2Performant și CashClub – cum să profiți de cashback în promoțiile de iarnă

2Performant și CashClub – cum să profiți de cashback în promoțiile de iarnă

Nici nu a trecut bine Black Friday, că magazinele au și dat startul campaniilor de iarnă. Tendința de extindere a perioadelor de promoții este tot mai vizibilă în ultimii ani în e-commerce, astfel că lunile noiembrie și decembrie par a fi destinate shoppingului de oferte. Printre numeroasele avantaje pe care le oferă comerțul electronic, există și opțiunea de cashback de care cumpărătorii pot profita la maximum. Cu alte cuvinte, o soluție prin care aceștia sunt recompensați pentru achizițiile realizate la magazinele partenere, o formă de stimulent oferită cumpărătorilor, prin care aceștia primesc o rambursare în anumite procente după efectuarea achiziției. Alex Foaie, fondator al CashClub, o platformă de „smart shopping”, și afiliat în platforma 2Performant.com, vorbește despre beneficiile acestui serviciu atât pentru clienți, cât și pentru magazine.

Alex face parte din noua generație de antreprenori digitali care își folosesc abilitățile din marketingul online pentru a genera performanță atât pentru ei, cât și pentru magazinele online cu care colaborează și pentru cumpărători.

„Firma care administrează platforma CashClub a fost înființată în urmă cu trei ani, după aproape un an am lansat un MVP, iar anul trecut am lansat suita integrală de obținere a cashback-ului: aplicație web, aplicație de mobil pentru Android și iOS și extensie de browser. Poate cea mai mare provocare este validarea dată de piață și frecvența de utilizare a platformei. Când ești extrem de concentrat pe un obiectiv este posibil să îți construiești așteptări ușor nealiniate cu comportamentul uzual al comunității. În prezent avem peste 20.000 de membri în comunitate și o creștere constantă. Noi nu îi numim utilizatori deoarece ni se pare impersonal, dar și pentru că ajungem să avem interacțiuni 1:1 cu recomandări de economisire personalizate și sfaturi. Astfel, mulți dintre ei sunt membri în Clubul pe care l-am creat. Avem peste 1.000 de magazine partenere, naționale și internaționale, din toate nișele de e-commerce.”

Cashback în afiliere

De cinci ani, Alex face afiliere cu CashClub în platforma 2Performant.com, liderul pieței de marketing afiliat din România.

„Afilierea prin cashback este o metodă de promovare foarte specifică, deoarece ai o interacțiune permanentă cu membrii comunității, nu este „one time only”. Și noi asta am și vrut, dorim crearea unei relații cu interacțiuni de calitate. Principiul este simplu: îți creezi un cont gratuit sau îți instalezi o aplicație și faci cumpărături online așa cum faci în mod obișnuit când cumperi electrocasnice, haine, cărți, mobilier pentru casă, cadouri, chiar și piese auto și primești între 1% și 30% cashback. Sistemul din spate este bazat pe comisoanele de afiliere oferite de magazine online. Astfel, magazinele online oferă afiliaților – în cazul nostru platforma CashClub – un anumit comision pentru vânzările realizate prin linkul lor de afiliere. O platformă de cashback este de fapt un afiliat care stimulează potențialii clienți ai magazinelor online, oferindu-le acestora un anumit procent înapoi atunci când realizează o achiziție. Astfel reușesc să își fidelizeze un număr mare de clienți care să genereze achiziții. Este un sistem de cointeresare.”

Avantaje pentru magazinele online

Fondatorul CashClub este de părere că o platformă de cashback nu concurează cu alte modalități de promovare aproape deloc.

„Concurența este cu noi înșine, să ne asigurăm că suntem mereu prezenți în decizia de cumpărare a comunității noastre. Însă cele mai mari avantaje ale acestei metode de afiliere este faptul că poți crește un proiect, dezvolta un brand și crea recurență. 

Există o mulțime de abordări tactice și strategice în lucrul cu magazinele online. Pe cât posibil, încercăm să creăm parteneriate care nu doar să reziste în timp, ci să crească în timp. Chiar asta ne propunem, să creștem odată cu partenerii noștri. Am colaborat foarte bine cu toate magazinele și am găsit deschidere de câte ori am venit cu propuneri. Partneriatele cu magazinele online sunt acum și mai strânse, odată cu lansarea secțiunii de vouchere și cupoane, deoarece aici majoritatea discuțiilor se întâmpla 1:1 cu magazinele. Concret, cu ajutorul platformelor de afiliere și al magazinelor partenere am reușit să oferim sisteme de bonusare personalizate către membrii comunității în perioada evenimentelor de shopping, am încheiat colaborări cu coduri de reducere exclusive doar prin platforma CashClub și am realizat campanii oglindă după cele derulate de magazinele partenere în câteva ocazii.

Marketingul afiliat are nenumărate avantaje pentru toate părțile implicate, însă reprezintă în primul rând un marketing al performanței, măsurabil și scalabil. Pentru magazinele aflate în ecosistem, promovarea prin marketing afiliat presupune creșterea vânzărilor, a traficului, a brand awareness-ului și oferă posibilitatea de a măsura performanța. Pentru afiliați, marketingul afiliat poate însemna oportunitate antreprenorială, flexibilitate, provocare continuă de a învăța și un progres financiar.”

Sfaturi pentru cumpărători

Pentru comunitatea CashClub, avantajul este clar și palpabil, în opinia lui Alex: „beneficii directe la orice achiziție, fie că vorbim de utilizarea opțiunii cashback, a cupoanelor și a voucherelor de reducere sau a comparatorului de prețuri.”

Pentru cumpărătorii care sunt interesați să facă în perioada sărbătorilor achiziții online inteligente, Alex are câteva tips&tricks:

„Promoțiile de iarnă sunt practic o continuare a eventimentului de Black Friday. Pentru această perioadă avem cashback mărit la mai multe magazine, comunicări creative dedicate despre promoțiile partenerilor pe toate canalele de comunicare, dar și comunicare personalizată la nivel de membru, în funcție de profilul de shopping al fiecăruia. Un membru obișnuit al platformei economisește în medie 100 lei pentru achizițiile de Crăciun, iar membrii care se ocupă poate de cumpărăturile de cadouri și pentru alții pote ajunge la 500 lei în această lună cu un efort minim, dar sumele variază destul de mult.

Conceptul implementat de noi este cel de „smart shopping” deoarece am dezvoltat și integrat 3 layere de economisire în platformă, astfel că recomandarea noastră pentru comunitate este să urmărească toți pașii exact în cronologia descrisă:

  1. să caute în comparatorul de prețuri produsul pe care îl urmăresc și să vadă care magazin oferă cel mai bun preț.
  2. să caute în secțiunea „Cupoane reducere” dacă magazinul respectiv oferă vreun cod de reducere în această perioadă.
  3. să verifice procentul de cashback la magazinele unde prețul este cel mai avantajos.

Toți acești 3 pași împreună ar trebui să evidențieze foarte clar oricărui membru al comunității la ce magazin partener ar primi cea mai bună valoare.”

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. În 2011 a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).

Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanță și transparență, 2Performant a reușit în acești ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 301 de milioane de euro, prin mai mult de 493 de milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related