#CompetițIAA12, Merge old and new and forge their world, și-a desemnat câștigătorii

#CompetițIAA12, Merge old and new and forge their world, și-a desemnat câștigătorii

Magia în MarCom se întâmplă atunci când îmbini cunoștințele cu inventivitatea și vechiul cu noutatea. IAA Young Professionals România a premiat marți, pe 13 decembrie, curajul concurenților din CompetițIAA12 de a face lucrurile diferit și de a se inspira din trecut pentru a da o nouă formă prezentului. Ideile au fost pe măsura așteptărilor, iar rezultatul, dincolo de granițele imaginației.

„Suntem foarte bucuroși să încheiem o nouă ediție de CompetițIAA cu succes și o mulțime de idei creative. Am văzut și anul acesta un interes crescut pentru concursul nostru cu tradiție, care a strâns o mulțime de tineri curioși, cu idei inovative și îndrăznețe. Ne place să vedem cum an de an, jurizarea devine tot mai grea, datorită conceptelor finale care ajung în etapa de pitch-uri. Acest lucru ne arată că participanții sunt pasionați de domeniul MarCom și își doresc să iasă în evidență printr-o gândire fresh, o imaginație fără limite, dar și un fir narativ strategic în spate. Vă așteptăm cu drag și anul viitor, în număr cât mai mare!”, a declarat Sabrina Dobrescu, Președinte IAA Young Professionals România.

Participanții acestei ediții au acceptat cu entuziasm provocarea, și-au pregătit pixurile și au lucrat ca o adevărată agenție, pentru a da formă ideii câștigătoare CompetițIAA12. Ediția s-a desfășurat în format digital, pentru a oferi posibilitatea cât mai multor pasionați de marketing și comunicare să se bucure de această experiență.

Rezolvarea brief-urilor lansate de companii de renume din România nu a fost ușoară, însă ideile fresh, creativitatea și munca în echipă au adus 2 dintre echipele participante către premiul în valoare de 500€.

„CompetițIAA 12 a reprezentat o provocare într-o nouă eră a tehnologiei, atât pentru viitori profesioniști din domeniu, cât și pentru brand-uri și echipa din spate. Am străbătut împreună cu participanții un drum presărat de workshops interactive și utile, care să îi ajute să își pună ideile într-o lumina cât mai strălucitoare, am depășit emoțiile pitch-urilor și am încheiat cu campanii fresh, gata să depășească barierele neconvenționalului. A fost o experiență challenging, din care fiecare a ieșit învingător și mai bogat în cunoștințe, bune de pus în practica în orice moment., a declarat Figan Memet, Project Manager CompetițIAA 12.

Ediția aceasta, concurenții și-au pus la contribuție cunoștințele acumulate de-a lungul timpului, priceperea și inventivitatea, identificând astfel noi rezolvări pentru problemele lansate de brandurile participante. Brief-urile ediției cu numărul 12 a CompetițIAA au fost oferite de companiile BCR și Tazz, iar în urma pitch-urilor susținute de către echipe, reprezentanții celor două branduri au desemnat și premiat cele mai bune soluții.

Câștigătorii marelui trofeu sunt:

1. Echipa The Go-Getters (brief BCR) formată din: Ștefania-Maria Pachițanu, Ioana Stănică-Marinescu, Toma Anastasiu. 
2. Echipa Lamb Design+ (brief Tazz) formată din: Ana-Maria Dumitru, Maria-Felicia Hodor, Andreea-Elena Ilie, Robert-Daniel Mitroi.

Topul echipelor câștigătoare:

„Încă de când am aflat de CompetițIAA 12, am fost entuziasmați de idee, fiind convinși că este o oportunitate ce nu trebuie ratată. Desigur, la început ne-am confruntat cu sentimente de teamă și incertitudine, deoarece în acest domeniu noi nu aveam o experiență anterioară, iar participarea la această competiție a reprezentat pentru noi debutul în lumea publicității, fiind prima de acest gen.

În ceea ce privește procesul creator al strategiei noastre, putem spune că fiecare moment a avut frumusețea lui, de la orele petrecute în spatele telefonului pentru a aduna cât mai multe informații utile studiului nostru de caz, până la nopțile târzii în care dezbăteam idei și potențiale strategii ce aveau să rezolve problema adusă în discuție de către client. Fiind pasionați de marketing și advertising, noi am încercat să venim cu un approach cât mai fresh și inovator, care să se muleze pe nevoile actuale ale societății, dar care să și fie fiabil.

Iar cum fiecare experiență vine cu părțile ei bune, dar și cu cele mai puțin bune, putem spune că și nouă ne-au apărut în cale diverse provocări. Una dintre acestea a fost gestionarea unei crize de timp, deoarece imediat cum ne-am înscris în CompetițIAA 12, am mai spus DA  încă unei oportunități, de data aceasta care făcea parte din lumea digital marketing-ului. Astfel, noi am luat parte simultan, timp de 3 săptămâni, la 2 competiții diferite, care " întâmplător " au avut finala în aceeași zi, la o diferență de doar 2 ore. Ironic, deși aveam dubii legat de rezultatul ambelor competiții, tocmai din cauza acestei presiuni din partea timpului, am reușit să le câștigăm pe ambele.

Pre-pitch-ul a reprezentat pentru noi un moment cheie în evoluția și definirea ideilor noastre finale, pentru că ne-a ajutat să ne obișnuim cu atmosfera unei prezentări, simulând pitch-ul. Voluntarele YP, care au coordonat întreaga competiție ne-au oferit suport și îndrumare ori de câte ori au putut, dându-ne și un feedback valoros și constructiv la pre-pitch. Totodată, trainingurile oferite de diverși specialiști în domeniu, au fost deosebit de folositoare, livrând o cantitate semnificativă de informație, într-un timp limitat.

Momentul decisiv al competiției, marele pitch a fost șansa noastră de a  " da o voce "  ideilor noastre și deși a fost un moment copleșitor, din pricina emoțiilor, ne-a făcut să realizăm cât de pasionați suntem de acest domeniu și cât de mult ne dorim să facem o carieră din asta. Cu siguranță, în clipa în care am aflat că echipa noastră este câștigătoarea competiției, pentru clientul BCR, am simțit că eforturile noastre au dat roade și deși am avut competitori cu experiență în domeniu, prin câștigarea acestei ediții a competiției am reușit să demonstrăm că atât timp cât ai o viziune, o motivație și ești dispus să muncești pentru a-ți transforma visul în realitate, nimic nu îți poate sta în cale.

Dacă am putea da, în calitate de câștigători, un sfat celor care se află în poziția în care ne-am aflat și noi, la început de drum, acesta ar fi : Fix atunci când lucrurile par a fi cel mai complicate și greu de deslușit, este esențial să nu abandonezi, ci din contră, să îți folosești potențialul la maxim și să dai tot ce e mai bun din tine, pentru că la finalul zilei nu ai nimic de pierdut, doar de câștigat!”, au declarat membrii echipei The Go-Getters, echipă desemnată câștigătoare de reprezentanții BCR.

Tinerii curioși să-și testeze abilitățile creative au răspuns îndemnului „Merge old and new and forge their world” și s-au înscris încă din prima zi a lunii noiembrie. Din cele 20 echipe înscrise, 15 au fost selectate pentru a intra în concurs. Cele trei săptămâni puse la dispoziție pentru rezolvarea brief-urilor au fost pline de provocări și entuziasm, participanții demonstrând că au ingeniozitatea, curajul, determinarea și cunoștințele necesare pentru a deveni profesioniști în domeniul MarCom. Echipa IAA YP le-a fost alături și i-a sprijinit încă din prima zi a competiției, dar și în cadrul sesiunilor de pre-pitch și în ziua marilor pitch-uri. Feedbackul oferit le-a fost util pentru definitivarea ideilor și pentru susținerea acestora în fața reprezentanților juriului.

De asemenea, pentru ca tinerii să își structureze campania cât mai eficient membrii YP au organizat pentru ei cinci workshopuri. Andrei Lăscuț, Bianca Mănescu, Radu Saizu și Mădălin Nițiș au ajutat concurenții să descopere secretele din spatele strategiei de marketing, au aflat mai multe despre o comunicare de brand eficientă, au exersat pitch-ul perfect folosind tehnici de public speakimg și au văzut aplicat cum arată o campanie integrată de brand. Rând pe rând, specialiști în domeniu au petrecut digital câteva ore cu echipele avide de sfaturi și de insight-uri menite ajute să câștige provocarea CompetițIAA 12. Pe lângă răspunsuri punctuale și exemple actuale, echipele au primit și sfaturi menite să îi ajute să își atingă potențialul maxim chiar și dincolo de experiența lor în cadrul CompetițIAA.

”Suntem mândrii să facem parte din această ediție de CompetițIAA, deoarece pentru membrii echipei, participarea noastră este o revenire în forță în concurs. Experiența din anul precedent și efortul de echipă ne-a asigurat o navigare plăcută prin etapele concursului, reușind astfel să oferim o soluție îndrăzneață pentru clienții noștri. Unul dintre cei mai importanți factori ai succesului nostru de anul acesta a fost colaborarea și dorința de a da ce e mai bun cu idei trăznite sau curajoase, care au conturat Campania Friendzz List.

Pentru Lamb Design+, provocările ne oferă oportunitatea perfectă pentru a ne remarca în cele mai ,,năzdrăvane’’ moduri, iar CompetițIAA nu este o excepție. Mulțumim mult echipei Tazz pentru acest brief care ne-a antrenat creativitatea și încurajăm cât mai multe echipe să participe în edițiile viitoare, deoarece este o ocazie perfectă pentru tinerii industriei să își provoace atât cunoștințele, cât și creativitatea. Tricotați idei cât mai crețe!”, au declarat membrii echipei Lamb Design+, echipă desemnată câștigătoare de reprezentanții Tazz.

Pitch-urile susținute pe 6 și 9 decembrie au primit feedback din partea juraților, iar efortul depus pe tot parcursul competiției a fost răsplătit cu o gală specială, digitală, de acordare a premiilor.

Sfârșitul anului este aproape, dar nu și sfârșitul creativității concurenților care ne uimesc an de an cu ideile și perspectivele noi. CompetițIAA cu numărul 13 va fi cu siguranță norocoasă și de abia așteptăm să pregătim noi provocări care să aducă împreună tinerii pasionați de MarCom, într-un concurs real și distractiv, unde învățăm și ne bucurăm împreună de tot ceea ce ne oferă această experiență. Urmăriți-ne în social media pentru a nu rata proiectele pe care le pregătim.

IAA Young Professionals România este un program al International Advertising Association ce reuneşte tineri profesionişti sau studenţi în ultimii ani de studiu universitar, atraşi de pasiunea comună pentru domeniul marketingului şi al comunicării. La nivel internațional, asociația are peste 4000 de membri din  33 de țări: Australia, Austria, Bahrain, Bangladesh, China, Coreea de Sud, Danemarca, Egipt, Elveția, Emiratele Arabe Unite, Ghana, Hong Kong SAR (China), India, Iran, Italia, Japonia, Kuweit, Liban, Macau SAR (China), Malaysia, Nepal, Nigeria, Pakistan, Polonia, România, Regatul Țărilor de Jos, Rusia, Serbia, Sri Lanka, SUA, Taipeiul Chinez (Taiwan), Ungaria, U.K.

Cele mai importante proiecte dezvoltate de IAA Young Professionals România sunt: CompetiţIAA (concurs de marketing și comunicare), Serile YP (dezbateri şi workshop-uri), GalerIAA (evenimente dedicate pasiunilor creative) și Civic Vox (soluții de marketing pentru ONG-uri).

IAA YP România este câștigătoarea IAA YP Chapter Excellence Compass Award în 2016, 2018 și 2020, find desemnată ca cea mai activă și creativă filială YP din lume.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related