Robert Dumitru, MTH Digital: 3 Moduri Prin care Poți Optimiza Reclamele pe Instagram

Robert Dumitru, MTH Digital: 3 Moduri Prin care Poți Optimiza Reclamele pe Instagram

Una din principalele activități din viața unui om de digital marketing este aceea de a optimiza campaniile de performance marketing pentru a atinge obiectivele dorite. Digital marketing este într-o continuă creștere, acest lucru observându-se în primul rând în bugetele investite în campaniile de performance și ne oferă șansa, ca specialiști în digital marketing, să alimentăm algoritmii Facebook, Instagram, Youtube și Google Ads pentru a ne oferi cele mai bune rezultate.

 

Instagram în România - de la 3,8 la 5 milioane de utilizatori

Instagram este rețeaua socială ce a avut parte de o creștere accelerată de peste 31% în ultimul an în România, acest lucru fiind antrenat și de contextul în care ne aflăm în acest moment. La începutul pandemiei (în Martie 2020) Instagram avea 3.8 milioane de utilizatori (aproximativ 20% din populația României), fiind împărțit în 53.3% femei și 46.7% bărbați, iar cel mai mare grup de vârstă fiind 18 - 24 de ani (reprezentând 34% din demografica aplicației, aproximativ 1.3 milioane de utilizatori), fiind urmat de categoria 25 - 34 (reprezentând 29% din demografia rețelei social).

Instagram în Ianuarie 2021 este la 5 milioane de utilizatori (aproximativ 26% din populația României), fiind împărțit în 53.1% femei și 46.9% bărbați, cel mai mare grup menținându-se 18 - 24 și 25 - 34, însă cea mai mare creștere în ultimul an a avut-o segmentul de vârstă 45 - 54 (de la 7.7% în martie 2020 la 8.6% în ianuarie 2021). Ne este clar că în acest moment utilizatorii Facebook din categoriile de vârstă 35+ vor migra și ei către Instagram, în timp ce categoriile de vârstă 18+ vor migra către noi platforme tip Tik Tok.

Acum ne rămâne întrebarea: cum putem optimiza campaniile de Instagram Ads pentru a obține cele mai bune rezultate și să atingem publicul dorit? Să vorbim despre 3 moduri prin care îți poți duce reclamele Instagram la următorul nivel.

 

1. Folosește formatele cele mai eficiente pentru obiectivele tale Instagram Ads

Formatele de care se folosește Instagram în acest moment sunt:

  • Instagram Feed
  • Instagram Explore
  • Instagram Stories

Pentru a obține cele mai bune rezultate la costul cel mai eficient cea mai bună modalitate este să testezi formatele pe diferite interese și segmente de vârstă. Spunem asta deoarece rezultatele pot varia în funcție de interesele pe care decizi să le targetezi.

Ce am testat și observat este că formatele de tip Feed și Stories au cel mai mare CTR (click through rate) și cel mai bun CPC (cost per click). În exemplul de mai jos avem o campanie clasică de single image cu o targetare de interese fashion.

Lucrurile se schimbă puțin atunci când ne uităm la campaniile de lead generation, rămânând în aceeași sferă a targetărilor pe interese fashion putem observa că cel mai bun CTR și CPC sunt pe formatul explore.

Dacă nu avem alocat un buget suficient pentru a testa toate aceste formate și pentru a decide care este cel mai bun în funcție de targetare, sugestia este să mergi cu tot bugetul pe Instagram stories. Acest format este cel mai folosite de către utilizatori, la nivel mondial fiind peste 500 de milioane de utilizatori ce folosesc această funcție zilnic.

 

2. Folosește tipurile de vizualuri potrivite experienței de cumpărare pe care dorești să o încurajezi

Instagram este o platformă vizuală, iar reclamele pe care le realizezi pentru această rețea socială trebuie să fie cât mai naturale acestei platforme pentru a avea un CTR mare. Din testele efectuate în cadrul agenției MTH Digital, cele mai bune tipuri de reclamele pe care le poți folosi pe Instagram sunt, în această ordine, cele tip Single Image, Carusel și Collection.

Reclamele de tip Single Image sunt cele mai folosite în e-commerce și au cea mai mare rată de engagement și de conversie dintre tipurile de reclame folosite în Facebook. Sunt utile mai ales atunci când prezentăm o campanie sau o promoție extinsă, din a cărei componență fac parte multiple produse și atunci acest format ne permite să scoatem în evidență printr-un vizual de mood conceptul general al campaniei.

Reclamele tip Carusel și Collection au un engagement mai mic față de reclamele Single Image, tocmai pentru că acestea pot fi percepute mai ușor de către utilizator ca fiind reclame, dat fiind că un utilizator obișnuit nu poate folosi în feedul personal acest tip de formate. Însă acestea sunt modalitatea perfectă pentru a prezenta într-un mod vizual produsele pe care le comercializezi. Reclamele de acest tip sunt în special folosite în fashion, home & deco, beauty sau alte domenii vizuale.

 

3. Folosește-te de Ad Quality Rankings pentru a urmări optimizarea campaniilor tale Instagram Ads

La fel ca în Google Ads, și Facebook Ads (de unde facem reclamele pentru Instagram) are o modalitate de acordare de calificative pentru a îți spune cât de relevantă este campania ta pentru audiența pe care o targetezi.

Este vorba despre Ad Quality Rankings - Quality Ranking, Engagement Rate Ranking și Conversion Rate Ranking. Cum te pot ajuta acești indicatori? Cu cât relevanța campaniei tale este mai mare, cu atât mai mic este CPC-ul pe care tu îl plătești - CPC-ul mediu în România pe Facebook fiind de 1 RON.

Ce măsoară cei 3 indicatori:

  • Quality Ranking - calitatea vizualului
  • Egangement Rate Ranking - rata de engagement a reclamei din numărul total de afișări, comparativ cu alte reclame
  • Conversion Rate Ranking - rata de conversie a reclamei din numărul total de afișări, comparativ cu alte reclame

Așa cum am menționat anterior, reclama pe care o realizezi primești calificative pe baza a celor 3 indicatori de relevanță: above average, average, below average (bottom 35% of ads), below average (bottom 20% of ads) și below average 10% of ads). Indicatorii care influențează CPC-ul sunt Above Average (care îți asigură cel mai mic CPC) și Below Average (10% of ads) (care îți asigură cel mai mare CPC).

 _______________________
Robert Dumitru, Digital Marketing Manager MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related