Magda Vișoiu (Reveal Marketing Research): „Rapiditatea devine cuvântul-cheie în cercetarea de piață”

Magda Vișoiu (Reveal Marketing Research): „Rapiditatea devine cuvântul-cheie în cercetarea de piață”

Magda Vișoiu subliniază că devin importante viteza și rapiditatea cu care este realizat un studiu, în condițiile în care clientul nu mai are timp să aștepte o luna pentru un raport de cercetare.

Tocmai de aceea, Reveal Marketing Research pune la dispoziția clienților săi un panel online customizat de cercetare cantitativă și calitativă, care strânge la un loc consumatori selectați dintre cei mai implicati pentru studiile pe care le derulează.

“La Reveal Marketing Research, propunem și această abordare de cercetare care ajută clienții să obțină profunzimea cercetărilor calitative și cantitative, cu beneficiul unui timp de execuție scăzut. Mai mult decât atât, un panel customizat ajută brandurile să fie conectate în mod continuu cu targetul lor. Panelul se adaptează la nevoile și asteptările clienților și consumatorilor într-o lume tot mai conectată în mediul online, indiferent de domeniul de activitate.

Fie că vorbim de Retail, FMCG, Energy, Telecom, Pharma, un panel customizat este utilizat pentru o gamă largă de întrebări și proiecte, se pot organiza focus grupuri sau se pot stabili interviuri în profunzime online. De altfel, implementăm cu succes și discuții de tip forum”
Magda Vișoiu

Paneluri customizate în funcție de profilul clientului/brandului și în funcție de nevoi

Un panel early adopters este constuit din persoane care adoptă noi trenduri rapid și sunt la curent cu noutățile. Acest tip de panel este recomandat în studii de testare concepte sau pentru măsurarea interesului pentru produse noi sau inovative.

Brand lovers. Acest tip de panel este format din clienți loiali. Aceștia au o participare emoțională cu brandul și raspund cu drag și implicare în studiile despre brandul pe care îl folosesc. Dau dovadă de onestitate și sunt dispuși să ajute brandurile în testarea unor reclame, produse sau direcții de comunicare oferind feedback relevant.

În panelurile generale sunt recrutate persoane pentru a răspunde la intrebari din domenii variate.

Cel de-al patrulea tip de panel este cel de tip long relationship. Un astfel de panel se intinde pe o durată de mai multe luni de zile, iar în unele cazuri, mai mulți ani. Rolul acestui tip de panel este de a colecta informații despre un target specific pe o perioadă îndelungată, observand astfel schimbări de comportament și de preferințe. 

Tipuri de cercetări care se pot implementa cu ajutorul unui panel customizat

Se pot implementa atat cercetări calitative (focus grupuri și interviuri în profunzime online), cat și cercetări cantitative (sondajele sau chestionare online, care se trimit către membrii panelului, iar ulterior baza cu date colectate este transformată în grafice ușor de parcurs). 

Cați membri poate avea un panel și cum sunt aleși?

Un panel poate avea zeci, sute sau mii de respondenți și sunt selectați astfel încat să fie reprezentativ pentru populația generală sau un anumit target. Poate fi un panel B2B sau B2C, din anumite domenii sau cu anumite profile psiho-socio-demografice. În etapa de recrutare culegem toate informațiile demografice (gen, varstă, venit, profesie, etc), astfel încat, aceștia vor fi filtrați, în cazul în care apare nevoia de a adresa anumite întrebări doar unor segmente.

 _______________________
Magda Visoiu, Client Service & Project Designer Reveal Marketing Research

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related