. Dacă ai o campanie de reducere dedicată, este ocazia perfectă să o promovezi aici! Alte zone pe care le poți actualiza și ar aduce un plus de creativitate și unitate în magazin sunt: bannerele secundare din Homepage, bannerele din pagina de categorie, etichete de produs specifice, etc.

Și pentru că 80% din traficul magazinelor online românești vine de pe mobil, asigură-te că site-ul tău este și mobile-friendly! Procentul consumatorilor care prefera telefonul mobil ca instrument principal pentru shoppingul online a fost în creștere față de 75,5%, în 2021.

 

3. Planifică activări speciale pe website: promoții, reduceri, cupoane cu valabilitate limitată, etc.

Al doilea lucru important pe care să îl planifici sunt campaniile de reducere lansate cu ocazia sărbătorilor Pascale. Majoritatea cumpărătorilor sunt deja obișnuiți să vadă reduceri în această perioadă în cadrul magazinele fizice și online. Consumatorii caută cadouri pentru cei dragi, decorațiuni noi pentru casă sau își propun să profite de reducerile pe care brandurile le organizează luna acesta pentru sărbătoare Paștelui.

Aceste campanii de reducere în magazinul online pot fi gândite ca discounturi specifice la anumite categorii de produse, lichidări de stoc, cupoane de reducere active doar în cazul anumitor comenzi (comenzi cu valoare minimă de x lei, comenzi amplasate în decursul unui număr fix de ore, etc.)

 

4. Optimizează campaniile PPC pentru a genera cele mai bune rezultate într-un timp limită

155% din consumatori sunt mai predispuși să caute brandul tău în motoarele de căutare după ce au fost expuși campaniilor plătite. Astfel, obiectivele tale de vânzări sunt atinse mai ușor, atunci când ai campanii de Performance Marketing eficiente care reușesc să capteze ușor atenția potențialilor clienți, să ajungă la mai multe audiențe relevante și să promoveze produsele potrivite către utilizatorii potriviți, la momentul potrivit. A match made in heaven.

Din seria pro tips, este important să planifici din timp bugetul de marketing în această perioadă, alocând mai mult din bugetul lunar înainte de Paște, când interesul consumatorilor este mai mare și pregătirile sunt în toi.

Un alt punct important pe care să îl incluzi în lista de optimizări PPC este și verificarea feed-urilor de produse din Meta Ads și Google Ads. Te vei asigura, astfel, că produsele pe care le promovezi sunt actualizate, stocurile și prețurile sunt up to date și posibilele reduceri se vor vedea și în campaniile dinamice pe bază de feed de produse. 

Tot din grădina Google Ads, asigură-te că ai făcut un research complet pentru segmentul tău de produse pe ultimele tendințe de căutare în pagina de rezultate Google Search. Descoperă noi familii lexicale populare în această periooadă, include cuvintele cheie în campaniile tale Search Ads și licitează eficient pentru a te afiașa pe prima poziție în căutările utilizatorii predispuși să înregistreze tranzacții online.

Include mixul complet de marketing în cadrul strategiei tale și nu uita de optimizarea campaniilor de Remarketing. În medie, consumatorii sunt cu 70% mai predispuși să finalizeze tranzacția după de au fost targetați de campanii de remarketing. (Sursa: WordStream) Testează mai multe tipuri de remarketing și descoperă ce funcționează cel mai bine pentru audiența ta! Fie că este vorba de remarketing prin seturi dinamice de produse în Facebook și Instagram, remarketing în rețeaua Google Display, Pinterest Ads sau folosești alte platforme dedicate, asigură-te că mergi cu un mesaj potrivit către fiecare audiență specifică de remarketing: utilizatorii care au adăugat în coș produse din magazinul online, dar nu au finalizat tranzacția, utilizatorii care au interacționat cu profilurile Social Media sau cei care au vizitat anumite pagini specifice din site.

Dacă ai în acest moment activă și o campanie de reducere în magazinul online, este o idee minunată să remarketezi aceste audiențe cu mesajul campaniei și să îi readuci pe site cu un nou incentive. 

 

5. Gândește o strategie relevantă de conținut în Social Media, care să fure privirea în timp record

43% din utilizatorii online folosesc Social Media să investigheze produsele de care sunt interesați, înainte de a le cumpăra. Acesta cred că este un motiv destul de bun pentru care să privești conținutul Social Media ca pe o componentă esențială în mixul tău de promovare.

Sfaturi și bune practici care te vor ajuta să aduci strategia ta de content la un nou nivel:

  • Abordează tematica Paștelui în conținutul Social Media

Cu cât ne apropiem de perioada sărbătorilor, este recomandat ca și comunicarea din Social Media să fie reprezentativă pentru acest sezon, pentru a rămâne relevant în fața utilizatorilor.

Designul postărilor tale pot include elemente cu motive pascale, subiectele abordate pot trata diverse tematici relevante pentru sezon sau ai putea organiza din timp ședințe foto speciale pentru campania de Paște, desigur atât timp cât acestea sunt potrivite pentru comunicarea brandului tău și valorile produselor.

 

  • Folosește cât mai mult conținut video

50% dintre utilizatorii Instagram au accesat un site web pentru a face o achiziție, după ce au vizionat conținut video pe Instagram Stories. De asemenea, 44% din utilizatorii Tiktok spun că platforma i-a ajutat să descopere noi produse și branduri.

Nu mai este un secret faptul că materialul video devine un tip de conținut indispensabil oricărei strategii de comunicare, având la dispoziție din ce în ce mai multe posibilități în cadrul platformelor Social Media: Instagram Reels, Stories, Youtube Shorts, etc.

Interacțiunea utilizatorilor cu un magazin online devine mai ușoară prin conținutul video, acesta creând cadrul perfect pentru ca brandurile să se promoveze printr-un conținut personal, ușor de urmărit și relevant pentru ultimele trenduri. Un astfel de exemplu este seria de postări Tiktok a brandului de cosmetice Rituals, cu focus pe produsul lor vedetă în această perioadă.

@ritualscosmetics We have an egg-celent idea for your upcoming Easter egg hunt. #rituals #gifting #reuse #easteregghunt #easterideas Chopin Nocturne No. 2 Piano Mono - moshimo sound design

 

  • Organizează concursuri cu ocazia sărbătorii Pascale

O modalitate bună prin care poți aduce noi utilizatori în comunitatea ta, crescând rata de engagement pe profilul tău este organizarea unui concurs special de Paște. Astfel, vei putea sărbători Paștele alături de comunitate, oferindu-le posibilitatea de a câștiga premii. Totodată, un concurs te va ajuta să ajungi la noi utilizatori, ajutând noi audiențe să îți descopere produsul.

  • Include campanii cu influenceri în Social Media

49% din consumatori depind în procesul de achiziție de recomandările influencerilor din Social Media. (Sursă: Digital Marketing Institute) Tocmai din acest motiv, consider că o colaborare eficientă cu un influencer va aduce un boost promovării tale din această perioadă.

Planificarea unei campanii de Paște alături de o persoană publică te poate ajuta să întărești identitatea brandului, să crești încrederea consumatorilor în produsele tale, având acces la o nouă comunitate. De aceea, înainte de a alege influencerul potrivit, asigură-te că acesta are o comunitate relevantă pentru brandul tău!

 

6. Nu subestima campaniile SMART de Email Marketing din perioada Paștelui

Un studiu Salecycle (2022) spune că în medie, 50% din consumatori fac lunar achiziții online din campaniile de Email Marketing. Newsletterele și automatizările pe email devin, astfel, instrumente esențiale în strategia de marketing online.

Cât de eficiente pot fi campaniile Email Marketing de Paște? Iată câteva motive pentru care merită să investești într-o strategie de Email Marketing în cadrul campaniei tale de Paște:

  • Promovarea eficientă a ofertelor de Paște către comunitatea ta: în perioadă sărbătorilor, este esențial să comunicăm către baza de abonați promoțiile limitate din magazinul online. Această comunitate reprezintă o audiență caldă, care cunoaște brandul și produsele, fiind interesat de noi reduceri și oferte. 
  • Comunicarea eficientă către diverse segmente de audiență: campaniile Email Marketing au în general o rată de conversie bună în rândul comunității, întrucât audiența se poate segmenta în funcție de interacțiunea utilizatorului cu brandul (de exemplu: abonați care au cel puțin 1 comandă în ultimele 30 de zile, abonați cu 0 comenzi în ultimele 30 de zile, abonați care nu au mai comandat în ultimele 60 de zile, etc.). Gândirea unor campanii specifice de Email Marketing pentru fiecare segment te poate ajuta în obținerea celor mai bune rezultate.
  • Loializarea clienților: dacă și pentru tine creșterea numărului de clienți fideli reprezintă un focus important, campaniile Email Marketing te pot ajuta în procesul de loializare, prin comunicări specifice, oferte exclusive pentru abonați și noutăți comunicate în premieră prin newslettere.

Acum că ai un ghid complet de promovare în perioada sărbătorilor Pascale, rămâne doar să decizi ce instrumente și canale de marketing se potrivesc promovării brandului tău, ce oferte și promoții vei planifica și cum vei gândi mesaje de marketing pentru a obține cele mai bune rezultate din campania de Paște! 

 _______________________
Ioana Mănescu, Digital Marketing Manager MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MTH Digital

At MTH Digital we love making things happen. But we also love 3 things: digital, logic and the big picture. We don’t believe digital strategy is about a “one size fits all” solution and we will... vezi detalii »

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related