Ghica Popa: Am încercat să traduc munca și încăpățânarea FRUFRU de a folosi doar produse sănătoase într-o luptă dintre bine și rău, dintre healthy food și bazaconii

Ghica Popa: Am încercat să traduc munca și încăpățânarea FRUFRU de a folosi doar produse sănătoase într-o luptă dintre bine și rău, dintre healthy food și bazaconii

Asta e natura umană, mereu duală, forțată să aleagă în fiecare zi: între distracție și responsabilitate, ciocolată și broccoli, Netflix sau mers la sală. Pe principiul ”dacă e bun sigur îngrașă sau e ilegal”, a avea grijă de sănătate și a duce un stil de viață echilibrat pare o probă de reziliență. Dar nu trebuie să fie așa. Și acesta e mesajul cu care a apărut brand-ul FRUFRU în viața noastră: mâncarea sănătoasă poate fi bună, aromată, gustoasă. Produsele lor au făcut pasul de la ”trebuie să mâncăm sănătos” la ”am poftă de ceva bun de la FRUFRU”. Iar colaborarea recentă a brand-ului cu artistul Ghica Popa vine să întărească această filosofie. Ilustrațiile realizate de Ghica Popa pot fi văzute pe mașinile FRUFRU și arată că lupta dintre bine și rău, dintre healthy food și bazaconii poate fi câștigată ușor. 

 Cea mai grea parte? Poate transpunerea în desen, în stilul meu pătrațos și robotic, a eroilor: fructele și legumele. Am încercat să elimin orice element ar părea nenatural, păstrând, în același timp, stilul meu de desen – dar făcând o distincție clară între cele două “tabere”, healthy food și bazaconiile, povestește Ghica Popa.

Ghica Popa este artist și ilustrator și a colaborat cu unele dintre cele mai mari mărci din lume și cu clienți din toată lumea, printre care Nike, Gucci, Puma, Casio G-shock, DC Shoes, Ray-Ban, Burn Energy Drink, Unicredit, Bic, Yahoo, Pepsi și Samsung. Ghica are un stil unic, ușor de recunoscut, inspirat de dragostea lui pentru mașini de epocă futuriste, filme științifico-fantastice sau decoruri Lego. Lucrările sale creează împreună o lume întreagă, cu personaje stranii, la intersecția dintre cubism, suprarealism și artă pop.

Vorbim în interviul de mai jos despre cum a decurs această colaborare creativă, care au fost etapele procesului de creație și care sunt cele mai importante elemente de care a ținut cont Ghica Popa în ilustrațiile realizate pentru FRUFRU.

 

Colaborarea cu FRUFRU

A început în februarie 2020, ei mi-au cerut inițial doar un KV “fără bazaconii”, care să fie folosit pe tricouri/ merchandise. Lucrând la el, ne-am dat seama că ar fi mai multe povești de spus și dezvoltat aici, legate de strădania lor de a ține chestiile nesănătoase (bazaconiile) departe de produsele FRUFRU.

Ne-am placut reciproc și totul a mers foarte smooth, încă de la început. A fost tare că încă de la acest prim proiect, nu am fost un simplu “executant” al unor desene sau a unei viziuni: am fost implicat în găsirea conceptului și apoi în declinarea lui în următoarele campanii.

 

Provocarea 

A fost o provocare, într-adevăr, tocmai pentru că nu aveam proiecte anterioare în zona de healthy food. Mi-a plăcut challenge-ul ăsta. Țin să am o selecție strictă a brandurilor colaboratoare, iar cu FRUFRU a fost simplu – îmi plăceau oricum produsele lor dinainte, și mi-a plăcut mult și de ei – iar lucratul propriu-zis mi-a arătat că am fost inspirat să accept acest proiect.

 

Relația ta cu brand-ul

Cum spuneam, eram fan FRUFRU dinainte să lucrăm împreună – a fost așadar o situație ideală. Am devenit și mai fan acum, când știu și mai multe lucruri din “bucătăria lor”, despre strădania, pasiunea și atenția pe care o pun în fiecare produs. Iar în proiecte, deja sunt implicat și în viziune, idei si concept, nu fac doar o simplă ilustrație.

A fost foarte important că am fost pe aceeași lungime de undă, încă de la început. În plus, au avut multă încredere în mine și în cum văd lucrurile – țin sa le mulțumesc și pe această cale.

 

Un proiect cu mai multe episoade

Un challenge și un proiect frumos care s-a transformat într-un parteneriat deosebit, de lungă durată.

Și un motiv de mândrie. M-am bucurat și pentru că a fost un proiect mare, cu mai multe “episoade” pe parcursul ultimilor doi ani, venit de la un brand românesc. Am rareori ocazia să lucrez proiecte mari cu branduri de la noi, în general astfel de cereri venind din afara țării.

 

O luptă în care câștigă binele

Provocările au venit încă de la începutul proiectului, când a trebuit să găsesc acel KV și un concept - de care povesteam la început. Am încercat să traduc munca și încăpățânarea FRUFRU de a folosi doar produse sănătoase într-o luptă dintre bine și rău, dintre healthy food și bazaconii. Iar healthy food câștigă, ținând la distanță bazaconiile de produsele FRUFRU.

Primul vizual a fost exact transpunerea acestui gând într-o imagine: Legumele și fructele FRUFRU care urmăresc și prind niște bazaconii, niște monștri care reprezintă toate prostiile și lucrurile nesănătoase care pot intra într-un produs din categoria food, dar care nu sunt o opțiune pentru produsele FRUFRU .

Cea mai grea parte? Poate transpunerea în desen, în stilul meu pătrațos și robotic, a eroilor: fructele și legumele. Am încercat să elimin orice element ar părea nenatural, păstrând, în același timp, stilul meu de desen – dar făcând o distincție clară între cele două “tabere”, healthy food și bazaconiile.

Cea mai interesantă parte? Cred că atunci când o dată aflați în fața primului vizual, ne-am dat seama cu toții că avem de-a face cu un gând puternic și cu un concept generos, nu cu o simplă execuție punctuală. Apoi, interesant a fost să și aplicăm acest concept în diverse medii, dubele FRUFRU fiind doar unul dintre ele.

 

Inspirația

Am combinat elemente din stilul meu vizual cu filosofia lor, cu modul lor de a face lucrurile.

Inspirația a venit chiar de la produse, din vizitele mele în locațiile FRUFRU, din faptul că deja eram fanul lor. Așa că am intuit repede care ar fi conceptul potrivit și modalitatea de a-l transpune în desen. 


Vizual dezvoltat de Fennec Studio pornind de la ilustrațiile create de Ghica Popa

 

Punctul de pornire

FRUFRU Healthy food – fără bazaconii. Și o viziune comună pe care am descoperit repede că o împărtășim, despre cum ar trebui făcute lucrurile bune, în general.

 

Procesul de creație

În mare, cele clasice în orice campanie: brainstorming, o selecție a ideilor, primele schițe, apoi trimiterea unui desen mai avansat și aprobarea lui și a conceptului. Am simțit mult sprijin și încredere din partea lor, încă de la început, în felul în care am văzut lucrurile. A fost distractiv să alegem împreună personajele erou sau să ne sfătuim despre cât de fioroși (sau nu) ar trebui să arate monștrii-bazaconii.

 

Elemente de care ai ținut cont în mod special

Am încercat să fac o distincție clară între cele doua lumi: cea a healthy food-ului și cea a bazaconiilor, și prin culori și prin stilul desenului. Apoi, am îmbinat umorul meu cu cel al brandul-ui, iar rezultatul a fost natural, având stiluri și filosofii asemănătoare. Și eu încerc să țin bazaconiile departe de proiectele mele.  

 

Produsele tale preferate 

Îmi plac mult noile sucuri FRUFRU și cele Urban Money, supa de dovlecei și cea cu morcov & ghimbir, pastas salads, spreads, nuts bar-urile și multe altele.

 

Proiecte viitoare cu FRUFRU

Deocamdată nu pot spune mai multe, dar următoarea colaborare e work in progress și vă pot confirma că s-a îndreptat în direcția dorită.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related