Trebuie să facem diferența între followers – cei care te urmăresc pe o rețea socială – și comunitate. Deși în prezentările de marketing termenii se mai confundă, de fapt ei sunt diferiți și determină câtă influență are cu adevărat o personalitate online.
Un follower poate fi interesat azi și mâine poate să-și ia clickul înapoi, pe când o comunitate e alcătuită din persoane care te caută și interacționează cu tine indiferent de algoritmul rețelei sau de cât de des postezi, spune Irina Markovits, consultant de imagine și creatoarea contului @irina.markovits. Femeile din comunitatea care a crescut în jurul Irinei i-au adus inspirație, au ajutat-o să-și formeze vocea și să creeze conținut relevant, i-au susținut business-ul și i-au dat voturile care au plasat-o în topul premiilor digitale autohtone. Nu în ultimul rând, i-au devenit prietene.


![[De urmărit] Irina Markovits: Găsesc în continuare oaze de frumos, de inspirație, de educație, dincolo de “zgomotul” din feed](https://media.iqads.ro/2022/09/irina-m-rawyou-2-irina-marko-cover-850.jpg?v=202209281000)




















