TikTok vs Reels: care este cel mai performant tip de conținut în 2022?

TikTok vs Reels: care este cel mai performant tip de conținut în 2022?

În 2022, dinamismul pieței de social media are un impact resimțit din ce în ce mai puternic de către brandurile care și-au canalizat o parte semnificativă a bugetului și atenției către promovarea digitală.

Cu TikTok într-o continuă expansiune, alături de alte noi aplicații care încep să capteze treptat interesul utilizatorilor de social media - precum aplicația Be Real în momentul de față - nevoia de noutate și adaptare la trenduri este mai pregnantă ca niciodată.

Deși în România TikTok nu este încă o platformă cheie pentru inițiative de marketing,  impactul și performanța acestuia sunt cu atât mai interesante de analizat cu cât pot indica tendințe aplicabile și în cazul conținutul de tip Reels lansat de Instagram - care la momentul actual încă este una dintre platformele dominante pe piața locală.

Venind cu o perspectivă bazată pe date, echipa Socialinsider a demonstrat prin intermediul unui studiu lansat în exclusivitate la Webstock 2022 din ce puncte de vedere TikTok depășește în prezent performanța conținutului de tip Instagram Reels.

În comparație cu Instagram Reels, engagement-ul pe TikTok se situează la valori de aproximativ șase ori mai mari

Atât la nivel global, cât și la nivel local, TikTok este o platformă utilizată preponderent de către consumatorii de social media aparținând noilor generații, cea mai mare bază de utilizatori fiind cei încadrați în generația Z.

Cu toate acestea TikTok începe treptat să își lărgească orizonturile și să încorporeze un public din ce în ce mai variat, depășind ușor-ușor granițele segmentului generației Z.

Pentru piața din România, un fapt surprinzător dezvăluit de date a fost creșterea masivă a popularității TikTok-ului, care la momentul de față a surclasat Instagram din perspectiva numărului de utilizatori.

Fiind platforma de social media cu cea mai mare creștere înregistrată până în prezent, este evident că interesul și atracția pentru TikTok se datorează pe de o parte dorinței de a fi în pas cu trendurile, dar și a experienței noi și intrigante pe care aceasta o aduce.

Dincolo de gradul de experiment, mulți consumatori de social media sunt activi pe TikTok datorită valorii atribuite platformei, care se poate analiza în corelație cu engagement-ul înregistrat.

Ce este interesant este faptul că Instagram Reels viează același tip de conținut ca TikTok, dar din perspectiva engagement-ului rezultatele obținute sunt cu mult diferite.

Unul dintre motivele care ar putea explica această diferență simțitoare de engagement dintre cele două platforme concurente ar putea fi autenticitatea conținutului abordat pe TikTok vs Reels, care, de cele mai multe ori este mult mai umanizat pe TikTok.

Întrucât comentariile reprezintă poate cea mai importantă componentă a engagement-ului, datorită faptului că presupun un grad mai mare de implicare afectivă manifestată de utlizatorii de social media, acestea pot fi privite drept un KPI suficient de relevant pentru a fi analizat de sine stătător.

Astfel, pornind la drum și analizând rata conversațională de pe ambele platforme, echipa Socialinsider a descoperit că TikTok înregistrează cu 44% mai multe comentarii față de Instagram Reels.

Un alt motiv care ar putea sta la baza diferențelelor semnificative de engagement dintre TikTok și Instagram Reels poate fi și frecvența utilizării celor două platforme pentru promovarea conținutul gândit.

Întrucât, după cum au indicate datele, pe TikTok  se postează de două ori mai mult conținut decât pe Instagram Reels, pare perfect logic ca acest comportament să determine un nivel de activitate și interacțiune mai mare în cadrul platformei care este utilizată mai intens.

Fără doar și poate, mai mult conținut creează mai multe oportunități de a stârni interesul utilizatorilor platformelor și de a declanșa discuții pe subiecte cât mai variate.

PS: acest studiu s-a bazat de date de engagement calculate prin raportul la numărul de followeri deoarece aceasta este metoda clasică prin care Instagram își calculează engagement-ul. Deși TikTok se raportează la numărul de views pentru calcularea acestui KPI, pentru a avea piloni asemănători de comparație s-a decis adoptarea primei metode menționate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related