De ce să fim fericiți doar în luna cadourilor? Un altfel de „Secret Santa” la Grapefruit

De ce să fim fericiți doar în luna cadourilor? Un altfel de „Secret Santa” la Grapefruit

Despre Grapefruit, cine îi cunoaște știe cât de creativi sunt. Dar mai mult decât atât, există un element care face parte din ADN-ul lor de peste 24 de ani: autenticitatea.

„În general, nu ne trebuie sărbători ca să ieșim împreună la masa de prânz, să ne aducem flori sau suveniruri din vacanțe. La noi nu doar cu ocazia zilelor de naștere „aduci ceva bun la birou”, ci o faci ori de câte ori simți și ori de câte ori „nu știi ce să faci cu merele alea de acasă”. Pentru că asta ne definește: suntem spontani, suntem autentici și pasionați. De tot ceea ce facem, zi de zi.”, Anca Teletin, Chief Operations Officer.

 

Ziua Fericirii la Grapefruit

Anul trecut, echipa de Marketing a aflat despre Ziua Fericirii, sărbătorită pe data de 20 Martie. „Ce te face fericit în Grapefruit?” avea să fie întrebarea spontană adresată tuturor colegilor pe Slack, lucru ce a rezultat într-o serie de postări amuzante și autentice pentru paginile de social media și aveau să ajute și în următoarea perioadă tuturor inițiativelor de HR & Employer Branding.

Anul acesta, a apărut în interiorul echipei de HR o întrebare fulgerătoare: „Ziua Fericirii. Cum facem să o sărbătorim?” Simplu. Creativii din companie au făcut un brainstorming marca „fresh de grapefruit” care a rezultat, ca de obicei, în ceva unic, caracteristic lor: „Cum ar fi să facem un altfel de Secret Santa, chiar de Ziua Fericirii?”. 

„Ne-am organizat rapid, am rugat colegii din departamentul de Software Development să modifice aplicația noastră internă prin care randomizăm echipele pentru Secret Santa (daaa, avem o aplicație internă cu ajutorul căreia facem asta!!) și am anunțat această inițiativă în echipă. Am lansat provocarea cu o simplă întrebare: „Vreți să fiți curieri de fericire?”, iar răspunsurile grapefruiteerilor noștri au adus o ploaie de ❤️. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile care îmi plac cel mai mult la noi și care ne caracterizează: deschiderea către experiențe noi, autenticitatea și spiritul de echipă.”, Alexandra Pavel, HR Manager. 

Fiecare coleg a primit prin randomizare numele destinatarului pentru care a trebuit să fie „curier de fericire”. Provocarea cea mai mare s-a arătat atunci când a apărut întrebarea: „Oare cu ce aș putea să îl fac fericit pe colegul meu?”. După multe întrebări pe chat, discuții discrete la birou și o analiză atentă a documentului intern de hobby-uri și interese (în care fiecare coleg a povestit despre ceea ce îi place - document folosit anual pentru activitatea de Secret Santa), ideile s-au adunat, iar cadourile s-au comandat sau chiar, preparat.

Ziua de astăzi a decurs parcă mai special pentru Grapefruit. Toți colegii s-au bucurat fie de surprize găsite pe birou, fie de apeluri telefonice din partea firmelor de curierat. Îmbrățișări, zumzete și multă fericire - asta a marcat Ziua Internațională a Fericirii pentru Grapefruit.

 

Când dorințele devin realitate și ne conectează

Unul dintre băieții de la Grapefruit a exclamat astăzi în birou, în timp ce fetele își desfăceau cadourile și chicoteau de bucurie: „Dar oare curierul meu vine? Dacă da, sper sa vină cu proteine! : )”. Câteva minute mai târziu, apare și pentru el un colet. Iar atunci când îl deschide, se aude un strigăt de bucurie: „Proteinee, am primit proteinee!”. Pentru că despre asta a fost vorba astăzi: să ne cunoaștem colegii, să le aflăm dorințele și să îi surprindem printr-un simplu moment de fericire.

Să povestim puțin și despre Gina și Vlad. Cei care, fără să știe, și-au făcut cadouri reciproc. Dimineață, s-au îndreptat unul către celălalt și nu înțelegeau de ce fiecare avea câte ceva de dăruit. Vlad i-a oferit Ginei câteva ustensile pentru prăjituri, știind cât de pricepută este la gusturile fine. Gina, pe de altă parte, i-a făcut cadou lui Vlad un mic dejun pregătit chiar de ea, dar și ingredientele pentru o porție de clătite proteice, așa cum Vlad le preferă. Surpriza a fost mai mare la jumătatea zilei, când episodul s-a repetat, de această dată cu alte două personaje principale: Gabi și Mădălin.

„De multe ori mi-am pus întrebarea - oare ce face ca acest loc să se simtă atât de special? În cei aproape 3 ani petrecuți aici, nu am găsit răspunsul, cu toate că m-am bucurat zi de zi de tot ceea ce mi se oferă. Astăzi, însă, cred că mi s-a confirmat - people, not jobs, nu este doar o valoare a culturii organizaționale. Este ceva ce se simte în aer la Grapefruit, ceva ce ne unește. Astăzi, de Ziua Internațională a Fericirii, parcă am fost mai fericiți ca niciodată - pentru că dintr-un simplu gest, fiecare a simțit că este cu adevărat prețuit, ascultat și norocos că are puțin roz în sufletul său de specialist.”, Sabina Tîrpescu, Marketing & Employer Branding Specialist.

 

Fericirea trece și prin stomac

La Grapefruit, fiecare miercuri dimineață este marcată la biroul din Iași cu un mic dejun copios, pregătit „in-house”. Nu doar că această inițiativă de astăzi s-a nimerit să fie chiar într-o zi de miercuri, dar pentru ca fericirea să crească peste măsură, după-amiază s-a simțit și mirosul de clătite la birou. Pentru că, grapefruiteerii s-au adunat la un loc și au făcut clătite, chiar în mica lor bucătărie de la mansardă.

„Pentru noi, nici astăzi și nici în altă zi nu este vorba de mai mult. Pentru că simțim că avem totul: de la pasiune, până la autenticitate, spirit de echipă și spontaneitate. Pentru că la Grapefruit se întâmplă zi de zi o formulă magică, ce are caracterele - people, not jobs.”, Anca Teletin, Chief Operations Officer.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related