La pescuit de fraieri. Economia manipulării şi a înşelăciunii - George Akerlof, Robert J. Shiller | Editura Publica, 2016

La pescuit de fraieri. Economia manipulării şi a înşelăciunii - George Akerlof, Robert J. Shiller | Editura Publica, 2016

La pescuit de fraieri (Phishing for Phools) deschide o direcție radical nouă în teoria economică, bazată pe ideea intuitivă că piețele dăruiesc și răpesc în același timp. Akerlof și Shiller dau viață acestei idei prin zeci de povești care arată cum ne afectează phishingul pe toți, în aproape toate domeniile. Ne cheltuim banii până la limită, după care ne facem griji cum să ne plătim facturile în luna următoare. Sistemul financiar își ia avânt, apoi se prăbușește. Suntem ispitiți, mai mult decât ne dăm seama, de publicitate. Sistemul nostru politic este denaturat de bani. Plătim prea mult pentru abonamentul la sala de fitness, pentru mașinile, casele și cardurile noastre de credit. Companiile farmaceutice ne vând cu ingeniozitate medicamente care ne fac prea puțin bine și, câteodată, sunt de-a dreptul periculoase.

La pescuit de fraieri explorează rolul central al manipulării și înșelăciunii în toate aceste domenii și încă multe altele. Prin aceasta, explică un paradox: de ce, într-o perioadă în care o ducem mai bine decât oricând în istorie, prea mulți dintre noi duc o viață de disperare mută. În același timp, cartea relatează istoriile indivizilor care s-au ridicat împotriva scamatoriilor economice – arătând cum pot fi reduse acestea prin mai multă cunoaștere, reformă și reglementare.

"Într-o relatare amuzantă și plină de viață, Akerlof și Shiller arată că, în timp ce urmărirea profitului poate să ducă la produse care ne îmbogățesc viața, poate să ducă și la manipulare și înșelăciune. Multe dintre inovațiile recente au condus la produse care au facilitat păcălirea publicului. Implicațiile sunt complexe și profunde."
Joseph E. Stiglitz, laureat al Premiului Nobel pentru Economie

"Akerlof și Shiller ne oferă un ghid fenomenal printre capcanele pieței libere. Această salvatoare revizuire a teoriei economice explică riscurile inerente de a fi jecmăniți într-o lume a maximizării profitului."
Nancy Folbre, profesor emerit, Universitarea Amherst, Massachussettes

"Această carte pătrunzătoare expune o contradicție fundamentală din sistemul de piață. Consumatorii și decidenții politici să bage de seamă: afacerile dornice de profit sporesc eficiența și încurajează inovația, dar sunt puternic motivate să vă manipuleze și dispun de noi instrumente sofisticate de prelucrare a datelor, care le permit să facă acest lucru în modalități personalizate."
Laura D'Andrea Tyson, Universitatea Berkeley

 

GEORGE A. AKERLOF, este profesor de economie la Școala de Politici Publice din cadrul Universității Georgetown. A devenit celebru datorită articolului „Piaţa de ţepe: incertitudinea calităţii şi mecanismul pieţei”(Cartea de poveşti a unui economist, Publica, 2009) în care identifica problemele majore care puteau afecta piețele caracterizate de informația asimetrică. În 1970, articolul a fost publicat în Quarterly Journal of Economics și i-a adus autorului, în 2001, Premiul Nobel pentru Economie, alături de Michael Spence și Joseph E. Stiglitz. În prezent, articolul scris de Akerlof este una dintre cele mai citate surse din teoria economică modernă.

ROBERT J. SHILLER este profesor de economie la Universitatea Yale și profesor de finanțe la Yale School of Management. A absolvit Universitatea din Michigan în 1967 și a primit titlul de doctor în economie din partea Institute of Technology din Massachussetts, în 1972. A scris nenumărate articole despre piețe financiare, economie comportamentală și macroeconomie, dar și despre opiniile, atitudinile publice și judecățile morale legate de piețele financiare. În 2013, a primit Premiul Nobel pentru Economie alături de Eugene Fama și Lars Peter Hansen.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

  

Info:

Titlul original: Phishing for Phools: The Economics of Manipulation and Deception 
Ediția I 2016, paperback
Traducător: Dan Crăciun
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
424 pagini
ISBN: 978-606-722-104-6

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related