Cum am ajuns să-mi iau certificarea AMEC College și am aflat despre flow sau evaluare continuă

Cum am ajuns să-mi iau certificarea AMEC College și am aflat despre flow sau evaluare continuă

Justin Peyton - un tip tare pe emerging channels – vă recomand să-l urmăriți pe Linkedin - spunea că nu instrumentele AI ne vor lua job-ul, ci aceia care vor ști să le folosească. Eu aș merge puțin mai departe și aș zice că mai de grabă vor face treabă bună comunicatorii care vor ști să mânuiască data. Iar Seth Stephens-Davidowitz merge cel mai departe intr-una din cărtile mele preferate apărute în 2022 ”Don’t Trust Your Gut” – și ne învață să folosim corect data să obținem nici mai mult nici mai puțin decât ce ne dorim în viață. Cartea asta nu e un manifest împotriva intuiției. Nici ”Biblia Dataismului” cum mai se mai zice în piața, că na, marketing. Ci mai de grabă e un ghid al cunoașterii pe bază de data. Pentru că cine ne cunoaște pe noi cel mai bine și mai bine decât Algoritmul. Adică data. 

Or, dacă data ne cunoaște atât de bine, atunci, datoria noastră e să cunoaștem la rândul nostru data.

Și așa am ajuns să urmez cursurile AMEC College și să-mi iau certificarea în Evaluation & Measurement in Communication. Cine este AMEC?

International association for the measurement and evaluation of communication – sunt fondatorii Principiilor de la Barcelona care au dat ora exacta in comunicare, sau cel puțin in comunicarea PR driven. Treaba lor este să stabilească niște standarde care ajută industria să se maturizeze și să semnaleze practicile care nu ajută profesionalizarea – cum ar fi măsurarea pe baza dindicatorilor de tip AVE (estimated advertising value). Ei nu doar setază principiile, ci și ajută industria să se perfecționeze prin instituția lor de educație – AMEC College.

Anul trecut am facut formarea de care zic mai sus și am fost valedictorian al promotiei 2022/2023 cum se zice pretențios sau tocilaru’ anului cum zice colega Lore. Tot anul trecut – GRF+ a devenit prima agentie PR driven de la noi membru AMEC.

Am să încerc să nu vă plictisesc prea tare și să mă rezum la două lucruri importante pe care le-am luat de la AMEC College:

1. Instrumente: Integrated Evaluation Framework - te ajută să-ți planifici campaniile plecând de la obiective de comunicare aliniate cu obiectivele de business ale clientului. Este despre comunicare trasabilă bazată pe date din media, digital și cercetare de consumator. Pentru că nu există strategie fără cercetare, D fără R și nici comunicare precisă fără data.

2. Un alt fel de a gândi evaluarea ca parte dintr-un continuum de comunicare. Nu doar un/niște slide-uri la sfârșitul unei prezentări in care zicem dacă am făcut sau nu succes. Un proces ciclic de planificare ce începe cu stabilirea de obiective de campanie și apoi e făcut din trei mari etape:

  • Evaluare formativă: în care ne in-formăm campania alfată in block start și ne formăm insight-urile de plecare.
  • Evaluare de proces – in care ne monitorizăm rezultatele și ne calibrăm comunicarea în funcție de ele
  • Evaluarea sumativă: în care tragem linie, măsurăm, iar concluziile și indicatorii din campania anterioară devin formativele pentru campania viitoare. Adică gândim flow. Și creăm flow.

Fun fact: de unde am auzit prima dată de evaluări formative și sumative. De la fii’miu. Toma învață în sistem și după principii educationale brit. Cam cum predau cei de la AMEC.

Dacă nu v-a convins materialul ăsta să vă schimbați modul de a vedea procesul de evaluare ca flow și să vă uitați după instrumentele AMEC, mai avem o șansă. Masteranzii de la Anul 2 al Școlii Doctorale de Jurnalism și Științele Comunicării de la UB au primit temă de examen de la un prof să facă o campanie de comunicare PR driven care să promoveze standardele AMEC pe piața din România. Dacă nu iese bine nici acolo, ne vedem la toamnă. La evaluarea sumativă.

 _______________________
Paul-Ioan Kasprovschi, Research & Evaluation Director GRF+ 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related