RO-KIT. Identitate românească în 50 de componente - Alexe Popescu, Doru Someșan | Editura Publica, 2015

RO-KIT. Identitate românească în 50 de componente - Alexe Popescu, Doru Someșan | Editura Publica, 2015

RO‑KIT are ca sursă de inspirație un proiect similar, „idarg“, descoperit de Alexe Popescu la Buenos Aires, în anul 2009. Ambele încearcă prin mijloace minime de exprimare să prezinte specificul unei țări. De asemenea, RO‑KIT este rodul întâlnirii dintre doi oameni care au găsit în egală măsură provocatoare realizarea unui „concentrat“ de România, dintr‑o perspectivă personală. Cele 50 de elemente identitare constituie una dintre limitările auto‑impuse. Prea puține pentru a acoperi întreg românescul, dar un număr suficient cât să ofere o imagine reprezentativă a României. Provocarea grafică a fost găsirea unei soluții expresive, dar geometrice pentru fiecare simbol, folosind o singură grosime de linie. Cea literară a fost abordarea subiectelor intr‑o manieră concisă. Cele 50 de componente ale „kit‑ului“ pot fi pentru români sau străini elemente de construcție în asamblarea propriei imagini despre România.

Un „concentrat“ de România, în text și imagine:

Arhitectura modernistă / Arta neolitică / Ateneul / Balconul închis / Bara de bătut covoare / Câinii maidanezi / Casa Poporului / Castelul Peleș / Cheia la gât / Coada / Coliva / Coloana infinită / Comunismul / Covrigul / Cozonacul / Dacia 1310 / Damigeana / Emil Cioran / Eugenia / George Enescu / Gopo / Grătarul la marginea drumului / Insula de latinitate / Ion Luca Caragiale / Marea, delta și muntele / Marin Preda / Mărțișorul / Micii / Monarhia / Mucenicii / Nadia Comăneci / Nichita Stănescu / Nicolae Ceaușescu / Omul cu punga / Opinca / Pegas Kent / Plicul / Sarmalele / Sfinxul / Sighișoara / Slănina / Statu‑n poartă / Sticlele de lapte și iaurt / Șprițul / Tăiatul porcului / Transfăgărășanul / Vama Veche și 2 Mai / Veceul din curte / Vlad Țepeș / Zacusca

 ”Cartea este un ghid funky de degustare a identităţii româneşti, inspirat de un proiect argentinian similar, dar ingenios adaptat la conținutul românesc. Prin minimum de mijloace de exprimare, ca trăsătură specifică a conceptului, realizarea grafică şi execuţia obiectului, cartea oferă o colecţie succintă, consistentă şi ușor accesibilă vizual de elemente specific culturii românești. Designul este consecvent şi consistent: atât conţinutul – tonalitatea şi atmosfera, maniera ilustraţiei abordate, cât și ansamblul designului grafic – construcţia lay-out-ului – tipografierea, materialitatea și formatul sunt abordate într-un mod concis, dar clar articulat şi punctat.”
Argumentul juriului Cele mai frumoase carti din Romania ediția 2015 pentru mențiunea specială acordată proiectului editorial RO-KIT

 

Alexe Popescu s‑a născut pe 2 mai 1974 la București. A studiat inginerie mecanică în limba franceză la Universitatea Politehnica din București, apoi design grafic la Universitatea Națională de Arte, unde a și predat timp de un an. A continuat cu experiențe în diverse zone creative: fotografie, video art, stencil, fanzine, publicitate, branding, ambalaj, design de produs, type design. Din 2007 face design de carte la editura Publica. Este de asemenea implicat într‑un proiect independent de educație în design grafic.

Doru Someșan s‑a născut pe 10 decembrie 1980, la Bistrița. A studiat psihologia și filozofia la Universitatea Babeș‑Bolyai din Cluj. În 2006 s-a stabilit în București unde pasiunea pentru carte și lectură l-a îndrumat spre o carieră în domeniul editorial. Pentru început, a coordonat colecțiile de psihologie de la Curtea Veche Publishing, mai apoi s-a ocupat de cartea de non‑ficțiune a aceleiași edituri. A dezvoltat proiectul editorial Bizzkit Publishing, iar între 2011 și 2015 a făcut parte din echipa editurii Publica. Este editor, traducător și redactor.

 

Cartea a apărut la Editura Publica.

 

Info:

  • Titlul engleză: RO-kit: Romanian identity in 50 components
  • Ediția I 2017, paperback
  • Traducător: Marina Cordun
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 120 pagini
  • ISBN: 978-606-722-023-0
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related