Open World și gamificarea profesională în digital marketing

Open World și gamificarea profesională în digital marketing

Open World, primul proiect de gamificare în afiliere adună 65 de afiliați de top 2Performant care se întrec în generarea de vânzări online într-o suită de 14 competiții săptămânale cu transparență totală și clasamente publice, pe baza unor criterii specifice performance marketingului - rata de conversie, valoarea vânzărilor generate sau volumul de trafic trimis. După 8 săptămâni de competiţie rezultatele arată spectaculos: peste 150.000 de vânzări generate în urma a 7 milioane de clickuri, 8 milioane de euro vânzări generate și 500 de mii de euro în comisioane. Open World este un proiect lansat în premieră pentru piața marketingului digital din România de compania de tehnologie 2Performant. Alain Gavriluțiu, Creative Director al companiei, vorbește despre cum s-a născut universul Open World și care este misiunea sa, în contextul general aflat în continuă schimbare odată cu progresul tehnologiei.

 

Context

Adaptabilitatea e o trăsătură necesară succesului oricărui demers şi se aplică și în mediul de afaceri, acum mai mult decât niciodată, pentru că ajustează direcţia unei inițiative în funcție de contextul realității. Contextul global e într-o continuă schimbare, accelerată de progresul tehnologic. Trăim o epocă în care tehnologizarea procesului de manufactură, migraţia forţei de muncă spre zonele urbane, accentul pus pe componenta ludică în educație, apariția rapidă a specializărilor cu aplicabilitate în online, extinderea ideii de muncă remote, posibilitatea de monetizare a disciplinelor bazate pe divertisment sau schimbarea percepției globale faţă de universurile virtuale, toate acestea fac ca generaţiile care vin din urmă şi vor reprezenta forţa intelectuală şi mâna de lucru a viitorului apropiat să aibă o percepție diferită faţă de conceptul de job sau meserie faţă de cum era perceput până acum.

Universul Open World reprezintă un prim pas către adaptarea industriei de marketing afiliat la acest nou context care se conturează din ce în ce  mai pregnant, dar şi o consecinţă a valorilor platformei 2Performant, bazate pe transparenţă, competiţie şi meritocraţie.

Open World e un univers virtual, populat cu personaje fictive, dedicat marketingului afiliat, un prim pas către gamificarea unei meserii reale, cu obiective reale şi provocări asociate marketingului afiliat.

Open World e un univers cu accente cyberpunk , dominat de tehnologie, unde conexiunea dintre om și mașină a devenit esențială. În Open World tehnologia și comunicarea merg braţ la braț, iar limitele umane sunt amplificate de influenţa artificială a tehnologiei de vârf. În acest univers specialistul în marketing devine jucător și își va exercita meseria, întâlnind o serie de personaje exotice al caror unic scop e de a descoperi care e formula de marketing digital ideală a viitorului și odată cu ea prototipul cel mai complet de afiliat.

Experiența utilizatorului din Open World e împărțită în curse de marketing, misiuni stabilite de personajele jocului, cu metrici variate, fiecare bazată pe un tip specific de cifre care se regasesc în formula succesului unui afiliat.. Utilizatorii au astfel ocazia să-și testeze cunoștințele de marketing afiliat, să intre în competiţie cu alți jucători și să își cunoască limitele prin expunerea la diferite metrici sau să le depășească prin ajustarea succesivă şi progresivă la obiectivele fiecărei curse. În acest timp, fiecare jucător are șansa de a câştiga unul din numeroasele premii în bani, puse în joc la fiecare cursă pentru cei mai performanți afiliaţi, dar și de a intra în posesia marelui premiu de 15.000 de euro, destinat câștigătorului competiţiei.

 

Conceptul Open World

Open World a pornit de la o nevoie pe care o simțeam în interiorul ecosistemului 2Performant și pe care încercasem să o satisfacem în anii trecuţi prin alte competiţii. Din fiecare competiție organizată în trecut am învățat lucruri noi atât despre ecosistem, cât și despre felul în care ar trebui să ne raportam noi la nevoile sale. Am înțeles că mentalitatea afiliaților noștri de top e similară cu cea a unor sportivi de performanță și că prin urmate pentru a-i impulsiona să evolueze la parametrii lor maximi e nevoie să creăm un format bazat pe competiție, transparenţă, libertatea de a alege și posibilitatea de dezvoltare, precum și pe recunoașterea meritelor și a excelenței celor care acceptă acest format. Practic Open World e un joc de dezvoltare profesională pentru marketingul afiliat, bazat pe pârghiile psihologice ale gamingului.

 

Ce e diferit în Open World

2Performant are o lungă tradiție în organizarea de astfel de inițiative, iar Open World e consecinţa procesului de învățare prin care am trecut și noi în raport cu aceste competiții. Open World e un amestec rezultat ca urmare a acestui proces de învățare și conţine câte puțin din toate campaniile noastre din trecut. Cu toate astea, are câteva componente care îl fac sa fie unic în domeniu. Una din aceste direcţii specifice e reprezentată de cuantumul premiilor. Open World e competiția cu cele mai mari premii din marketingul afiliat din România, cu premii totale de peste 40.000 de euro. Fiecare record este premiat în bani, iar premiul cel mare e de 15.000 de euro. Un alt atribut specific e că reprezintă prima competiție în care jucătorilor li se cere să se adapteze în funcție de metricile fiecărei curse, să îşi pună probleme și să găsească rezolvări diferite față de modul lor normal de a activa în marketingul digital. E prima experiență de acest fel din marketingul afiliat care are la bază o structură de RPG, unde jucătorul străbate un traseu progresiv ca dificultate și are libertatea de a juca în conformitate cu o strategie personală, adaptată skill-urilor sale. E prima competiție care pune accent pe creșterea profesională a jucatorilor și apoi ca o consecință pe creșterea profitabilității lor,  în raport cu veniturile lor din comisioane, pentru magazinele pe care le promovează și pentru rețeaua în care activează.

 

 

Despre transparență

Una din valorile 2Performant este transparenţa, pentru că noi credem că orice domeniu de activitate capătă credibilitate în exterior și motivare în interior atunci când datele esenţiale pentru aceea activitate sunt accesibile tuturor, similar oricărei discipline sportive de exemplu. Cum ar fi ca o campioană la fotbal să se decidă fără ca rezultatele meciurilor sau statisticile jucătorilor ei sa fie disponibile public? 2Performant face deja de ani buni pași către transparentizarea marketingului afiliat, Affiliate Ranking, topul general al afiliaților din platformă fiind cel mai recent, însă Open World duce acest demers la următorul nivel. În Open World găsim date care nu sunt disponibile nicăieri pentru că noi credem că accesul la aceste informații motivează şi creează o ierarhie naturală care ambiţionează jucătorii să devină mai buni în raport cu ei înșiși în primul rând, dar în acelaşi timp le oferă recunoaşterea publică şi obiectivă a performanțelor lor.

 

Premiile Open World

Am spus că valoarea premiilor din Open World e cea mai mare din marketingul afiliat din România, însă nu am pomenit care e motivul. Un premiu mare reprezintă, dincolo de valoarea sa, o formă de recunoaștere a performanței și a importanţei pe care o au câștigătorii  pentru ecosistemul 2Performant, dar și pentru piața de e-commerce din România, o măsură a competenţei lor în domeniu. Open World e gândit ca un format care să recunoască afiliaţii de top și să încurajeze afiliaţii cu potențialul de a deveni campioni ai afilierii în viitor.  Ne dorim ca prin structura premiilor să încurajăm jucătorii să fie cât mai performanţi, dar şi să îi motivăm să își gândească strategia și experiența în interiorul Open World și în funcție de criteriile de acordare a premiilor.

Structura de acordare a premiilor reflectă această filosofie. Premiul cel mare e de 15.000 de euro și va fi acordat câştigătorului Open World, premiul 2 și premiul 3 în valoare de 6.000 de euro și, respectiv, 4.000 de euro vor definitiva formula de premiere a podiumului. Pe lângă aceste premii există însă şi premii săptămânale, acordate jucătorilor care doboară recorduri în cursele în care sunt înscriși, pornind de la 100 de euro în Warm-up race, cursa entry level și apoi din ce în ce mai mari, în funcție de nivelul de dificultate al curselor, până la 1.000 de euro pentru cei care doboară recorduri în Apex, cursa regină a Open World. Premiile finale vor fi acordate imediat după terminarea acestei ediții de Open World, pe data de 13 decembrie 2021. Aşadar, suntem în plină desfășurare a competiţiei şi nimic nu e încă jucat în top. Așteptăm cu mare interes să vedem cine vor fi marii performeri ai primei ediții de Open World. 

 

Ce spun afiliații

„Open World, din punctul meu de vedere, este cel mai complex şi cel mai reuşit concurs din afilierea din România. E de departe cel mai bine gândit, cu premii foarte atractive. E un concurs la care trebuie să te înscrii dacă faci parte din afiliere. Nu e ca şi cum dacă te înscrii sau nu, e normal să te înscrii”, a spus Gabriel Nica, afiliat 2Performant, în cadrul emisiunii Open Chronicles.   

„E un proiect senzaţional. Nu se compară cu celelalte pe care le-am avut în afiliere. Povestea e foarte frumoasă şi sper că va continua şi în anii următori. Îmi place sistemul, îmi place că poţi să îţi faci o strategie, că poţi să câştigi premii chiar dacă nu câştigi la finalul competiţiei, câştigând curse intermediare”, a declarat Cătălin Radu pentru Open Chronicles.

„Ceea ce m-a atras şi ceea ce mi-a plăcut la Open World e faptul că se oferă transparenţă. Sunt nişte cifre wow în primul rând. În al doilea rând, sunt cifre pe care în urmă cu câţiva ani nimeni nu visa că o să le ofere atâţia afiliaţi. Te motivează când vezi ce fac şi ceilalţi. Acum, prin Open World, cred că vor fi şi mai mulţi afiliaţi care se vor motiva şi vor vedea că sunt atâţia oameni care pot să aibă succes în afiliere”, a adăugat Dragoș Bunea pentru Open Chronicles. 

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat, cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi. Prin această platformă business-urile, în special magazinele online, pot colabora cu parteneri afiliați, zeci sau sute de specialiști în digital, care generează vânzări pentru aceste branduri și primesc comisioane, într-un model bazat pe transparență și performanță.

2Performant este liderul pieței de marketing afiliat din România și prima companie de tech listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P) cu focus 100% pe dezvoltarea produsului propriu.

Compania are o activitate de 13 ani și a investit până acum peste 1 milion de euro în propria tehnologie. Este activă din 2011 pe piața din Bulgaria, iar în prezent derulează integrări cu importanți parteneri din eCommerce-ul global. 2Performant a intermediat până acum vânzări în valoare de peste 293 de milioane de euro + TVA, prin mai mult de 487 de milioane de clickuri, pentru 800 de jucători din eCommerce din România și din regiune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related