[#SeFaceLaStup] Raluca Oana Radu: Succesul e undeva la intersecția dintre pasiune, sentimentul de împlinire, confort financiar și, nu în ultimul rând, conexiune reală cu cei cu care lucrezi

[#SeFaceLaStup] Raluca Oana Radu: Succesul e undeva la intersecția dintre pasiune, sentimentul de împlinire, confort financiar și, nu în ultimul rând, conexiune reală cu cei cu care lucrezi

Raluca Oana Radu, fondatoarea InSync, lucrează de 15 ani în domeniul comunicării. De-a lungul anilor a avut multe side-projects care i-au dat ocazia să lucreze cu companii, să se implice în festivaluri și evenimente, să colaboreze cu alți artiști decât cei de la locul de muncă. Experiența asta i-a dat impulsul unei schimbări. Să renunțe la rolul de angajat și să pornească pe drumul ei.

Nu îi era teamă de responsabilitățile sau incertitudinea de început pe care le presupune antreprenoriatul, dar ceva o oprea să facă pasul acesta. Așa că a apelat la serviciile STUP. Și a realizat că nu trebuie să fii complet pregătit să dai startul unei afaceri și nu trebuie să știi toate detaliile legale sau fiscale, pentru că oricum se schimbă lucrurile de la un an la altul, de la o lună la alta. La STUP și-a dat seama că poți învăța lucrurile pe parcurs, că antreprenoriatul e work-in-progress și, mai ales, că nu e singură. Există o întreagă comunitate de specialiști și antreprenori cu care te poți consulta, poți schimba idei, la care te poți conecta. 

Raluca a mai descoperit că antreprenoriatul vine cu multă determinare și curaj, dar și cu multă libertate. 

”Ca antreprenor să pot decide niște limite și să stabilesc un echilibru între viața personală și mai degrabă timpul pe care îl aloci părții profesionale. Și de asemenea de a contura mai clar ideea de reward, recompensă sau succes”, spune Raluca.

Povestim în continuare cu Raluca Oana Radu despre temerile și așteptările ei la început de antreprenoriat în cadrul seriei editoriale #SeFaceLaStup, susținută de BT. O serie de interviuri  cu tineri ambițioși și determinați care au lăsat în urmă îndoielile și fricile de a porni propria afacere și au câștigat încrederea de a face acest prim pas la STUP. Au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze debutul în antreprenoriat. Și chiar mai mult decât atât.  

 

Amprenta InSync pe piață

InSync furnizează servicii de PR, marketing și organizare de evenimente care își propun să lase consumatorul/ publicul cu un all-around positive vibe. Îmi doresc ca oamenii să treacă printr-o experiență memorabilă în momentul în care iau contact cu un brand. Iar când zic brand, mă refer la un artist, mă refer la o companie, la un concept, un produs, o țară, o cultură.

Dacă aduci ceva nou ”pe piață”, merită să-l introduci în atenția oamenilor printr-o abordare diferită, spectaculoasă, inedită... Mi-ar fi greu să spun care este ”specialitatea casei” la InSync, pentru că totul se leagă. De exemplu, dacă sunt sunată să ofer servicii de consultanță sau să mă ocup de comunicare, voi ține cont de strategia de brand, însă dacă nu s-au stabilit niște direcții clare sau nu s-a definit un public target, vom începem cu asta. La fel și în organizarea sau promovarea de evenimente – totul fuzionează.

 

Conexiune & sincronizare

InSync înseamnă conexiune, empatie, adaptare, pozitivitate și deschidere. E despre nevoia de a te transpune în locul persoanei cu care discuți, atât în plan personal cât și la nivel de business și a găsi soluția potrivită pentru ea sau brandul pe care îl reprezintă.

De aici îi și vine numele agenției, de la instincul de sincronizare cu clientul pentru a-i decoda nevoile, a-i descifra standardele și a-i întâmpina sau depăși așteptările într-un mod surprinzător, mind-blowing.

 

Începutul în antreprenoriat

De-abia acum încep. Acesta e primul meu pas în antreprenoriat. Am o experiență de 14-15 ani în domeniu, dar nu am avut curaj să pornesc pe drumul acesta singură.

Nu îmi e frică de responsabilitate, de incertitudine, de instabilitate financiară. Nu are legătură cu asta ezitarea mea, dar... nu știu. Nici cu faptul că n-aș putea să-mi asum deciziile și direcția în care aș porni cu o poveste, cu un proiect. 

Acum simt că am un backup cumva. Că am cui să adresez o întrebare în cazul în care nu mă descurc pe partea asta de organizare a societăți, a SRL-ului, pentru că de asta nu m-am mai lovit. Nu are legătură cu partea de contracte de care se ocupă un departament de marketing, e cu totul altceva. Sau așa credeam sau voi descoperi, dar e bine că sunt în STUP și am pe cine să întreb.

 

Ajutorul STUP 

Mi-a dat liniștea că am cui să adresez o întrebare în cazul în care nu mă descurc pe partea de organizare a societății. Sunt multe aspecte noi la care nu a fost nevoie să mă gândesc, de care nu m-am lovit din poziția de angajat. Nu m-am gândit niciodată, până acum, care este cash-flow-ul dintr-o microîntreprindere sau cum se deduce TVA-ul.

În trecut, eu am mai colaborat cu Banca Transilvania pe partea de organizare de evenimente. Le cunosc abordarea și știu că nu e vorba despre PR de fațadă care să ascundă în spate lucruri nefondante sau șubrede. Știam că nu mă voi lovi de asta și atunci mi-a fost ușor să îmi pun toate grijile în mâinile lor. La STUP, eu am venit cu inima deschisă.

 

Comunitatea

Simt că aparțin unei comunități. Și revin la ideea scary: nu mă mai simt singură, am participat la o mulțime de training-uri și m-am întâlnit cu antreprenori dornici să învețe lucruri noi deși ei aveau în spate nu știu câți ani de activitate.

Și atunci mi-am reamintit că nu trebuie să fii complet pregătit să dai startul, nu trebuie să știi toate detaliile pentru că oricum se schimbă lucrurile de la un an la altul, de la o lună la alta, și atunci trebuie să fii mereu la curent și în alertă. Deci poți învăța pe parcurs. Asta făceam în general, dar mi se părea că viața de antreprenor nu îți permite luxul ăsta.

Am învățat că se poate. Că e OK așa, că e OK să fie work-in-progress, că n-ai un produs finit pe care să îl tot livrezi. De-asta și InSync merge pe ideea asta de custom – e in sync with the needs of the customer, ești tot timpul conectat la energiile și nevoile celui cu care lucrezi.

 

Cum ai aflat de STUP

Eram în perioada în care încercam să găsesc o firmă de încredere care să mă ajute să-mi înființez SRL-ul. Din research-ul făcut pe net, nu am avut siguranța că voi găsi cele mai recente și relevante informații, mai ales că în România totul se schimbă de pe o zi pe alta. Apar directive legislative care întorc lucrurile la 180 de grade fix când nu te aștepți. Așa că n-am îndrăznit să apelez la niciuna dintre variantele găsite online și în niciun caz nu m-aș fi dus eu să îmi depun actele și să încep să comunic cu instituțiile, pentru că nu aș fi avut răbdarea necesară să trec prin tot procesul. Când a început comunicarea proiectului STUP în online, am știut că sunt salvată.

 

Colaborarea cu partenerii STUP

Mi-am înființat firma prin REGnet, unul dintre partenerii STUP și am apelat la SmartBill pentru serviciile de facturare. Sunt super mulțumită de tot procesul, mai ales că eu prețuiesc foarte mult claritatea, transparența și modul în care îmi sunt prezentate ofertele. Nu îmi place să sar etape înainte să iau o decizie majoră, iar la STUP toată lumea a avut răbdarea necesară să trecem împreună prin întreg procesul, de la prima întâlnire de consultanță până la ultima semnătură. Cred că dovada cea mai mare de răbdare a avut-o Oana Constantin, consultantul meu de ”proiect antreprenorial”.

Poate ar trebui menționat că poți intra în STUP, chiar dacă ai deja un SRL înființat cu ani în urmă, însă te poți programa pentru o discuție și în stadiul în care afacerea ta e doar un gând, doar o idee.

 

Cursurile de la STUP

Am participat la cursul Ralucăi Radu despre Digital Marketing, la prezentarea Monicăi Jitariuc axată pe branding și am bifat și o discuție legată de accesarea fondurilor structurale. Mi-am dorit să particip pentru a descoperi viziunea acestor specialiști în domeniu. Mi-a plăcut faptul că participanții sunt foarte activi și nimeni nu se teme să pună întrebări sau să-și prezinte business-ul, indiferent de profil.

 

Învățături

Mi-e teamă să nu mă repet, dar cea mai valoroasă e asta: că poți porni la drum fără să ai un produs finit, perfect, să fii updatat – pentru că eu am viziunea asta perfecționistă. 

Ca antreprenor să pot decide niște limite și să stabilesc un echilibru între viața personală și mai degrabă timpul pe care îl aloci părții profesionale. Și de asemenea de a contura mai clar ideea de reward, recompensă sau succes.

 

Sfaturi pentru ceilalți antreprenori la început de drum

Chiar simt nevoia să încurajez orice persoană - căreia doar i-a trecut prin gând că ar vrea să devină antreprenor - să vină să pună o întrebare, nu neapărat să își înființeze firmă. Eu așa am rămas cu impresia că poate să vină oricine să întrebe.

Eu am avut șansa de a discuta în detaliu despre tot ceea ce presupune viața de antreprenor în prealabil cu o persoană foarte organizată și răbdătoare, iar când am venit la STUP aveam deja numele INSYNC AGENCY rezervat, un concept de business și un portofoliu. Știam că a sosit timpul să pornesc pe acest drum, dar nu mă simțeam pregătită.

Însă te poți programa la STUP la o ședință de consultanță pentru a te lămuri dacă este momentul potrivit să faci acest pas sau nu.

 

Planuri pentru InSync 

Zona muzicală și cea de HoReCa rămân parte din ADN-ul InSync, dar ca provocare, mă gândesc să păstrez componenta artistică doar ca element de fuziune în activitatea mea. Mă voi extinde incluzând sectoarele în care am mai activat în trecut, asta e tot ce pot spune acum.

Pentru mine, succesul e undeva la intersecția dintre pasiune, sentimentul de împlinire, confort financiar și, nu în ultimul rând, conexiune reală cu cei cu care lucrezi – adică nu doar o comunicare eficientă și un schimb de informații, ci efectiv, crearea de legături care rămân în timp.

Dacă ai o afacere sau idee de business la început, nu mai ezita, vino la STUP! Te așteaptă o super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale care să te ajute să o transformi în realitate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related