In urma cu 6 ani, Ioana Marzac-Sigarteu adera la IAA Young Professionals Romania (IAA YP Romania). Tocmai schimbase jobul din Cluj-Napoca cu unul in Bucuresti, dupa ce isi incheiase studiile. Recent, Ioana a primit rolul de vicepresedinte regional IAA Young Professionals pentru zona Europa de Est, insa pana sa ajunga in aceasta pozitie, vreme de 3 ani, ea a coordonat chapter-ul local IAA Young Professionals Romania.
In 2016, IAA Young Professionals Romania a fost desemnata cea mai buna filiala YP din lume, iar in ultimii 3 ani, Ioana si echipa se pot lauda cu gandirea si implementarea unor proiecte de tipul Serilor Young Professionals (serie de evenimente tematice dedicata debate-urilor si schimbului de know-how in industrie) si CompetitiAA (competitie cu structura unei simulari de pitch pentru diversi clienti), toate dedicate tinerilor profesionisti si studentilor pasionati de marketing si comunicare.
Alaturi de organizatia din Romania au fost, de-a lungul vremii, branduri si companii precum BCR, Groupama, Ursus, Bergenbier, FRF, Untold, Visa, Banca Transilvania, P&G, Skyes, Ernst & Youn, La Fantana, MediaFax sau Leo Burnett.
In noul rol, Ioana isi propune, printre altele, o actiune caritabila cu ocazia sarbatorilor de iarna, "la care sa putem participa toti membrii YP din lume".
IAA Young Professionals Romania
Am aderat la asociatie acum 6 ani si jumatate. Ma mutasem cu jobul din Cluj-Napoca, unde terminasem si studiile, si am simtit nevoia sa ma reconectez la oamenii din industrie, persoane cu pasiune pentru marketing si comunicare, ambitioase, care doresc sa invete si care sa se afle in cautarea acelorasi raspunsuri in ceea ce priveste cariera.
Imi lipsea fostul anturaj, in care aveam pe cine sa intreb daca erau lucruri pe care nu le stiam, puteam sa cer recomandari si impartaseam diverse informatii. Aflasem de IAA Young Professionals de pe vremea cand eram inca in Cluj si asa am luat decizia sa ma alatur si eu. Ma bucur ca am facut-o, am gasit tot ce cautasem, am invatat enorm si mi-am castigat si printre cei mai buni prieteni.
Presedintele IAA YP Romania: 3 ani
Candidasem la pozitia de Presedinte deoarece doream sa contribui la dezvoltarea comunitatii YP, dar si pentru ca stiam ca putem face chiar si mai multe, alaturi de echipa de conducere.
Cei 3 ani de mandat au fost plini de satisfactii personale si profesionale: am desfasurat zeci de proiecte, am avut mii de participanti la evenimentele noastre, am recrutat oameni noi in asociatie, dar am si recomandat multi membri pentru diferite oportunitati profesionale, am invatat ce presupune sa fii un lider, am cunoscut foarte multe persoane interesante, am imbinat distractia cu networkingul profesional si multe altele.
Chiar si jobul actual la Samsung a venit tot prin asociatie, afland de pozitie de la un membru care mi-a cerut recomandari :)
In 2015 am primit premiul de IAA Young Leader la nivel global, care recunoaste contributia tinerilor profesionisti in piata in care activeaza, iar anul trecut IAA Young Professionals Romania a fost desemnata cea mai buna filiala YP din lume, distinctie de care sunt in mod deosebit mandra si care a incununat perioada de mandat pe care am detinut-o.
Cele mai importante proiecte
Cred ca dintre proiectele coordonate as putea aminti 2: Serile Young Professionals si CompetitiAA.
Seria de evenimente Seara YP este gandita pentru a incuraja dezbaterile, transferul de know-how si urmarirea trendurilor din marcomm. In ultimii 3 ani am organizat aproape 20 de astfel de seri tematice, cu invitati speciali si nume mari din industria de marketing si comunicare.
Am abordat teme diverse precum marketingul sportiv sau pentru copii, brandurile romanesti, turism, frumusete sau deja traditionalul eveniment de la inceputul anului dedicat trendurilor din industrie.
CompetitIAA, proiect ajuns anul acesta la a saptea editie, a inceput in anul 2010, iar in total a adunat peste 700 de participanti si 75 de echipe finaliste.
Proiectul isi propune ca in fiecare editie sa ofere studentilor pasionati de marketing si de comunicare sansa unei experiente practice prin simularea unui pitch pentru clienti importanti. Pentru prima data, editia de anul trecut s-a desfasurat atat in Bucuresti, cat si in Cluj, cei 7 clienti alaturandu-se partenerilor CompetitIAA.
De-a lungul timpului i-am avut alaturi pe BCR, Groupama, Ursus, Bergenbier, FRF, Untold, Visa, Banca Transilvania, P&G, Skyes, Ernst & Youn, La Fantana, MediaFax, Leo Burnett, etc, deci branduri puternice si atractive pentru aspirantii la o cariera in domeniu.
Ce ocazie mai buna pentru cei aflati la inceput de drum sa ia parte la un proces real de pitching, sa invete de la profesionist si sa impresioneze un client adevarat cu propunerile lor?
Orizonturile IAA YP Romania
Obiectivul IAA Young Professionals Romania este de a crea si dezvolta o comunitate dinamica si puternica de tineri profesionisti in marcomm, prin proiecte si initiative variate, realizate intr-un mod sustenabil.
Se promoveaza beneficiile industriei, prin sharing constant de idei si bune practici in scop de educatie, prin dezvoltarea unui knowledge base solid, dar si prin crearea unei retele stranse in scop de networking.
IAA YP va continua proiectele devenite deja traditie pentru tinerii din industria de marcomm (CompetitIAA – concurs de marketing si comunicare; Serile YP- dezbatere si workshopuri; GalerIAA – evenimente dedicate pasiunilor creative; etc.), iar noile arii de dezvoltare ale IAA YP vor avea ca obiectiv cresterea, in mod sustinut, a membrilor din asociatie si explorarea beneficiilor componentei internationale.
Un prim pas in acest sens este sustinerea Conferintei Globale IAA, ce va avea loc pe 24-25 Octombrie in Bucuresti.
Rolul de VP Regional IAA Young Professionals pe Europa de Est
IAA Young Professionals a devenit un adevarat formator de talente pentru tinerii pasionati de comunicare si marketing, oferind posibilitati diverse de educare si perfectionare pentru membrii sai, dar si oportunitatea de a realiza proiecte indraznete, cu rezultate notabile la nivel de industrie.
Dupa 3 ani de mandat, in care am reusit sa devenim cea mai de succes filiala YP la nivel global, a venit momentul sa predau stafeta si ma bucur ca pot lasa conducerea chapter-ului pe maini bune, Iulia Niculae (actuala Presedinte IAA YP Romania) si echipa ei demonstrandu-si deja potentialul, viziunea si abilitatile de leadership.
Oportunitatea unei pozitii regionale s-a potrivit cu planurile mele de crestere, de aceea, cand mi s-a propus sa candidez, nu am ezitat prea mult. Este prima data cand se infiinteaza pozitii regionale la nivel de YP, dupa modelul deja existent la nivelul IAA.
Suntem 5 Vicepresedinti regionali, din toate colturile lumii: SUA (pentru continentul american), EAU (pentru Africa & Middle East), India (Asia & Pacific), Uk (Europa de Vest), Romania (Europa de Est).
Fiind o initiativa noua, procesul de selectie a fost pe baza de candidaturi si recomandari din partea seniorilor IAA, urmand ca noile mandate ulterioare sa fie stabilite prin vot.
In noul rol, sunt responsabila de crearea unei strategii globale ale asociatiei, sa pun bazele unui cadru de sharing de informatii si de scalare si amplificare ale proiectelor locale din filialele din Europa de Est.
Pe scurt, sa vedem cum putem sa ne cunoastem, sa preluam si distribuim noutati si bune practici intre chaptere, sa deschidem filiale noi in tarile unde YP nu exista si sa consolidam reteaua de tineri profesionisti la nivel regional.
Pentru mine, asociatia este locul unde m-am dezvoltat profesional, dar si personal. Doresc sa contribui si mai departe la intarirea brandului IAA Young Professionals la nivelul regiunii si sa sustin dezvoltarea unei comunitati sanatoase de tineri profesionisti in marcomm.
Pe termen scurt, inca imi clarific rolul si responsabilitatile si iau legatura cu colegii din subsidiare pentru a intelege specificul pietelor si nevoile membrilor. Pe termen mediu, sper sa ducem proiectele de succes din Romania si in tarile invecinate si sa initiem primele proiecte bazate pe sharing de experienta intre filiale.
Raporturile dintre IAA YP Romania si IAA YP Europe
In acest moment colaborarea este foarte stransa, asa cum era de asteptat, fiind vorba de membri locali. Lucrez indeaproape cu echipa din Romania, pe care stiu ca ma pot baza pentru initiativele care urmeaza in perioada viitoare.
Nu suntem o corporatie, deci nu este vorba de ierarhie sau niveluri de autoritate formala, de aceea relatiile sunt importante pentru reusita proiectelor. Sper ca acelasi grad de apropiere sa devina posibil si cu celelalte filiale, dupa ce incepem sa ne cunoastem mai bine.
Momentam, ma bazez in mare masura pe sustinerea colegilor din boardul global IAA: pe Karen Carter (VP Global pentru YP din partea seniorilor IAA) si Felix Tataru (Presedinte Global IAA).
Proiecte comune ale acestora
Inca nu ne putem lauda cu un proiect comun, insa am inceput sa preluam proiecte unii de la altii. Avem, de exemplu, un proiect de tip pitch pe briefuri reale (CompetitIAA in Romania, PAC in UK), care va fi implementat la inceputul anului urmator in SUA si in EAU.
Lucram la demararea unei serii de evenimente globale, intr-un format webinar pentru a asigura accesul la nivel mondial. De asemenea, ne gandim sa avem o actiune de tip caritabil cu ocazia sarbatorilor de iarna, la care sa putem participa toti membrii YP din lume.
Bineinteles, la toate acestea se adauga si Conferinta Globala IAA: Creativity can change the world, unde si YP-ul va avea o sesiune dedicata de dezbateri. Vom reveni in curand cu vesti in acest sens, deci ramaneti pe-aproape :D

























