Amenințări la adresa companiilor europene în 2024: atacurile cibernetice și fake news, în top

Amenințări la adresa companiilor europene în 2024: atacurile cibernetice și fake news, în top

Polarizarea socială, creșterea fenomenului fake news și pierderea încrederii în autoritate formează topul celor mai mari amenințări pentru companiile europene în 2024, inclusiv din perspectiva comunicării de criză. Atacurile cibernetice ocupă un loc special în clasament, rămânând cel mai mare risc pentru organizații, estimându-se că infracțiunile cibernetice vor costa economia globală 10,5 trilioane de dolari anual până în 2025. Aceasta este concluzia desprinsă la finalul reuniunii anuale a Crisis Communication Network Europe (CCNE), care a avut loc la Munchen.

Pentru companiile din Vestul și cele din Estul Europei există mai multe riscuri comune, dar și câteva diferențe, generate în special de nivelul de dezvoltare economică, dar și de specificul cultural și trendurile regionale. Pe lângă primele patru amenințări din topul clasamentului, scrutinele electorale de anul viitor și intensificarea discursului extremist sunt îngrijorări împărtășite de organizații indiferent din ce regiune a UE provin.

În plus, companiile cu activitate în Europa de Vest semnalează ascensiunea mult prea rapidă a inteligenței artificiale în raport cu cadrul de reglementare rămas în urmă. Din această perspectivă, integrarea gestionării riscurilor și a crizelor cu transformarea digitală este considerată crucială, necesitând coordonarea între diferite departamente și înțelegerea complexității tehnologiei, a datelor și a mediilor de operare.

În contextul în care amenințările atacurilor cibernetice cresc, în rândul companiilor globale s-a creat tendința de a îmbina politicile GRC (Guvernanță, Risc și Conformitate) cu ESG (Mediu, Social și Guvernanță), promovând planificarea scenariilor de criză și capacitățile de testare a ipotezelor care iau în considerare atât factorii de risc, cât și aspectele de sustenabilitate.

Un specific al companiilor est-europene este impredictibilitatea fiscală și riscurile mai mari de contagiune în urma războiului din Ucraina.

"În privința previziunilor pentru România, de remarcat este faptul că anul viitor va fi unul extrem de dinamic din perspectivă politică, fiind primul an în care România are alegeri pe toate fronturile. În acest context, mesajele populiste și intoxicările mediatice, cu efect inclusiv în ceea ce ține de predictibilitatea fiscală, vor pune companiile în situații problematice, putând genera ușor crize de comunicare", arată Ana Maria Gardiner, Managing Partner Lighthouse PR.

 

CCNE este o asociație europeană de companii independente de consultanță, cu experiență dovedită în prevenirea, gestionarea și comunicarea crizelor. Prin intermediul rețelei, membrii acesteia își pot sprijini mai bine clienții în situația unor crize transnaționale. În România, agenția de PR și comunicare strategică Lighthouse PR este unicul membru al grupului și singurul din Europa Centrală și de Est.

 

 _______________________
Ana Maria Gardiner este Managing Partner în cadrul LIGHTHOUSE PR.

Lighthouse PR este o companie românească de comunicare strategică de business, axată pe comunicare corporate, comunicare B2B și B2C, managementul reputației, employer branding, comunicare digitală și social media, organizare de evenimente, comunicare cu investitorii, management și pregătire pentru situații de criză, și traininguri. Compania activează în domeniile financiar, tehnologie, energie, farma, retail & FMCG, industrie/producție, imobiliare, construcții și servicii. În 2022, Lighthouse PR a aderat la Crisis Communication Network Europe (CCNE), devenind singurul membru român al grupului și primul din Europa Centrală și de Est. LIGHTHOUSE PR deține certificat ISO 9001:2015 pentru sistemul de management al calității.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related